Gå til innhold

Android har bare 1,2 millioner nettbrett i bruk

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg selv kjøpte Tab, var at jeg måtte skifte ut den gamle lille maskinen som jeg bruker når jeg reiser og sitter i soffakroken.

Må si maskinen imponerte meg.

Men mangler fortsjatt lyd ved avspilling av 720p mkv filer :(

Enten lyd og hakkete bilde, eller bra bilde og ingen lyd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

Som vi har påpekt til deg før, så selv om du ikke ser et behov så gjør tydeligvis andre det... Meg inkludert...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1311964843' post='18088065']

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

Som vi har påpekt til deg før, så selv om du ikke ser et behov så gjør tydeligvis andre det... Meg inkludert...

Mulig du har en 17+ tommers laptop som veier 2 tonn som gjør at en iPad 2 er bra å ha da. Men for oss som har en så liten laptop som 11.6 tommers MacBook Air så ser jeg ingen grunner til å kjøpe en iPad 2 eller noen andre typer tablets.

Hva skal man med en tablet når man kan gjøre det samme + ekstremt mye mere på en liten laptop?

Lenke til kommentar

Men for meg som har en så liten laptop som 11.6 tommers MacBook Air så ser jeg ingen grunner til å kjøpe en iPad 2 eller noen andre typer tablets.

Hva skal jeg med en tablet når jeg kan dekke mitt behov + ekstremt mye mere på en liten laptop?

Rettet posten din litt jeg Vindicator.

Du må lære deg at andre mennesker har andre behov en deg... :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1312010367' post='18089946']

Men for meg som har en så liten laptop som 11.6 tommers MacBook Air så ser jeg ingen grunner til å kjøpe en iPad 2 eller noen andre typer tablets.

Hva skal jeg med en tablet når jeg kan dekke mitt behov + ekstremt mye mere på en liten laptop?

Rettet posten din litt jeg Vindicator.

Du må lære deg at andre mennesker har andre behov en deg... :)

Kan jeg spørre på hvilke behov man har for en tablet om man har en liten laptop fra før av?

Lenke til kommentar

Akkurat sittet flere timer ute i sola på terrassen med en øl, gode hodetelefoner og en Asus Eee Pad Transformer. Kunne ikke tenke meg å drasse med med den bærbare PC-en i stedet.

Foruten de åpenbare forskjellene er brukervennligheten mye bedre på et nettbrett (særlig Transformeren), da den trykkfølsomme skjermen gjør at en slipper å styre med mus. MYE mer brukervennlig å bare kunne trykke rett på skjermen.

Lenke til kommentar

Tiden det tar før man innser vitsen med en iPad (eller en annen tablet) varierer tydeligvis fra person til person.

For min del tok det ca. en uke etter at iPad var lansert.

Jeg hadde da en 13" MacBook, men den er forlengst solgt. Nå har jeg kun en stasjonær og iPad 1/2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

iPadene har tatt over alle oppgavene MacBooken gjorde før med unntak av Xcode.

Men på de turene jeg hadde med MacBooken ble det aldri fiklet med Xcode uansett, så det viste seg å være overflødig, og kunne ikke rettferdiggjøre å drasse med seg en så uhåndterlig maskin.

Lenke til kommentar

iPadene har tatt over alle oppgavene MacBooken gjorde før med unntak av Xcode.

Men på de turene jeg hadde med MacBooken ble det aldri fiklet med Xcode uansett, så det viste seg å være overflødig, og kunne ikke rettferdiggjøre å drasse med seg en så uhåndterlig maskin.

Du kan neppe ha brukt laptop'en din til mye om du føler at en iPad har tatt over en MacBook Pro lol.

I dette tilfellet, så har vel en laptop vært uaktuelt for deg til å begynne med da.

Men for oss som allerede har en laptop og som kan gjøre hva vi vil med den, så er en tablet ALDRI en erstatter for en fullverdig 11.6 tommers laptop.

Lenke til kommentar

En laptop var eneste alternativet da jeg kjøpte den, men så ble iPad lansert og den egnet seg vestentlig bedre.

Selv den minste MacBook Air blir for stor og klumpete i bruk, og er for min del overpriset i forhold til iPad.

5115088819_8b88c9815f_z.jpg

Vil ikke akkurat kalle en MacBook Air for stor og klumpete i forhold til iPad. Joda, MacBook Air er noe dyrere enn iPad ja. Men med tanke på at du ikke har noen begrensninger på en MacBook Air med Mac OSX eller Windows 7, så er jeg villig til å betale litt mere for en slik laptop overfor en iPad som til å begynne med er en forvokst iPod Touch og for det andre er begrenset så mye at den ikke er morsom å bruke.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Den er vesentlig mer klumpete i bruk.

Men med tanke på at du ikke har noen begrensninger på en MacBook Air med Mac OSX eller Windows 7, så er jeg villig til å betale litt mere for en slik laptop overfor en iPad som til å begynne med er en forvokst iPod Touch og for det andre er begrenset så mye at den ikke er morsom å bruke.

