greenman Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Driver å ser etter en lærlingplass primært i hordaland. Problemet er at jeg ikke finner noen annonser. Noen som har noen tips på hvor jeg kan finne ledige stillinger? Det er snakk om en IKT-lærlingplass Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Har du sett etter opplæringskontor i Hordaland da? Disse har ansvaret for å formidle elever til lærlingeplasser der du bor. Ta en tur innom Hordaland fylkesside - bedrifter/opplæringskontor. Her vil du finne både bedrifter og adresse til opplæringskontorene. Endret 27. juli 2011 av Lednar Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Søk på en skole i fylket ditt, Videregående som Ungdomskoler har alltid bruk for litt billig talentfull arbeidskraft Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ofte er kommunerelaterte enheter knyttet opp mot et opplæringskontor. Forsøkte selv dette ved å ringe direkte til kommunen her jeg bor akkurat nå uten hell. Ble bare sendt videre til opplæringskontoret her. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 fant en liste over godkjente lærebedrifter på kommunen siden sider =) da var det bare å sende søknad til alle og en hver Lenke til kommentar
nowhereman Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 fant en liste over godkjente lærebedrifter på kommunen siden sider =) da var det bare å sende søknad til alle og en hver Ringte du bedriftene opp først eller bare sendtr du søknad til oppgitte email adresser? Er i samme situasjon, lurer på om jeg bør ringe opp folka eller sende cv og søknad til alle bedriftene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 fant en liste over godkjente lærebedrifter på kommunen siden sider =) da var det bare å sende søknad til alle og en hver Ringte du bedriftene opp først eller bare sendtr du søknad til oppgitte email adresser? Er i samme situasjon, lurer på om jeg bør ringe opp folka eller sende cv og søknad til alle bedriftene Ring og hør om de har behov. Fylkeskommunen er også et greit sted å starte da de sitter på listen over bedrifter som har behov, og som kanskje ikke fikk lærlinger når søkefristen gikk ut 15 mars eller når den var. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det absolutt beste er faktisk å møte opp personlig først, og spørre om de tar imot lærlinger. Nest beste er å ringe dem. Lenke til kommentar
nowhereman Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 fant en liste over godkjente lærebedrifter på kommunen siden sider =) da var det bare å sende søknad til alle og en hver Ringte du bedriftene opp først eller bare sendtr du søknad til oppgitte email adresser? Er i samme situasjon, lurer på om jeg bør ringe opp folka eller sende cv og søknad til alle bedriftene Ring og hør om de har behov. Fylkeskommunen er også et greit sted å starte da de sitter på listen over bedrifter som har behov, og som kanskje ikke fikk lærlinger når søkefristen gikk ut 15 mars eller når den var. Ok. Har et par spørsmål, er det lurt å sende karakterutslipp for første termin av vg3 sammen med cv & søknad? Har også en "attest" fra en bedrift jeg har vært utplassert i en uke. Skal den sendes sammen med cv & søknad? Angående referanser, hvis vi ikke har jobbet i en bedrift før, er det aktuelt å skrive opp læreren som referanse? Eller bare å la være å skrive opp referanse? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ok. Har et par spørsmål, er det lurt å sende karakterutslipp for første termin av vg3 sammen med cv & søknad? Har også en "attest" fra en bedrift jeg har vært utplassert i en uke. Skal den sendes sammen med cv & søknad? Angående referanser, hvis vi ikke har jobbet i en bedrift før, er det aktuelt å skrive opp læreren som referanse? Eller bare å la være å skrive opp referanse? Takk for hjelpen Hvis det er opplæringskontoret i fylket som formidler lærlingeplassen så mener jeg at det er de som fikser papirer etc. Du kan fint spørre lærer om h*n vil være referanse, men ikke sett opp personen uten å spørre først. Men som sagt, ta kontakt med fylkeskommunen først, ettersom jeg har skjønt så har det skjedd forandringer ang. lærlingeordningen siden jeg ble lærling i 07. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå