Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop lader bare når den er avslått...

Anbefalte innlegg

Jeg er på tur med bobil og bruker dermed 12 Volts strømadapter. I går gikk pluggen på den varm og nærmest smeltet, heldigvis hadde jeg en 12 volts sigarettplugg liggende som jeg loddet på istedetfor.

Alt ser jo tilsynelatende greit ut. Den "lader" når maskinen er påslått, men batteri-prosentene minker. Til og med ladelyset lyser, men likevel kryper ladingen sikkert nedover. Det er kun når maskinen er helt avslått at den faktisk klarer å lade....

Jeg har sjekket spenningen over alt, alt stemmer. Det er 12 volt på plugg, inn i adapteren. Og det er 19 volt ut adaperen og på DC-pluggen....

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres rett og slett ut som laderen gir for lite ampere. Det er jo ampere`n som tilsier hvor mye den lader, ikke volten. Når laptopen er påslått forbruker den mer strøm enn den klarer å lade.

Har du sjekket hvor lang tid det tar fra den er tom, til den er fulladet? Bruker den lengre tid enn den har gjort tidligere?

Jeg sjekket laderen til min laptop nå, og den lader med 6,3ampere.

Endret av ToshibA300
Lenke til kommentar

Det høres rett og slett ut som laderen gir for lite ampere. Det er jo ampere`n som tilsier hvor mye den lader, ikke volten. Når laptopen er påslått forbruker den mer strøm enn den klarer å lade.

Har du sjekket hvor lang tid det tar fra den er tom, til den er fulladet? Bruker den lengre tid enn den har gjort tidligere?

Jeg sjekket laderen til min laptop nå, og den lader med 6,3ampere.

Jepp, har tenkt den tanken. Synes bare det er rart at den ikke klarer å få nok strøm når det står påtrykket spenning. Har nesten lyst til å begynne å klemme strømmen igjennom xD

Er det mulig å se ladestrømmen elektronisk? Litt stress å begunne å koble inn ampere-meter...

Lenke til kommentar

Har du målt spenningen når den er tilkoblet? At det er 19V ubelastet sier ingenting om hva spenningen er når det gjelder.

Nettopp kommet hjem og prøver nå 230volts adapteren, og her er det ingen lading. Ikke så langt iallefall. Jeg er redd at ladesystemet på laptopen er tatt kvelden :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...