Nanek Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei, jeg skal i høstferien bygge min egen gaming pc til 11k, mest til spill, blant annet BF3 og Guild wars 2. Jeg lurte på om jeg burde kjøpe 2 Mid-range skjermkort og kjøre de i enten CFX eller SLI, eller bare bruke 3800-4000 kr på en enkel GPU. Takker for svar ! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 I utgangspunktet er nok det greieste å basere seg på et enkelt skjermkort. SLI/CFX er heller ment som en enkel og effektiv måte å oppgradere systemet basert på at du har et kort fra før. Ulempen med SLI/CFX er at flere kort produserer mer varme, det tar større plass i kabinettet (noe som bl.a. reduserer luftflyten som igjen resulterer i mer varme) og ikke alle spill har ordentlig støtte for slikt. Spør du meg bør du heller gå for et enkelt kort, og heller se til at du har HK og PSU som støtter en fremtidig SLI/CFX-oppgradering. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Antar at du kommer langt på vei med et GTX 570. Det som ikke går på 570 går ikke på noe annet heller. Resten av pengene kan du spare til det kommer kort på 28 nm. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Har ikke tenkt til å oppgradere enda, tror nok at AMD 7000-serien kommer ut før jeg skal bygge, (10-20 oktober ca.) Men jeg tror at når 7000-Serien til AMD kommer ut, så kommer de gode 580 GTX kortene til å synke veldig i pris, burde jeg kjøpe de da, eller putte litt ekstra penger i et 7000-kort ? : ) Takker for svar. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har ikke tenkt til å oppgradere enda, tror nok at AMD 7000-serien kommer ut før jeg skal bygge, (10-20 oktober ca.) Men jeg tror at når 7000-Serien til AMD kommer ut, så kommer de gode 580 GTX kortene til å synke veldig i pris, burde jeg kjøpe de da, eller putte litt ekstra penger i et 7000-kort ? : ) Takker for svar. Vent på 7000-serien fra AMD, GTX580 vil begynne å bli urdatert, og sannsynlig vil ett mid-high kort i 7000 serien til ca. 3000 ha samme ytelse som GTX580 men pakket inn i ny teknologi som gjerne resulterer i lavere strømforbruk og mindre varme. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Okei, takk for Infoen Men vet du om Amd - 7000 serien kommer før høstferien ?(12 oktober ca) Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Vet ikke om det er noen fast dato enda, men det pleier ikke komme noen utsettlser fra AMD, så burde være i boks til høstferien og senest 20. okt Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Ok, takk for svaret Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Vet ikke om det er noen fast dato enda, men det pleier ikke komme noen utsettlser fra AMD, så burde være i boks til høstferien og senest 20. okt Bulldozer would like a word with you... Som sagt tidligere, kjøp et enkelt kort og oppgrader senere om nødvendig. Å gå Crossfire/SLI fra dag 1 kan være frustrerende, da du har et punkt i systemet ditt som kan være veldig ustabilt før du er vant med problemene fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå