Populært innlegg Intellektro Skrevet 27. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2011 Etter å ha grublet over min prekære damesituasjon, som innebærer et ødslig fravær av det motsatte yndige kjønn , har jeg kommet frem til en erkjennelse. Før jeg skal avsløre min erkjennelse - og dere lurer sikkert spent , vil jeg fortelle om hvordan jeg påtraff denne erkjennelsen - med hjelp av min evne til å hengi meg til dyptgående grublinger, assistert av noen slurker med whiksy. Jeg var på polet igår og handlet inn en flaska whiksy, i tillegg ville jeg anskaffe meg en god rødvin. Whiskyflaska fant jeg uten problemer, men vinen voldte hodebry. Jeg har ikke så mye greie på rødvin. Jeg stod ved de lange rødvinshyllene og saumfor dem med blikket, usikker på hva som var godt, da ei rødslig dame som jobbet der kom bort til meg og spurte om jeg ville ha noe hjelp. Hun var ikke av den attraktive sorten, så jeg slappet av og var meg selv. Hun hadde et rundt og vennlig ansikt og guttaktig kort, rødt hår. Selvom hun ikke var direkte pen hadde hun en påfallende vitalitet ved seg. Jeg likte å være i hennes hengivende nærvær, og takket ja for hjelpen. Hun spurte hva jeg var på jakt etter, og jeg svarte så godt jeg kunne. Etterhvert fant hun frem til en rødvin hun mente ville tilfredsille mine krav, og jeg smilte takknemlig til henne. Da skjedde det noe svært besynderlig; hun smilte varmt tilbake, ja, jeg oppfattet vagt en slags affeksjon i smilet - hun likte meg! Da jeg kom hjem igjen, satte jeg meg ned i den nedslitte sofaen min og falt i dype tanker. Hvorfor hadde hun likt meg? Hva gjorde jeg? Og da slo det meg: Jeg hadde ikke brydd meg om hvordan jeg oppførte meg, om hva jeg sa. Jeg hadde vært meg selv, enkelt og greit. Og her flakset erkjennelsen inn gjennom vinduet og åpenbarte seg i hele sin prakt og velde: Ikke bry deg om hva damene tenker om deg. Dette betyr selvsagt ikke at man skal skyve empatien på dør og vinke farvel til den med et hånflir om munnen. Empati og "at man ikke bryr seg om hva andre tenker" kan fint ko-eksistere. Faktisk tror jeg at de ved en symbiose kan raffineres og forbedres... 31 Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Må si det at du skriver på en utrolig bra måte. Får meg til å dra på smilebåndet hver gang jeg leser innleggene dine. 6 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg tenker at du må ta turen tilbake til hennes sysselrede, og spørre om hun aldeles ikke vil bli med deg hjem og hjelpe deg med konsumeringen av rødvinen. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Du høres ut som en oppegående person med tanke på det du skriver. Tror ikke det bør komme som noe sjokk at du faktisk får til. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Tror hun smilte tilbake pga hun jobber der og må smile til alle kundene sine 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Dine selvanalytiske evner er mheget tilstedeværende Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Tja, det kan selvsagt være at hun likte deg, men da jeg jobbet i butikk så smilte jeg alltid til mine kunder, noe jeg også fikk mye ros for. For meg er det viktig at kundene føler seg "sett og hørt", og et smil kan være så mye. Men, jeg er helt enig i at det beste er å bare være seg selv, det gjelder både menn og kvinner. Det var da jeg gav opp jakten på en kjæreste at jeg fant en, og da uten egentlig å streve for det. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det drikkes, tenkes og skrives mye, men skjer heller lite? Nå skal ikke jeg forsøke å diktere hvordan andre lever livet sitt, men hvis målet faktisk er å finne en kjæreste så ville jeg ikke slått meg til ro med et smil fra en butikkansatt - det er nærmest inkludert i prisen. Selv om jeg er helt enig i erkjennelsen du kom frem til så skulle jeg heller sett at du brukte den til å prøve deg på en dame og ikke til å skrive et halvsides innlegg på et forum, med mindre du først og fremst er interessert i å skrive. Oppfordring; før du legger ut om dine dameproblemer igjen, så spør du hvertfall en dame - gjerne stygg - om hun vil være med på date. Jeg tror du gjør deg selv en stor tjeneste ved å kaste deg utfor stupet en gang, uansett resultat. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Han har et poeng, noe vagt men dog... Bare finn ei dame først. Uansett utseende, alder (nei, ikke under 16 for de som føler at de må svare på det) eller andre lyter som er villig til å ha uforpliktende sex. Fyr løs en gang på henne, IKKE mer og se hvor du står etter dette... De fleste vil "komme ovenpå" da og vil ha laaaaangt mer selvtillit til å ta saken videre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå