Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak


Ni kon

Anbefalte innlegg

Har i den senere tiden vurdert å kjøpe meg en ny skjerm og da en LCD skjerm. Prøve å se hva hw.no anbefaler og leser at Samsung 191T er en som virkelig er bra. Men når jeg leser folks erfaringer ser jeg at det er en som sier at det er "ghosting" på krevende spill. Da jeg er spillavhengig (rainbow 6, Bf 1942 og halflife 2(når den kommer)) er jeg nødt til å ha en skjerm med maks billedkvalitet + 0 "ghosting"

Mitt spørsmål til dere er da: Hvilken LCD skjerm er best for mine krav?

Noen som har noen erfaringer??

 

Grunnen til at jeg vil ha LCD er jo nettop det at jeg har plassmangel !!

Og prismessig så hold dere under 15 lakser takk.

 

Hvis det er av betydning, min maskin: Asus a78nx de luxe, amd xp 2700 +, radeon 9700 pro, 2 x 512 ddram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satser på at 15 lakser vil si enten 15000. eller det som høres mest sannsynlig ut at en laks = 500 kr, som da gjør at hold det under 7500.

 

Skal du ha en skjerm som er både stor (nok) i størrelse, og som har 0 Ghosting, annbefaler jeg Samsung Syncmaster Magic 172T. Jeg har akkurat fått den, og spiller kjappe spill som f.eks UT2K3 uten noen som helst form for ghosting.

 

Jeg er også en "spillfreak" og lette derfor rujndt i diverse test sider på nettet etter den beste spill LCD skjermen, fant der ut at 172T ble anbefalt over alt, og kjøpte meg den. er UTROLIG fornøyd, og blir nesten kvalm hver gang jeg ser en CRT skjerm. LCD POWER 4EVER

 

http://www.hardware.no/tester/skjerm/samsu...172t/index.html <--- test link til skjermen, gjort av Hardware.no

 

Jeg betalte forresten 5200 for min skjerm, som igrunn ikke er så værst :D

Lenke til kommentar

Formac Gallery 2010 er en av de skikkelige gode lcd skjermene i dag...den koster mellom 13-14 lakser, men her får du mye for pengene (13-14000 kr)

 

ingen andre skjermen kan målse seg med den, den har 600:1 kontrast :o (teoretisk alså, jeg har ikke hatt eller sammenlignet det med andre skjermen, men en absoluttdata hadde visst gjort dette og merket særdeles store forskjeller)

 

Sinnsyk bra fargegjenngivelse...den er 20,1 " (svære greier)

Skjermen har 2 gode egenskaper....MVA og PANTONE teknologi.

 

15 ms respons...vet ikke hvorfor det står 35, men det er bekerftet at det er 15 fra formac og en annen butikk i Bergen

 

Skjermen fungerer ypperlig til spilling og jeg tviler på du finner noe bedre i denne prisklassen (eller under)

 

En annen VIKTIG faktor er at de fleste "vanlige" lcd skjermer har en dead pixel policy på ca 10 døde pixler dvs at du kan ha opptil 10 døde pixler på skjermen uten at det er noe du kan gjøre med det (thank god for 14 dager angrefrist) men alså Formac Gallery går gjennom en dyrere prosess når den lages så Formac sin dead pixel policy er max 2 døde pixler og om du skulle være så uheldig å få en død pixel skulle ihvertfal jeg få ny skjermen med en gang....det er hva jeg kaller bra service :D

 

De som selger den er www.xmac.no www.officeshop.no og www.absoluttdata.no

 

Sjekk også www.formac.com (modell Formac Gallery 2010)

 

ps: dette er IKKE en skrytepost, men jeg annbefaler skjermen på det varmeste :wink:

 

 

 

 

 

solutions_gallery2010_03.jpg

Lenke til kommentar

En annen VIKTIG faktor er at de fleste "vanlige" lcd skjermer har en dead pixel policy på ca 10 døde pixler dvs at du kan ha opptil 10 døde pixler på skjermen uten at det er noe du kan gjøre med det (thank god for 14 dager angrefrist) men alså Formac Gallery går gjennom en dyrere prosess når den lages så Formac sin dead pixel policy er max 2 døde pixler og om du skulle være så uheldig å få en død pixel skulle ihvertfal jeg få ny skjermen med en gang....det er hva jeg kaller bra service :D

 

Fujitsu Siemens har garanti på maks 1 død pixel, altså får du ny hvis du finner en eller flere døde pixler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...