Gå til innhold

Hvilket parti passer meg best

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne engasjere meg mere i samfunnet så lagde en liten for/mot liste med saker jeg bryr meg om i synkende prioriteringsgrad

1, Jeg synes det bør bli billigere og ha/kjøpe bil, bensinprisen er grei men da bør de faen ta meg kutte ned på engangsavgiften, fjerne "luksus-avgiften" og kutte ned på omregistreringsavgiften så mye det er mulig.

2, slutte å salte veiene, prioriter heller vedlikehold av veiene og bygging av bedre/breiere veier samt skikkelig brøyting. (se på hvordan sverige gjør det)

3, Gradvis gjøre mer transport via tog/båter, synes det blir feil at det skal være mye billigere og få pakker kjørt oppåver landet i trailere enn i for eksempel hurtigruta som har masse med ubrukt plass.

5, Jeg synes staten kunne ha backet opp mellomstore fabrikker/arbeidsplasser i distrikt-norge mer, ofte er det bare snakk om noen få øre per KW som kan gjøre hele forskjellen for flere hundre ansatte og til syvende og sist ett helt lokalsamfunn.

4,Slutte tvangen av at "alle" ungdomskoleelever må gå på videregående og gjøre det lettere for demotiverte ungdommer og komme inn i for eksempel fire-årig lærlingeløp etter ungdomskola.

Bedre at ressursene blir brukt på de som er motivert og ikke på barnehagetanter for å presse umotiverte ungdom igjennom to år på videregående.

Det var de sakene jeg bryr meg mest om videre kan jeg lage en kjappere liste

For mer subsidier til småbruk

For legalisering av hasj/gratis heroin til narkomane

Imot Datalagringsdirektivet

For innvandring så lenge de blir skikkelig integrert i samfunnet

Rovdyr, her kan naturoppsyn ha mer dialog med bønder også kan vegetar-blitzere, født og oppvokst i oslo sentrum holde mer kjeft.

For Seljakt

For hvalfangst

For revjakt plasser det er mye rev

Imot mopedister men forstår at mange av de trenger moped :hmm:

Lokalt stemmer jeg Senterpartiet men om man tenker på landsbasis, hva passer meg best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok Venstre som passer best for deg, ut i fra de opplysninger og preferanser du fremmer her.

Venstre er et sosialliberalt parti som har utdanning og forskning, småbedrifter, miljø og velferd på toppen av programmet.

De ønsker fjerning av unødvendig avgifter for småbedrifter og mindre byråkratisering i forhold til oppstart av egen virksomhet, og mener at små og mellomstore bedrifter kommer til å utgjøre den største verdiskapningen i fremtiden etter oljealderen.

Mer overføring til skoler og satsing på forskning som en led til bærekreftig utvikling.

Venstre satser på miljøløsninger, er i mot boring i Lofoten og utenfor Senja (her er det ikke full konsensus fordi mange innad i Venstre mener at gassutvinningen, som den mindre skadelige formen, bør finne sted på begge plasser), men er for leting og boring i Barentshavet (dvs. før russere gjør det).

I tillegg ønsker Venstre endring av bilavgifter i mer grønn retning, dvs. at lavutslippsbiler og miljøbiler får mye mindre i engangsavgift, samtidig som partiet ønsker opprustning av jernbanet og kollektiv transport.

Venstre er parti som ønsker at Norge skal følge de internasjonale avtaler i forhold til asylinstituttet som Norge har forpliktet seg til, og som et ledd av menneskerettigheter. Det betyr at mennesker med status FN-flyktninger skal være første prioritet. Andre mennesker som søker asyl i Norge, men som etter en rettferdig behandling av sin søknad ikke oppfyller interne og internasjonale krav til opphold, skal returneres til opprinnelseslandet.

Overføringen til landbruket skal opprettholdes som i dag, i følge Venstre.

Venstre er det eneste partiet der det eksisterer full konsensus angående Datalagringsdirektivet, dvs. Venstre er, som liberalt parti, fullt ut i mot dette direktivet.

De er det eneste partiet i Norge som er for legalisering av hasj, og gratis heroin til de største missbrukere.

Her har du link til Venstres program. Her kan du også finne Venstres forslag til statsbudsjettet.

http://www.venstre.no/sentralt/organisasjon/artikkel/342

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Det han over meg her sier er forsåvidt riktig, men dessverre er Venstre veldig svak og utydelig på hva de faktisk mener rundt infrastruktur, og jeg føler at de er veldig kjapp ute med å demonisere alt som ikke øyensynlig virker klimapolitisk korrekt nok for dem.

Senterpartiet virker ikke akkurat som partiet for deg, om du er opptatt av samferdsel (ref vår elendige samferdselsminister).

FRP har en halvgjennomført profil som populistisk konservativt parti, jeg tror mye fordi de er redd for å være for direkte om deres meninger, pga. de rødgrønne hyler rasister og andre skjellsord støtt og stadig. Syntes også de er rotete og argumenterer litt dårlig for seg, men Venstre oser ikke av fagkompetanse de heller akkurat.

Du bør lese mer om Venstre, Høyre og FRP, jeg tror ikke noenting lengre venstre for det er av særlig interresse, ei heller KRF.

Selv er jeg medlem av Venstre :)

Lenke til kommentar
Det han over meg her sier er forsåvidt riktig, men dessverre er Venstre veldig svak og utydelig på hva de faktisk mener rundt infrastruktur, og jeg føler at de er veldig kjapp ute med å demonisere alt som ikke øyensynlig virker klimapolitisk korrekt nok for dem.

Utydelig og svak?? Deres program er presist nok, og de vet eksakt hva de vil når det gjelder infrastruktur. Venstre er nok parti som ønsker satsing på alle deler av infrastrukturen, men innenfor økonomiske handlingsrammene, dvs. innenfor handlingsregelen, i tillegg til at satsingen skal skje ved hjelp av miljøvennlige løsinger. Noe stor, og kortsiktig, satsing er nok ikke Venstre for, men en mer langsiktig og planlagt satsing.

At de er ute og reagerer på alt som ikke har en miljøvennlig profil, er naturlig fordi partiet er et miljøparti. Noen demonisering vil jeg ikke kalle det, men mer rop om å ta miljøet og klimaendringer på alvor.

men Venstre oser ikke av fagkompetanse de heller akkurat.

Jeg vet ikke hvor engasjert innenfor Venstre du er, men Venstre er det partiet med høyest andel av medlemmer med høyere utdanning. Kompetanse innad partiet finnes det i bøtter og spann. Problemet ligger i den politiske planleggingen, strategien og organiseringen. Venstre har hittil vært ekstremt dårlig å promotere seg selv og deres verdier. Det er i ferd med å endres siden partiet har tatt et langt steg i organisasjonsomstrukturering. Det er veldig få mennesker i dette landet som jeg har pratet med og som er uenig med Venstres politikk, problemet er at de ikke er klar over det.

Lenke til kommentar

Nasjonalt høres det ut som om du støtter SP, og jeg stemmer ikke SP.

Dine meninger har ingengenting med Venstre å gjøre. Det er bare statsviter som prøver å få flere stemmer til Venstre. Venstre er et sikkelig byparti og har få av hovedsakene dine. Jeg kan gå igjennom og markere hvor Venstre er enig og uenig.

1, Jeg synes det bør bli billigere og ha/kjøpe bil, bensinprisen er grei men da bør de faen ta meg kutte ned på engangsavgiften, fjerne "luksus-avgiften" og kutte ned på omregistreringsavgiften så mye det er mulig.

2, slutte å salte veiene, prioriter heller vedlikehold av veiene og bygging av bedre/breiere veier samt skikkelig brøyting. (se på hvordan sverige gjør det)

3, Gradvis gjøre mer transport via tog/båter, synes det blir feil at det skal være mye billigere og få pakker kjørt oppåver landet i trailere enn i for eksempel hurtigruta som har masse med ubrukt plass.

5, Jeg synes staten kunne ha backet opp mellomstore fabrikker/arbeidsplasser i distrikt-norge mer, ofte er det bare snakk om noen få øre per KW som kan gjøre hele forskjellen for flere hundre ansatte og til syvende og sist ett helt lokalsamfunn.

4,Slutte tvangen av at "alle" ungdomskoleelever må gå på videregående og gjøre det lettere for demotiverte ungdommer og komme inn i for eksempel fire-årig lærlingeløp etter ungdomskola.

Bedre at ressursene blir brukt på de som er motivert og ikke på barnehagetanter for å presse umotiverte ungdom igjennom to år på videregående.

1. Venstre ønsker å gjøre det dyrere å kjøre bil.

2. Har ingen anelse på begge to.

3. Hvorfor det? Det vil bare øke prisene, fordi det er ikke mye man kan putte på hurtigruta. Det eneste partiet som mener dette er trolig rødt.

4. Det er ingen tvang om å gå på videregående og jeg tror nok de samme meningene iforholdtil læringsplass. Ingen partier, ikke en gang FRP har som mål å få færre til å gå på videregående.

5. Venstre er helt uenig med deg, og vil heller satse på byene. SP er enig.

For mer subsidier til småbruk

For legalisering av hasj/gratis heroin til narkomane

Imot Datalagringsdirektivet

For innvandring så lenge de blir skikkelig integrert i samfunnet

Rovdyr, her kan naturoppsyn ha mer dialog med bønder også kan vegetar-blitzere, født og oppvokst i oslo sentrum holde mer kjeft.

For Seljakt

For hvalfangst

For revjakt plasser det er mye rev

Imot mopedister men forstår at mange av de trenger moped :hmm:

1. Venstre ønsker ikke å øke subsidene. SP ønsker å øke dem.

2 og 3. Her er nok Venstre mer enig.

4. Her er Venstre uenig med deg. Venstre vil ikke kreve at de skal integrert i smfunnet for at vi skal ha innvandring. SP er langt nærmere med et moderat syn. Venstrepromotører later ofte som om de skal innstrame som alle andre, men det er bare å lese partiorogrammet deres og du vil se at de ikke har et eneste konkrekt innstramningstiltak.

5/6/7/8. Fullstendig SP. Venstre er i stor grad vegetar-blitzere som er født og oppvokst i Oslo, og de er helt uenig med deg på alle punkter.

9. Ingen partier ønsker å forby mopeder.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig med Camlon; du virker å være nærmere SP enn Venstre, men jeg er som SP-medlem like lite nøytral som Statsviter, bare for å ha sagt det.

1) Stort sett alle partier i Norge, utenom FrP, og muligens Høyre, vil beholde bilavgiftene omtrent på dagens nivå, men med forskjellige varianter av løsninger for å stimulere til økt miljøvennlighet: Lave avgifter på lavutslippsbiler, gjøre nye biler billigere å kjøpe men dyre å bruke (bensinavgift, bompenger o.l.) Sp sin løsning er å gjøre miljøvennlige biler billigere, satse på bompenger (evt. lokal økt bensinavgift etter "Tromsø-modellen") og veiprising i byene, der det finnes fungerende alternativt kollektivtilbud, i stedet for å øke bensinavgiftene. Det siste med tanke på alle ute i distriktene som i praksis ikke har noe alternativ til å bruke bil.

2) Sp vil satse mer på vedlikehold, inkludert vinter vedlikehold (brøyting) (ønsker 1mrd mer enn i dag bare til fylkesveiene), bygge firefelts mellom de store byene, og som et minimum ha/få gul midtstripe på stamvegene ellers i landet (det finnes f.eks. steder hvor E6 er så smal at den har stiplede kantstriper, dvs under 5,5 meter). Standpunktet til vegsalting er jeg usikker på.

3) Sp vil ha mer godstrafikk fra veg til båt (men ikke nødvendigvis hurtigruta...) og bane.

4) Som Camlon sier, ingen partier vil at færre skal ta videregående utdanning. Sp sitt svar på problemet med frafall og skoletrøtte/demotiverte elever er å få mer praksis-rettede fag (og dermed nødvendigvis noe mindre teori) inn i skolen, særlig på videregående yrkesfag, men også allerede i ungdomsskolen, hvor frafallet/demotivasjonen ofte begynner.

Så hopper jeg over noen punkter (har ikke noe å legge til de argumentene Camlon har nevnt), og til det Camlon har nummerert 8:

8) Revejakt. Svært usikker på meningen med spørsmålet; det er allerde i dag fri revejakt mesteparten av året, (juli-april? usikker..) utenom ynglingstiden, og såvidt jeg vet er det ingen av de store partiene (heller ikke Venstre) som ønsker å endre på dette. Du ønsker deg med andre ord noe vi allerede har, og som ingen (?) har foreslått å fjerne.

Lenke til kommentar
Dine meninger har ingengenting med Venstre å gjøre.

TS sine preferanser er i overkant av 70 % i samsvar med Venstre. Det er ingen velgere som er helt 100 % enige med partiet de stemmer på. Flere av saker der TS er enig med Venstre har du selv fremlagt. Da er det meget motsigende, og uberettiget, fra din side å si at TS sine meninger har INGENTING med Venstre å gjøre.

Det er bare statsviter som prøver å få flere stemmer til Venstre.

Absolutt ikke. TS kan stemme på hva han/hun vil. Men når jeg ser at noen har preferanser som er i stor grad i samsvar med et parti, uavhengig hvilket parti det er, så kommer jeg med forslag.

I tillegg har jeg aldri drevet med rekruttering eller prøvd å senke stemmer på dette forumet. Forumet har jeg benyttet meg av til å diskutere politikk, valgkampen praktiserer jeg på andre arenaen. Samtidig er dette upassende tid til å drive med politisk agitasjon ved tanke på hva som har skjedd i det siste og den tragedien som har rammet Norge.

Venstre er et sikkelig byparti og har få av hovedsakene dine.

Skivebom de lux. Skal jeg definere et parti som sikkelig byparti så må det være partiet du sympatiserer, nemlig Høyre.

Venstre er sosialliberalt parti hvilke verdier gjenspeiles uavhengig om du bor i sentrale strøk eller distrikter. Som liberalt parti er Venstre opptatt av desentralisering av systemet, dvs. flytting av beslutningsprosessen ned til kommunalt nivå. Hadde Venstre vært et typisk byparti så hadde Venstre neppe gjort det bedre i kommunale valg enn i Stortingsvalget. Jeg selv bor i distriktet på mindre tettsted, og har alltid stemt Venstre nettopp fordi de har hatt fornuftig distriktspolitikk.

1. Venstre ønsker å gjøre det dyrere å kjøre bil.

Ja, dyrere å KJØRE bil, men billigere å KJØPE bil. TS sier selv at han/hun ønsker seg mindre engangsavgifter på INNKJØP av bil, og ikke at det skal bli billigere å KJØRE bil. Men dette er typiske hersketeknikker fra din side, der du vrir og vender på det folk egentlig sier.

Under samferdsel sier Venstre i sitt program følgende:

Vi vil legge til rette for størst mulig kollektiv andel på veinettet, god framkommelighet i de deler av landet der vei er eneste alternativ, og redusere transportbehovet gjennom god planlegging av byer og tettsteder(Venstres program s. 20)

5. Venstre er helt uenig med deg, og vil heller satse på byene. SP er enig.

TS kom aldri med et punkt nr fem, dermed er jeg usikker hva er det du kommenterer her, bortsett at du slenger ut at Venstre ikke er enig. Hvis det er punkt som angår subsidiering til småbruk du referer til, så er Venstre delvis enig med TS. Venstre ønsker å ivareta samme subsidieringsnivå som i dag, i motsetning til mange andre partier som ønsker å kutte ned på disse subsidiere. Det er stort sett bare SP som ønsker mer subsidiering av landbruket. Venstre sier følgende i sitt program:

Bonden er en selvstendig næringsdrivende med et spesielt forlvalteransvar. Derfor er det viktig at grundermentaliteten og nytenkningen får en sentral plass innenfor landbruket. Venstre vil opprettholdet de samlende overføringene til landbruket omtrent på dagens nivå, men endre innretningen mot mer miljøtilpassende og produksjonsnøytrale tilskudds ordninger”. (Venstres program s. 38)

Venstre vil myke opp det statlige bopliktsregelverket for landbrukseiendommer…..Det bør først og fremst være lyst og engasjement til å drive gårdsbruk…., ikke boplikt og arv”. (Venstres program s. 38)

4. Her er Venstre uenig med deg. Venstre vil ikke kreve at de skal integrert i smfunnet for at vi skal ha innvandring.

Tull og tøys. Enten sprer du falsk propaganda med vilje, eller så har du ikke peiling på Venstres politikk.

Jeg trenger ikke gjøre noe mer enn å sitere fra Venstres program for å avvise disse tåpelige påstander fra Camlon:

Venstres innvandringspolitikk baserer seg på to hovedprinsipper. For det første skal Norge overholde sine internasjonale forpliktelser overfor forfulgte ved å ta imot flyktninger som trenger beskyttelse. For det andre skal det være mulig å komme til Norge for mennesker som ønsker å bidra i det norske samfunnet(Venstres program s. 62)

Det er nødvendig å beskytte asylinstituttet til fordel for dem som er reelle flyktninger…..Asylsøkere som misbruker asylinstituttet ved å drive kriminell aktivitet må få en raks reaksjon fra politiet og rettsvesen og raskt utvises der det er mulig”. (Venstres program s. 62-3)

Språk og gjensidig kulturforståelse er nøkkelen til integrering. Få innvandrere vil beherske norsk etter fullført norsk kurs. Derfor er det viktig med uformell språktrening og uformelle nettverk som stimulerer språkutvikling og gjensidig integrering. Det er også avgjørende at barn lærer godt norsk de første årene på skolen”. (Venstres program s. 65)

Venstre vil ta initiativ til en gjennomgang av opplæringstilbudet for alle som får fast opphold i Norge. Dette gjelder både norsk opplæring og godkjenning/kvalifisering for ulike arbeidsoppgaver”. (Venstres program s. 65)

Derfor vil Venstre:

Tilby norskopplæring til asylsøkere og andre innvandrere som har krav på undervisning umiddelbart etter ankomst til Norge.

Utvide introduksjonskurset for nyankomne og innføre eksamen ved avsluttet kurs.

Gi økt støtte til frivillige organisasjoner som jobber med integrering og stille mindre byråkratiske krav.

Gi støtte til kommuner som tilbyr språktrening og gratis kjernetid i barnehager for barn som har dårlige norskkunnskaper.

Innføre en mentorordning i arbeidslivet for høyt utdannede innvandrere og arbeidstakere med spesielle behov på vei ut i arbeidslivet”. (Venstres program s. 65)

Venstre er i stor grad vegetar-blitzere som er født og oppvokst i Oslo, og de er helt uenig med deg på alle punkter.

Pissprat. For det første er den største majoriteten av både Venstres velgere og medlemmer født og oppvokst utenfor Oslo. Jeg er en av dem. Du spyr den ene påstander etter den andre uten å ha noe som helst belegg for det.

Fro det andre kan man ikke si at Venstre er uenig med TS i forhold til disse punkter siden Venstre overlater disse, og lignende spørsmål, til sine lokallag. Her er det altså opp til hvert enkelt lokallag å bestemme i forhold til sin egen kommune hvilken politikk de ønsker å praktisere i forhold til disse spørsmål.

Til slutt vil jeg anbefale TS å lese programmet selv, TS trenger ikke høre på meg. Men det TS absolutt ikke må gjøre er å høre på slike troll som Camlon klare å kreste ut av seg. Fyren har en fjern oppfatning av norsk politikk, mest sannsynlig siden han ikke en gang bor i Norge.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS sine preferanser er i overkant av 70 % i samsvar med Venstre. Det er ingen velgere som er helt 100 % enige med partiet de stemmer på. Flere av saker der TS er enig med Venstre har du selv fremlagt. Da er det meget motsigende, og uberettiget, fra din side å si at TS sine meninger har INGENTING med Venstre å gjøre.

Jeg er også enig med rundt 60% av venstres standpunkter. Det betyr ikke at Venstre er partiet for meg.

Han er langt mer enig med SP enn han er med Venste. Det viste jeg i forrige post. Jeg har aldri sett deg noensinne anbefale et annet parti enn Venstre, og du har svart på lignende tråder før. Du prøvde å promotere Venstre, ikke lat som noe annet.

Skivebom de lux. Skal jeg definere et parti som sikkelig byparti så må det være partiet du sympatiserer, nemlig Høyre.

Venstre er sosialliberalt parti hvilke verdier gjenspeiles uavhengig om du bor i sentrale strøk eller distrikter. Som liberalt parti er Venstre opptatt av desentralisering av systemet, dvs. flytting av beslutningsprosessen ned til kommunalt nivå. Hadde Venstre vært et typisk byparti så hadde Venstre neppe gjort det bedre i kommunale valg enn i Stortingsvalget. Jeg selv bor i distriktet på mindre tettsted, og har alltid stemt Venstre nettopp fordi de har hatt fornuftig distriktspolitikk.

De er forsatt et byparti, og det er ikke uten grunn at de fikk langt flere stemmer i Oslo, enn nasjonalt. Jeg er helt enig at Høyre er et byparti, men Venstre planlegger å samarbeide med Høyre. Det gjør ikke saken bedre for en som bryr seg om distriktsaker.

TS kom aldri med et punkt nr fem,

Jo, det gjorde han. Kanskje du burde lese innlegget hans litt bedre, før du foreslår ditt eget parti.

Tull og tøys. Enten sprer du falsk propaganda med vilje, eller så har du ikke peiling på Venstres politikk.

Jeg trenger ikke gjøre noe mer enn å sitere fra Venstres program for å avvise disse tåpelige påstander fra Camlon:

Venstres innvandringspolitikk baserer seg på to hovedprinsipper. For det første skal Norge overholde sine internasjonale forpliktelser overfor forfulgte ved å ta imot flyktninger som trenger beskyttelse. For det andre skal det være mulig å komme til Norge for mennesker som ønsker å bidra i det norske samfunnet(Venstres program s. 62)

Det er nødvendig å beskytte asylinstituttet til fordel for dem som er reelle flyktninger…..Asylsøkere som misbruker asylinstituttet ved å drive kriminell aktivitet må få en raks reaksjon fra politiet og rettsvesen og raskt utvises der det er mulig”. (Venstres program s. 62-3)

Språk og gjensidig kulturforståelse er nøkkelen til integrering. Få innvandrere vil beherske norsk etter fullført norsk kurs. Derfor er det viktig med uformell språktrening og uformelle nettverk som stimulerer språkutvikling og gjensidig integrering. Det er også avgjørende at barn lærer godt norsk de første årene på skolen”. (Venstres program s. 65)

Venstre vil ta initiativ til en gjennomgang av opplæringstilbudet for alle som får fast opphold i Norge. Dette gjelder både norsk opplæring og godkjenning/kvalifisering for ulike arbeidsoppgaver”. (Venstres program s. 65)

Derfor vil Venstre:

Tilby norskopplæring til asylsøkere og andre innvandrere som har krav på undervisning umiddelbart etter ankomst til Norge.

Utvide introduksjonskurset for nyankomne og innføre eksamen ved avsluttet kurs.

Gi økt støtte til frivillige organisasjoner som jobber med integrering og stille mindre byråkratiske krav.

Gi støtte til kommuner som tilbyr språktrening og gratis kjernetid i barnehager for barn som har dårlige norskkunnskaper.

Innføre en mentorordning i arbeidslivet for høyt utdannede innvandrere og arbeidstakere med spesielle behov på vei ut i arbeidslivet”. (Venstres program s. 65)

Nei, her snakker du bare tull. Det er et innstramningstiltak i det du nevnte over, og det er eksamen etter norskurs. Dette er ihvertfall ikke en sak Venstre har brydd seg mye om, og jeg kan aldri tenke meg at Venstre vil være villige til å sende hjem folk som stryker. Det at man skal kaste ut kriminelle innvandre om mulig er noe som gjøres i dag og Venstre er ofte de som misliker mest når man kaster ut kriminelle utlendinger.

Resten er ikke innstramningstiltak. De er integreringstiltak, som ikke er unike for Venstre. Det er en stor forskjell mellom å ønske noe og å faktisk ha råd til å gjennomføre det. Så jeg står ved det jeg sier, Venstre har ingen reele innstramningstiltak i programmet sitt. Det er derimot fylt med liberaliseringstiltak der. F.eks. den mest alvorlige er at Venstre ønsker å la asylsøkere jobbe for lønn. Det høres ikke ille ut i seg selv, men det vil komme langt flere fordi man kan tjene mye penger selv om man får avslag. Det vil føre til massive konstader for Norge, fordi asylsøknader er ikke billige og langt flere vil bli sluppet inn. Norge har store nok problemer allerede, om asylinnvandringen dobler så vil det bli langt vanskligere å integrere dem.

TS virker som om han er langt mer enig med SP iforholdtil innvandring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...