Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort?

SD88

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bestille ny pc, men sitter litt fast mellom to typer skjermkort og jeg klarer bare ikke å velge hvem av dem jeg burde velge for å få mest ytelse under gaming ut av pc'en.

Valget er:

ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB PhysX CUDA - 5495 kroner

Eller:

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB AMP! ® - koblet i SLI, altså 2 stykker av denne typen, hvor da prislappen for dette blir: 4195kr+4195kr= 8390 kroner.

Ellers har pc'n de dyreste komponentene tilgjengelig per dags dato i Norge, så nå mangler jeg bare et skjermkort eller to :)

Planen var å kjøre 2x gtx 590, men fikk vite at dette ville være unødvendig per dags dato, pluss at dette har kostet meg litt for mye allerede så dermed blir det bare en av den eller to av de andre:)

Få høre hva du/dere mener.

Takk til alle svar:)

Mente selvfølgelig "bestille nytt skjermkort" :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken oppløsning har du på skjermen ?

Edit:

Med mindre du kjører over 1920*1200 ville jeg anbefale deg å starte med et enkelt 580 gtx kort. Oddsa er på at du ikke vil klare å utnytte det fullt ut engang på den oppløsningen. Du styrer også unna problemer med "microstuttering" som forekommer i SLI oppsett.

Endret av Locklear
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom de to oppløsningene er ganske drastisk i krav til kraft. For 30" har det faktisk noe for seg å gå opp til 590 eller 580sli.

Uansett ville jeg startet med et enkelt GTX580 kort og se om det holder til det du har lystr til å spille. Det er enkelt å etterbestille et kort for full SLI.

Jeg kjører 2560x1440 med et enkelt Asus gtx580, og har ennå ikke sett noen problemer med ytelse. Kanskje hvis man pøser på med 16xAA eller noen i den duren, men det er sjeldent dette har noe for seg.

Det er også ganske drastisk forskjell på mengden varme som må kjøles ned med et 580 kort kontra 590/580sli.

Endret av Locklear
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...