Da har du litt igjen før du forstår vitsen med et nettbrett ser det ut til ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den er vesentlig mer klumpete i bruk.

Men med tanke på at du ikke har noen begrensninger på en MacBook Air med Mac OSX eller Windows 7, så er jeg villig til å betale litt mere for en slik laptop overfor en iPad som til å begynne med er en forvokst iPod Touch og for det andre er begrenset så mye at den ikke er morsom å bruke.

Da har du litt igjen før du forstår vitsen med et nettbrett ser det ut til ;)

Vitsen med nettbrett er.

1. Internett.

2. Lese e-bøker.

3. Spille spill.

4. Se filmer.

5. Lese dokumenter og slikt.

6. Høre på musikk.

Er sikkert noe mere som kan kommne inn på listen. Men alt dette kan du gjøre på en laptop, men bare på en MYE bedre måte og lettere måte med at du ikke har noen begrensninger på noe.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vindicator: prøver du å fortelle PL610 at han ikke burde ha kjøpt seg iPad, men klart seg med MBP-en han allerede hadde? At han rett og slett ikke hadde behov for noe nettbrett?

alt dette kan du gjøre på en laptop, men bare på en MYE bedre måte og lettere måte med at du ikke har noen begrensninger på noe.

På hvilken måte er disse punktene lettere å utføre på en laptop enn på et nettbrett? Hvilke begrensninger er det egentlig du snakker om, og hvor relevante er de egentlig for PL610, for meg, for Runar eller for Johan på Toten?

Så langt har du klart å formidle at du ikke har noe behov for nettbrett, og det er helt greit. Selv har jeg ikke sett noe behov for dette heller. Ulike mennesker har ulike behov, og hvem er du til å bestemme hvilken nytteverdi andre personer kan ha av et gitt produkt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator: prøver du å fortelle PL610 at han ikke burde ha kjøpt seg iPad, men klart seg med MBP-en han allerede hadde? At han rett og slett ikke hadde behov for noe nettbrett?

alt dette kan du gjøre på en laptop, men bare på en MYE bedre måte og lettere måte med at du ikke har noen begrensninger på noe.

På hvilken måte er disse punktene lettere å utføre på en laptop enn på et nettbrett? Hvilke begrensninger er det egentlig du snakker om, og hvor relevante er de egentlig for PL610, for meg, for Runar eller for Johan på Toten?

Så langt har du klart å formidle at du ikke har noe behov for nettbrett, og det er helt greit. Selv har jeg ikke sett noe behov for dette heller. Ulike mennesker har ulike behov, og hvem er du til å bestemme hvilken nytteverdi andre personer kan ha av et gitt produkt?

Det er lettere på en laptop siden du har Adobe Flash. Mye blir lettere med å ha et fysikst tastatur. Alt blir lettere med at du ikke har noen begrensninger på hva du kan gjøre i OS'et. Som f.eks å tilpasse deg OS'et etter ditt ønske. Og du kan til og med tilpasse deg mange web sider etter ditt ønske med at du har Stylish og Greasemonkey scrips som du kan bruke i Firefox og Opera osv.

Du kan bruke den nettleseren, musikk spilleren, e-post programmet, film programmet som passer DEG best. For disse tingene her er noe du ikke kan skifte ut i iOS. Dermed så blir alt MYE bedre på en laptop som MacBook Air over en iPad som har så mye begrensninger.

Hvorfor skal man kjøpe seg en iPad for å surfe på nettet, se på film, lese e-bøker osv osv når man allerede har en laptop som er i noe samme størrelse som kan gjøre alt dette fra før av?

Og i tillegg at man kan koble til en ekstern mus til en laptop gjør jo alt ekstremt mye enklere.

Alt en iPad kan gjøre kan en MacBook Air gjøre like bra og mye bedre. Hvorfor skal jeg gå å kjøpe meg en ny enhet som gjør noe av det samme og mye mindre enn den laptop'en jeg har fra før av gjør?

Hvorfor skal jeg ha 2 enheter som gjør ting likens, utenom at den ene er touch basert?.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg ha 2 enheter som gjør ting likens, utenom at den ene er touch basert?.

Jeg har ikke sagt du skal ha det, men du skriver som om dette unisont for alle mennesker. Ikke alle mennesker på jorden har en 11.6" Macbook Air, meg inkludert. Jeg har imidlertid både en 13.3" laptop og en stasjonær maskin, og klarer meg fint med det. Om jeg derimot kun hadde stasjonær maskin, eller evt. en 17.3" laptop eller større, kan jeg se for meg at det kunne blitt aktuelt å kjøpe et nettbrett i tillegg.

Det er ingen her som prøver å overbevise deg om at du trenger et nettbrett, men på meg virker det som om du prøver å overbevise alle andre om at de ikke trenger et nettbrett.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...