Gå til innhold

Android har bare 1,2 millioner nettbrett i bruk

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal jeg ha 2 enheter som gjør ting likens, utenom at den ene er touch basert?.

Jeg har ikke sagt du skal ha det, men du skriver som om dette unisont for alle mennesker. Ikke alle mennesker på jorden har en 11.6" Macbook Air, meg inkludert. Jeg har imidlertid både en 13.3" laptop og en stasjonær maskin, og klarer meg fint med det. Om jeg derimot kun hadde stasjonær maskin, eller evt. en 17.3" laptop eller større, kan jeg se for meg at det kunne blitt aktuelt å kjøpe et nettbrett i tillegg.

Det er ingen her som prøver å overbevise deg om at du trenger et nettbrett, men på meg virker det som om du prøver å overbevise alle andre om at de ikke trenger et nettbrett.

Jeg bare prøver å få dere til å si meg på hvorfor man skal ha 2 enheter som gjørt ting likens mens den andre enheten kan gjøre disse tingene på likens måte og MYE bedre også.

Som jeg også har sagt tidligere, sitter man på en 17+ tommers laptop som veier 2 tonn, så ser jeg jo klart på hvorfor noen velger en tablet. Men sitter man på en laptop som 11.6 tommers MacBook Air f.eks som er hakket større enn iPad og som veier så lite fra før av at det har null betydning, så er jo vitsen med en tablet helt borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskusjonen starter allerede i andrepost, der du lanserer følgende påstand:

Kan vel kanskje være fordi de fleste ikke trenger en tablet siden dem har en 10-13 tommers laptop

Har du kilde på at "de fleste har en 10-13 tommers laptop"?

Videre sier du at:

før den første tablet'en i fra Apple kom ut, så hadde jo de fleste en laptop fra før av da.

Igjen, kilde?

Selv er jeg tildels i samme båt som deg, jeg ser for min egen del ikke noe behov for nettbrett. Kjekt å ha noe å se film og surfe på, som også er portabelt nok til å ta med rundt omkring, men samtidig er det greit å ha en portabel enhet jeg kan arbeide på, og dermed var behovet mitt en laptop heller enn et nettbrett. Hadde jeg kun trengt enheten til surfing og film, hadde valget fort falt på nettbrett. Muligheter for å installere egen mediespiller, egen nettleser, og you name it av programvare er ikke nødvendigvis så vesentlig, så lenge enheten gjør det jeg ønsker av den, på en brukervennlig måte. Og så finnes det selvsagt et utvalg apps til nettbrett også, som f.eks. tredjepartsnettlesere, om man ikke er fornøyd med den "integrerte".

Jeg er enig i at dersom man allerede har en laptop med opptil ca 13" skjerm og som ikke overstiger ca 2 kg i vekt, som fungerer slik den skal uten problemer, så vil flesteparten av oss ikke ha et genuint behov for et eget nettbrett i tillegg. Men igjen har ulike mennesker ulike behov, og enkelte av oss er kanskje gadgetfrelste med litt for tung lommebok - i tillegg til at mange av oss rett og slett altså ikke faller inn under denne gruppen som man i utgangspunktet ikke skulle tro hadde noe behov for et slikt produkt.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjonen starter allerede i andrepost, der du lanserer følgende påstand:

Kan vel kanskje være fordi de fleste ikke trenger en tablet siden dem har en 10-13 tommers laptop

Har du kilde på at "de fleste har en 10-13 tommers laptop"?

Videre sier du at:

før den første tablet'en i fra Apple kom ut, så hadde jo de fleste en laptop fra før av da.

Igjen, kilde?

Selv er jeg tildels i samme båt som deg, jeg ser for min egen del ikke noe behov for nettbrett. Kjekt å ha noe å se film og surfe på, som også er portabelt nok til å ta med rundt omkring, men samtidig er det greit å ha en portabel enhet jeg kan arbeide på, og dermed var behovet mitt en laptop heller enn et nettbrett. Hadde jeg kun trengt enheten til surfing og film, hadde valget fort falt på nettbrett. Muligheter for å installere egen mediespiller, egen nettleser, og you name it av programvare er ikke nødvendigvis så vesentlig, så lenge enheten gjør det jeg ønsker av den, på en brukervennlig måte. Og så finnes det selvsagt et utvalg apps til nettbrett også, som f.eks. tredjepartsnettlesere, om man ikke er fornøyd med den "integrerte".

Jeg er enig i at dersom man allerede har en laptop med opptil ca 13" skjerm og som ikke overstiger ca 2 kg i vekt, som fungerer slik den skal uten problemer, så vil flesteparten av oss ikke ha et genuint behov for et eget nettbrett i tillegg. Men igjen har ulike mennesker ulike behov, og enkelte av oss er kanskje gadgetfrelste med litt for tung lommebok - i tillegg til at mange av oss rett og slett altså ikke faller inn under denne gruppen som man i utgangspunktet ikke skulle tro hadde noe behov for et slikt produkt.

Til det første du sa, så mente jeg for dem som allerede har en 10 til 13 tommers laptop. Ikke at alle hadde en 10 til 13 tommers laptop.

Og til det andre, så sa jeg at de fleste (ikke alle) som er interesert i slike ting som nettbrett og laptop'er mest sannsynligvis har en laptop (noe i størrelse med MacBook Air osv) fra før av hvor dem kan gjøre det samme som en tablet kan. Og derfor ikke så behovet for noe som kan gjøre noe av det samme som laptop'en demmes kan gjøre.

Resten av svaret ditt er jeg enig i.

Hadde jeg derimot vurdert en tablet, så hadde jeg nok kjøpt ASUS Eee Pad Transformer, siden den har eksternt tastatur og kan koble til mus og andre ting via USB portene den har, som da gjør mange ting MYE enklere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg at svært mange nettbrettkunder egentlig faller innunder gruppen jeg nevnte i sted, "gadgetfrelste med litt for tung lommebok". Personlig tror jeg også svært mange Apple-kunder hører til her. Jeg ønsker ikke å starte noen flamewar, men jeg tror isåfall det kan forklare den markante markedsforskjellen mellom iPads og Androis OS-enheter som artikkelen tar for seg.

Hadde jeg derimot vurdert en tablet, så hadde jeg nok kjøpt ASUS Eee Pad Transformer, siden den har eksternt tastatur og kan koble til mus og andre ting via USB portene den har, som da gjør mange ting MYE enklere.

Jeg stusset litt på denne selv, hovedsaklig pga. batteritiden (samt det at den er en hybrid, og at den har tilstrekkelig oppløsning til å kunne surfe på "vanlige" nettsider uten for mye krøll), men slo den fra meg nettopp fordi jeg trengte en portabel arbeidsmaskin, og tildels fordi den kun hadde USB-kontakt og minnekortleser i tastaturet. Tror Asus gjorde mye riktig med denne, men det var likevel ikke helt maskinen for meg.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Dette avsnittet fra deg kan jeg vertfall si meg enig i :). Kan legge til (som tidligere nevnt) at den trykkfølsomme skjermen bidrar til en vesentlig bedre brukervennligheten enn en vanlig laptop. Etter å ha brukt Eee Pad-en en stund så tar jeg meg selv stadig vekk i å trykke på skjermen på laptopen også :)

Lenke til kommentar

Kan vi slutte å prøve å overbevise andre om at nettbrett er ubrukelige? Det er greit å spørre andre brukere hvorfor de kjøpte nettbrett, og hva de bruker det til, men vennligst ikke start krangler om bruksområde og om det er bortkastet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv kjøpe meg Samsung Galaxy Tab 10.1 når den kommer ut. Har lenge prøvd å overbevise meg selv om at et tablet kan være nytting, men jeg har innsett at grunnen til at jeg kjøper den er fordi de er så fantastisk fancy, ikke fordi jeg har noe som helst behov for den. Det er enkelte fordeler med tablets, som batteritiden og at de er veldig portable, men det er nok en god del handicap ved å ha et tablet i stedet for en pc. Det kan jo hende at alt blir veldig tilpasset tablets med tiden, men slik som det er nå virker det litt tungvindt å bruke det.

Men herregud så fancy de er :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...