Øystein.F. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nyfrelst viking med nedslåande ord om sine landsmenn. Les hele saken Lenke til kommentar
hakontdal Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det var då ein knakande god språkbruk! Fleir artiklar med så gode formuleringar, takk! :-) 1 Lenke til kommentar
Bendiko Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sytene japanararararar er det verste som finnes. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det var då ein knakande god språkbruk! Fleir artiklar med så gode formuleringar, takk! :-) Synd det er skrevet på dialekt. SMS-språk suger. Lenke til kommentar
Bertolf Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det var då ein knakande god språkbruk! Fleir artiklar med så gode formuleringar, takk! :-) Synd det er skrevet på dialekt. SMS-språk suger. Nynorsk er ingen dialekt. Og hva har det med SMS-språk å gjøre? 2 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Rull inn a, synes det er fint at skribentene får bruke den målformen de trives best med. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Folk må få lov til å bruke den målformen de vil, men jeg kan ikke skjule at jeg blir skuffet hver gang det er på nynorsk. Er noe drit.. Menmen, er gamer som styrer butikken..dog rart at de ignorerer dette og lar andre sider ta innersvingen på dem Lenke til kommentar
Hallvardito Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Folk må få lov til å bruke den målformen de vil, men jeg kan ikke skjule at jeg blir skuffet hver gang det er på nynorsk. Er noe drit.. Menmen, er gamer som styrer butikken..dog rart at de ignorerer dette og lar andre sider ta innersvingen på dem Ja, folk må få bruke den formen de vil. Selv er jeg trønder med ganske brei dialekt, men skriver bokmål, og pleier vanligvis å bare bla rett forbi artikler som er skrevet på nynorsk. Det er en prinsippsak. 100 år med krangel om hvordan vi skal skrive i dette lille landet? Vi er verre en franskmenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå