Ståle Nordlie Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (Jeg er ikke advokat og har ingen spesiell peiling på lover rundt håndtverkertjenester.) Selv om du ikke bruker forslaget til Gaidaros bør du definitivt få en tredjepart med til å formelt (dvs ikke bare en kamerat) vurdere arbeidet og hvor mye det er verd. Det kan komme godt med i for eksempel forliksrådet. Personlig ville jeg a) sparket firmaet fra jobben, b) nektet å betale mer enn det en ekstern ekspert sier arbeidet er verd, c) krevd erstatning for mine kostnader (grunnet dårlig arbeid og skifte til nytt firma) og d) anmeldt snekkeren (og kanskje firma) for bedrageri. Da er det selvsagt nyttig å kunne bevise at det (med forsett) er ført timer ikke er jobbet. Forbrukerrådet kan kanskje gi deg gode råd, men ikke forvent noen praktisk hjelp der. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) (Jeg er ikke advokat og har ingen spesiell peiling på lover rundt håndtverkertjenester.) Selv om du ikke bruker forslaget til Gaidaros bør du definitivt få en tredjepart med til å formelt (dvs ikke bare en kamerat) vurdere arbeidet og hvor mye det er verd. Det kan komme godt med i for eksempel forliksrådet. Personlig ville jeg a) sparket firmaet fra jobben, b) nektet å betale mer enn det en ekstern ekspert sier arbeidet er verd, c) krevd erstatning for mine kostnader (grunnet dårlig arbeid og skifte til nytt firma) og d) anmeldt snekkeren (og kanskje firma) for bedrageri. Da er det selvsagt nyttig å kunne bevise at det (med forsett) er ført timer ikke er jobbet. Forbrukerrådet kan kanskje gi deg gode råd, men ikke forvent noen praktisk hjelp der. Jepp. Det er omtrent slik planen er fremover. Endret 28. juli 2011 av Langdon Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Med mindre ikke firmaet selv retter dette opp, kan Forbrukerrådet være en god idé ja. Synes likevel du burde gitt firmaet en sjanse til å ordne dette, med mindre du allerede har gjort dette. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Med mindre ikke firmaet selv retter dette opp, kan Forbrukerrådet være en god idé ja. Synes likevel du burde gitt firmaet en sjanse til å ordne dette, med mindre du allerede har gjort dette. Vedkommende som er ansvarlig for dette har fått flere sjanser til å ordne opp, men jeg får dessverre bare svada i retur. Et meget seriøst, stort og anerkjent firma er nå innleid for å gi meg et reelt anbud på det som er gjort. Så får vi ta det derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå