jcs0607 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 trenger litt ekstra kraft og lurte derfor på om det går greit å paralellkoble to psu er. F.eks koble 12 + gnd på begge psu'ene sammen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 I prinsippet skal det gå. Jeg bruker 2 parallelkoblede PSUer i systemer på jobben, og det fungerer. Men jeg kan ikke garantere at det fungerer med alle typer PSU. Du skal jo også koble litt for at de skal starte opp samtidig. Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 ja, 12 volt burde vel gå greit siden det i praksis ikke er en spenning som trenger å være så næyaktig. men 3,3 V på min strømforsyning fluktuerer? (varierer) mye og jeg får opp advarsler og psu'en har en tendens til å bli veldig varm er det nødvendig at psu'ene er like (samme merke) eller er det bare fritt frem for å koble sammen de spenningene jeg trenger mer effekt på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Du beveger deg inn på helt ukjent territorium når du gjør dette. Finnes ingen faste regler, kommer helt an på hvordan PSUen er bygd opp. Mye galt kan skje, ikke bare kan du ødelegge PSUer men også det som er koblet til. Jeg ville ikke forsøkt med min PC, hadde heller kjøpt ny PSU. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Alt du trenger å vite er her... http://forums.procooling.com/vbb/showthrea...ghlight=300+300 Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 ide'en var at jeg bare skulle brue 12 v utgangen på den ene psu'en for å drive kjøling (siden min qtec 300w ikke er noe særlig god) men jeg blir helt sikkert lei av å fikle med dette om en liten stund uansett. Men! For at psu'en skal slå seg på må grønn ledning kortsluttes til jord, men hva med alle disse andre ledningene, power good o.s.v har prøvd å bare kortslutte grønn og svart men da bare forsvinner spenningen sakte men sikkert (kondisene lader seg ut) må man derfor ha en viss last på noen av spenningene for at den skal holde seg på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 må man derfor ha en viss last på noen av spenningene for at den skal holde seg på? Meget mulig. Noen trenger det ikke, andre virker ikke uten last. Microplex selger Dummy load for slikt. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Noen som sjekket linken? Den forteller og forklarer nesten alt du trenger å vite for å koble to PSU sammen. Mye å lese men er du interisert er det verdt det. -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå