Gå til innhold

Lite m-ATX-kabinett, med ålreite kjøleegenskaper?

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hei, jeg bygde meg en ny PC i fjor, som jeg valgte å putte i et HTPC-kabinett. Nå husker jeg ikke helt navnet på det her jeg sitter på jobb, men det er snakk om et silverstone-kabinett med plass til "store" skjermkort. Det var riktignok plass til alt i kabinettet, men skjermkorttemperaturene mine er alt for høye. Det er snakk om et gtx460-kort, så det skal i teorien ikke bli voldsomt varmt. For å få temperaturen ned på et nivå der PCen er stabil, har jeg vært nødt til å la skjermkortvifta kjøre på den høyeste hastigheten, når jeg for eksempel har spilt diverse spill. Alene holder faktisk ikke det til å holde temperaturen nede så for øyeblikket har jeg tatt av topplokket på kabinettet. Temperaturnivået på de andre komponentene er faktisk ganske bra, så det er kun skjermkortet som blir for varmt her.

Nå vurderer jeg å kjøpe meg et nytt kabinett, ettersom plassmangel ikke lenger begrenser meg til et liggende kabinett. Jeg har sett at silverstone vil gi ut et nytt kabinett kalt TJ08-e, som jeg ser for meg har bedre luftflyt enn det jeg har nå. Dette kabinettet er derimot ikke på markedet enda, så jeg lurer på om noen det er noen andre kabinetter jeg burde vurdere. 

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg er veldig fornøyd med mitt Fractal Design Define Mini:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=443273

Største minuset er dog at det er litt "stort", men ellers har jeg ingen ting å utsette på støyisolering, kjøling(CPU nesten nede på romtemperatur) og løsninger (kabelrydding osv).

Et annet alternativ er Ace Of Sweeden ECCO 250, som Dustinhome har for salg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det der så ikke dumt ut, pent og rimelig i tillegg faktisk! Festeanordningen til harddiskene ser ut til å ta en del plass, hvordan funker det med tanke på luftflyt? Jeg ser også at du bruker samme skjermkort som meg i oppsettet ditt, hvordan er temperaturene på gpuen? Jeg vil gjerne ha ned temperaturen på mitt, slik at jeg PCen blir hakket mer stabil og jeg kan klare meg uten den infernalske viftestøyen. 

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det der så ikke dumt ut, pent og rimelig i tillegg faktisk! Festeanordningen til harddiskene ser ut til å ta en del plass, hvordan funker det med tanke på luftflyt? Jeg ser også at du bruker samme skjermkort som meg i oppsettet ditt, hvordan er temperaturene på gpuen? Jeg vil gjerne ha ned temperaturen på mitt, slik at jeg PCen blir hakket mer stabil og jeg kan klare meg uten den infernalske viftestøyen.

Jeg har faktisk fjernet det ene harddiskburet (har kun 3 disker) for ekstra luftflytt.

GPU tempen er jeg litt usikker på, skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skal vi se.

48-49 grader i idle og 65 grader under load.

Men da kjører jeg vifta forcet på 40%(det laveste?), ettersom varmen er ikke særlig avskrekkende og jeg får det helt stille :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Det er langt bedre temperaturer enn jeg har for øyeblikket. Ligger rundt 80 under load med viftehastigheten på høyeste hastighet. Jeg tenker jeg bestiller kabinettet i kveld, for dette ser ikke dumt ut i det hele tatt. Har du satt inn noen flere vifter, eller ville du anbefalt å sette inn flere vifter? Ser det er en vifteplass i sidedøra, samt en plass til en 120mm til i front.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er langt bedre temperaturer enn jeg har for øyeblikket. Ligger rundt 80 under load med viftehastigheten på høyeste hastighet. Jeg tenker jeg bestiller kabinettet i kveld, for dette ser ikke dumt ut i det hele tatt. Har du satt inn noen flere vifter, eller ville du anbefalt å sette inn flere vifter? Ser det er en vifteplass i sidedøra, samt en plass til en 120mm til i front.

Jeg hadde 2 Nexus vifter som jeg har satt inn i front (satt den som stod i front i topplokket).

Det er nok ikke en nødvendighet, men da vett du iallefall hva som ligger i grunnlag for de temperaturene jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...