pakini Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ja, bestilte tur til Praha igår, må mellomlande i schiphol, ser vi har bare 40 min på oss, fra flydet skal lande til vi skal på neste fly, er ikke det veldig kort tid på en så stor flyplass?? Kjenner jeg blir litt nervøs Hva med bagasjen da? Må vi hente den ut og sjekke den inn på nytt? Må vi og sjekke inn på nytt? Har ikke vært med på dette før... Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det skulle forundre meg mye hvis du trenger å hente bagasje og sjekke inn igjen. og ja, schiphol er relativt stor, men 40 min skal holde greit. Har selv hatt korte mellomlandinger der et par ganger, og godt er det, for makan til kjedelig flyplass skal du lete lenge etter... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Lander dere på den ene enden og skal til den andre så er det bare å "løpe". Baggasje går direkte. Hvis ikke, så klarer dere ikke det neste flyet for å si det slik. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Mellomlanda på Schipol for litt siden. Hadde vel drøyt 45 min fra landing til neste fly, men både røyepause og dobesøk ble det tid til (reiste med flere). Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Burde gå fint så lenge du lander på tid. Bagasjen er gjennomgående. Har selv hatt korte mellomlandinger der et par ganger, og godt er det, for makan til kjedelig flyplass skal du lete lenge etter... Høh? Kast et blikk over til nabolandet, Tyskland, så skal du få se kjedelige flyplasser/bunkere. Schiphol er da i grunnen en ganske grei flyplass. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Burde gå fint så lenge du lander på tid. Bagasjen er gjennomgående. Har selv hatt korte mellomlandinger der et par ganger, og godt er det, for makan til kjedelig flyplass skal du lete lenge etter... Høh? Kast et blikk over til nabolandet, Tyskland, så skal du få se kjedelige flyplasser/bunkere. Schiphol er da i grunnen en ganske grei flyplass. Tyskland har kanskje etter min mening den beste flyplassen i Europa i München. CDG derimot er kjedelig, men den nyeste terminalen der er fin. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Burde gå fint så lenge du lander på tid. Bagasjen er gjennomgående. Har selv hatt korte mellomlandinger der et par ganger, og godt er det, for makan til kjedelig flyplass skal du lete lenge etter... Høh? Kast et blikk over til nabolandet, Tyskland, så skal du få se kjedelige flyplasser/bunkere. Schiphol er da i grunnen en ganske grei flyplass. Tyskland har kanskje etter min mening den beste flyplassen i Europa i München. CDG derimot er kjedelig, men den nyeste terminalen der er fin. München er et av få unntak. Frankfurt er derimot som å vandre i en stor bunker. CDG, hehe, ja... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 schiphol er en relativt grei flyplass egentlig, etter som at du er innenfor europa så er det ikke så veldig langt å gå heller, spørs om Tsjekkia er innenfor schengen eller ikke om du må utenfor schengen må du gjennom pass og sikkerhetskontroll, ellers er det bare å løpe rett til gate Lenke til kommentar
William_S Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 schiphol er en relativt grei flyplass egentlig, etter som at du er innenfor europa så er det ikke så veldig langt å gå heller, spørs om Tsjekkia er innenfor schengen eller ikke om du må utenfor schengen må du gjennom pass og sikkerhetskontroll, ellers er det bare å løpe rett til gate Tsjekkia er innenfor Schengen nå. Ble vel det i 2007 eller no. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Har selv hatt korte mellomlandinger der et par ganger, og godt er det, for makan til kjedelig flyplass skal du lete lenge etter... Hvilke i Europa er bedre? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 castrup er en grei flyplass egentlig, men den er som et high-end kjøpesenter med noen gates midt inni. og utenfor dette området er det absolutt ingenting annet en stoler, do, godteri og brus automater og teppelagte gulv Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hadde fem timer layover i Warszawa for et par uker siden. Never again, det sier jeg bare. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvilke i Europa er bedre? München er milevis foran, og helt klart den beste flyplassen i Europa i mine øyne. Kastrup er også bedre enn Schipol. CDG og Frankfurt er begge håpløse og utrivelige steder. Frankfurt er ekstra ille nå som de driver og bygger. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 som det sies CDG var et mareritt når jeg var innom sist! gikk ut av flyet fra oslo, så kjørte vi med buss rundt hele jævla flyplassen, og så var det inn, gjennom pass og sikkerhetskontroll, så var det ned og ombord på neste buss, og av bussen og ny pass og sikkerhetskontroll og så var det bare å løpe ombord på neste fly til L.A. tok over 2 timer fra vi landa til vi sto i kø til neste fly Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 som det sies CDG var et mareritt når jeg var innom sist! gikk ut av flyet fra oslo, så kjørte vi med buss rundt hele jævla flyplassen, og så var det inn, gjennom pass og sikkerhetskontroll, så var det ned og ombord på neste buss, og av bussen og ny pass og sikkerhetskontroll og så var det bare å løpe ombord på neste fly til L.A. tok over 2 timer fra vi landa til vi sto i kø til neste fly Det er ikke min opplevelse av CDG. Osloflyet til Air France lander på terminal 2G. LAX flyet går fra 2E. Det går direktebuss fra 2G til 2E med passkontroll før man går ut av terminalen i 2G. Ingen ny sikkerhetskontroll. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvilke i Europa er bedre? München er milevis foran, og helt klart den beste flyplassen i Europa i mine øyne. Kastrup er også bedre enn Schipol. CDG og Frankfurt er begge håpløse og utrivelige steder. Frankfurt er ekstra ille nå som de driver og bygger. München har jeg ikke vært på men tur dit er bestilt. Kastrup er i mine øyne til forveksling lik Schipol. Frankfurt er den absolutt verste flyplassen jeg har vært innom. Det er imidlertid et stykke fra dette til påstanden jeg svarte på om at en skal lete lenge etter en kjedeligere flyplass. Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Bagasjen er gjennomgående så lenge billetten er det. Jeg har kommet meg fra Non-schengen på AMS til Schengensonen, inkl. pass- og sikkerhetskontroll, på 15 minutter, så det er mulig. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Bagasjen er gjennomgående så lenge billetten er det. Jeg har kommet meg fra Non-schengen på AMS til Schengensonen, inkl. pass- og sikkerhetskontroll, på 15 minutter, så det er mulig. For å være ærlig tviler jeg sterkt på det du sier her! Det er teknisk umulig å klare å få bagasjen din ut av et fly og inn i neste på 15 min - om da ikke bagasjen kom etter deg? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvor nevner han bagasjen? At en person klarer å komme seg fra non-schengen til schengen på 15 minutter betyr ikke at bagasjen gjorde det samme. Flyet videre gikk nok ikke femten minutter etter at han landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå