Anonym58508583 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Jeg skal prøve å lage en linux-variant med SuseStudio. Basert på OpenSuse 11.4 med Gnome Desktop. Hva er nødvendige software for at det skal bli bra? eksempler: drivere, verktøy osv... Mitt opperativsystem skal Primært brukes til desktop brukere, helst så enkelt som mulig... Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva er dine behov? Hvorfor ikke begynne med standard OpenSuse og se hvordan det fungerer? Det meste kan legges til fra pakkebrønnen(e) i etterkant uansett, og det du ikke trenger/liker kan avinstalleres. Lenke til kommentar
Anonym58508583 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Er ment som Desktop-operativsystem, ikke server-operativsystem Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Skal du kun ha ett "normalt" desktop system så last ned installasjons dvd'en eller Gnome Live cd og installer der i fra: http://software.opensuse.org/114/nb Igjen hvilke behov har du, hva skal pc'en brukes til? Ett desktop system kan brukes til veldig mye, web, torrent, e-post, bilde og/eller film behandling, programmering/system utvikling, spill osv osv. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Er ment som Desktop-operativsystem, ikke server-operativsystem Jeg vil nå si at openSuse i høyeste grad er et desktop system. De siste versjonene har da også en "desktop kernel", som er konfigurert spesielt for desktop bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå