Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort gtx570 eller gtx580

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 580 er dyrt ja, men sånn blir det når det er det beste single gpu kortet ute akkuratt nå. men jeg syns ikke det er skremmende dyrt. man får det for under 4000 kr. og det er ikke så ille når det er det beste single gpu kortet ute. kunne kostet mer.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Sitter å lurer på det samme, eller om jeg skal slå på stortromma å kjøpe gtx 590:) Blir ikke å kjøre oppløsning over fullhd, og heller ikke med flere skjermer. Men er det slik at forskjellen på 570-590 blir minimal når en kjører spill i den oppløsningen, mtp antall fps?

Har lyst på MSI eller zotac, da jeg har hørt ekstremt masse bra om kjøling og støynivået deres. Asus sin directUI greie syns jeg rett og slett er stygg i forhold til, så blir nok msi eller zotac:)

Lenke til kommentar

Sitter å lurer på det samme, eller om jeg skal slå på stortromma å kjøpe gtx 590:) Blir ikke å kjøre oppløsning over fullhd, og heller ikke med flere skjermer. Men er det slik at forskjellen på 570-590 blir minimal når en kjører spill i den oppløsningen, mtp antall fps?

Har lyst på MSI eller zotac, da jeg har hørt ekstremt masse bra om kjøling og støynivået deres. Asus sin directUI greie syns jeg rett og slett er stygg i forhold til, så blir nok msi eller zotac:)

Til spilling i fullhd holder et enkelt gtx580 kort mer enn nok.

Kjøleløsningen til Asus er faktisk meget bra, og kortet ser langt fra ille ut når det er montert. Skal du ha et kort som ser fantastisk ut så ta en titt på Gainward "Phantom". Der har du en seriøs bra "looker".

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Jo lavere oppløsning, jo mindre kraftig skjermkort trengs.

Spiller du på 1280x1024 eller 1440x900 vil et skjermkort fra 1300 kr og oppover bli "flaskehalset" av prosessoren med mindre du kjører opp til 8x SSAA eller lignende, ikke at en flaskehals på 160 fps er et stort problem da.

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå for gtx 570 da. Hvis jeg kjøper MSI eller zotac, kan jeg jo clocke det endel uten at det det for varmt/bråkete, pga de gode kjølerne deres. Et clocket 570 kan vel da nærme seg et 580, og gjøre forskjellen mellom dem enda mindre?

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå for gtx 570 da. Hvis jeg kjøper MSI eller zotac, kan jeg jo clocke det endel uten at det det for varmt/bråkete, pga de gode kjølerne deres. Et clocket 570 kan vel da nærme seg et 580, og gjøre forskjellen mellom dem enda mindre?

Et GTX 570 skal visstnok være like bra som et GTX 580 ved rundt 850MHz, så du burde nok klare det ja.

Lenke til kommentar

Et GTX 570 skal visstnok være like bra som et GTX 580 ved rundt 850MHz, så du burde nok klare det ja.

Hørtes bra ut:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...