snillekim Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det viser dårlig formuleringsevne (jeg minnes på Mads Gilberts fot-i-munn-utsagn etter 11. september som er mye misforstått, med god grunn), men jeg forstår godt hva hun mente. Jepp. Men det er det som gjør henne til en dårlig leder. Bare tenk om det var henne og ikke Jens som måtte holde alle taler og intervju under tragedien. Det ville ikke gått bra. Og hun ville sendt feil signaler til folket. Kanskje på tide å trekke seg fra FrP? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det er ikke ekstremismtene som får dem til å stikke av. Det har jevnlig vært et par ekstremister som skylder på jødene for alt. Jeg liker naturligvis ikke det, men føler ingen press. Ekstremister og troll er lett å ignorere. Problemet for de som kjemper for liberal innvandring er at debattklima er veldig imot dem. De kan ikke uttale deg uten å få masse brukere som motargumenterer dem. I tilegg taper de også ofte. Jeg kjenner til følelsen, og den er ikke god. Derfor stikker mange brukere vekk fra forumer som denne og over til lukkete medier. Det hjelper heller ikke at en del av de som kjemper for mer liberal innvandring er svært arrogante, og forventer at alle skal være enig med dem. Når de legger merke til at nesten alle er uenig med dem, så blir de forbannet. Hva vet du egentlig om hvorfor folk blir lei av dette forumet? Jeg er rimelig sikker på at ekstremistene her har noe med det å gjøre. Vi kan ikke ha en eneste diskusjon på dette forumet uten at jødene og New World Order trekkes inn. Ingen av dem kan bevise at teoriene deres er sanne, men vi kan strengt tatt ikke avkrefte dem heller. Det er bare sånn det blir når vanlige mennesker sitter og diskuterer på internett. En del av de som er imot innvandring oppfører seg som om de har alle svarene, og at situasjonen er enkel og oversiktlig. Slike holdninger er helt uakseptable i de aller fleste debatter om samfunnet vårt, og jeg ser på det som mitt ansvar å stille spørsmål dersom jeg ser ting som ikke henger på greip. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det viser dårlig formuleringsevne (jeg minnes på Mads Gilberts fot-i-munn-utsagn etter 11. september som er mye misforstått, med god grunn), men jeg forstår godt hva hun mente. Jepp. Men det er det som gjør henne til en dårlig leder. Bare tenk om det var henne og ikke Jens som måtte holde alle taler og intervju under tragedien. Det ville ikke gått bra. Og hun ville sendt feil signaler til folket. Kanskje på tide å trekke seg fra FrP? Jeg er ikke sikker på om Siv Jensen ville være like samlende og, tja, vennlig som Stoltenberg var. Men det blir poengløs spekulering siden hun ikke er statsminister, og ærlig talt tror jeg nok at hun ville være langt mer kald som statsminister. Jeg har god tro på at det å være i den situasjonen alene gjør noe med deg. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg er ikke enig. Stoltenberg har hatt rykte på seg for å være kald og arrogant fram til 22/07, da tredde han ut av politikerskallet sitt og viste seg som et menneske. Det tror jeg samtlige partiledere (potensielle stasministere) ville ha gjort. 2 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nå mener jeg ikke at det er noe negativt i å være kald i en slik situasjon, jeg oppfatter også Stoltenberg som kald i situasjonen, noe som lar ham være varm og samlende. Jeg tror personlig Siv Jensen kunne ha klart det samme. Men samtidig har Jens lang erfaring som statsminister (la oss ikke undervurdere at han har til sammen syv år som landets leder og derfor mentaliteten), noe som selvfølgelig spiller inn. Men som sagt.. uansett hvordan vi vrir og vender på det blir det spekulasjoner. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Mente ikke kald som i å holde hodet kalt, mente heller kald som i kynisk og lite sympatisk. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Det hjelper meg ikke å lese sitatet flere ganger, men du kan gjerne påpeke hva det er jeg har gått glipp av. Men mye av hele poenget, er at hun dreit seg ut under press. Tenk på hvordan hun skulle klart seg som statsminister under denne perioden. Hun er dessverre ingen god leder. Jeg er normalt ingen fan av Jens heller, men jeg må si at han har vært en god leder under tragedien. Det er en slik leder vi trenger, uansett hvilket parti/regjering. Han har og tatt seg veldig godt igjennom det hele, og det er ikke så rart at partiet vil tjene stemmer på dette. Vi kan ikke ha en partileder som Siv, som flipper helt ut i et intervju pga en katastrofe for Norge. En slik leder MÅ tåle et enormt press, ikke for seg selv, men for landet. Ja da og Obama er en helt forfærdelig ræva leder etter samme utrolige logikk. For Obama har visst funnent opp en del flere stater og lyver om at han har vært i sine fiktive imaginærstater: http://www.youtube.com/watch?v=EpGH02DtIws Ikke sannt Og europa har han visst nedgradert til et land: http://www.youtube.com/watch?v=Sq2j74Zc0rA Det viser dårlig formuleringsevne (jeg minnes på Mads Gilberts fot-i-munn-utsagn etter 11. september som er mye misforstått, med god grunn), men jeg forstår godt hva hun mente. Jepp. Men det er det som gjør henne til en dårlig leder. Bare tenk om det var henne og ikke Jens som måtte holde alle taler og intervju under tragedien. Det ville ikke gått bra. Og hun ville sendt feil signaler til folket. Kanskje på tide å trekke seg fra FrP? Du er klar over at Stoltenberg har et team med profesjonelle folk som er med på å lage å gå gjennom hans taler? Tror du talene er bare noe han tar på sparket når hen står der oppe på talerstolen? Det blir noe ganske annet enn å svare på noen uforberette spørsmål fra en jornalist... Endret 1. august 2011 av flesvik 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nå tror jeg du blander Obama og Siv altså Men det var uansett ingen god pr for Siv. Hun ble ganske mislikt på nettet ihvertfall. En ting er sikkkert: Norge hadde ikke vært som det er i dag, om FrP nå hadde styrt landet. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du er klar over at Stoltenberg har et team med profesjonelle folk som er med på å lage å gå gjennom hans taler? Tror du talene er bare noe han tar på sparket når hen står der oppe på talerstolen? Det blir noe ganske annet enn å svare på noen uforberette spørsmål fra en jornalist... Så Siv er den eneste som har blitt intervjuet uten å ha en tale klargjort på forhånd? Men uansett så kommer hun aldri til å bli noen statsminister. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Mente ikke kald som i å holde hodet kalt, mente heller kald som i kynisk og lite sympatisk. Vi har nok snakket forbi hverandre.. Du er klar over at Stoltenberg har et team med profesjonelle folk som er med på å lage å gå gjennom hans taler? Tror du talene er bare noe han tar på sparket når hen står der oppe på talerstolen? Det blir noe ganske annet enn å svare på noen uforberette spørsmål fra en jornalist... Alle moderne ledere har taleskrivere. Siv Jensen har nok også taleskrivere, det tror jeg de fleste lederne for større partier i Norge har, men av naturlige årsaker var ikke disse i bruk der og da. Rent generelt sett tror jeg faktisk statsministeren skrev talene sine selv. Talene var litt for personlige for å være skrevet av politiske taleskrivere. Men jeg vet ikke. La meg si det slik: jeg tror ikke statsministeren trengte taleskrivere. En ting er sikkkert: Norge hadde ikke vært som det er i dag, om FrP nå hadde styrt landet. Det er sikkert, men ikke av årsaken du antyder. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Du er klar over at Stoltenberg har et team med profesjonelle folk som er med på å lage å gå gjennom hans taler? Tror du talene er bare noe han tar på sparket når hen står der oppe på talerstolen? Det blir noe ganske annet enn å svare på noen uforberette spørsmål fra en jornalist... Så Siv er den eneste som har blitt intervjuet uten å ha en tale klargjort på forhånd? Men uansett så kommer hun aldri til å bli noen statsminister. Nei. Men alle kan gjøre en feil. Og feilen var vel strengt tatt helt åpenbar og "tolkningen" som er gjordt i media er jo helt latterlig. Så da er jeg veldig interessert: Er Obama en elendig leder? http://www.youtube.com/watch?v=of61E1FesPU&feature=related Hvorfor, hvorfor ikke? Og har alle disse klippene med forsnakkelser noe som helst å si for dette spørsmålet? Også kan du tenke over Siv på nytt........ Er du virkelig så lett å lure at du biter på allt media koker sammen så lenge det sammsvarer med din ideologi? Endret 1. august 2011 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Det er ikke ekstremismtene som får dem til å stikke av. Det har jevnlig vært et par ekstremister som skylder på jødene for alt. Jeg liker naturligvis ikke det, men føler ingen press. Ja og hvorfor er noen av de ekstreme trådene fjernet? @flesvik Hvorfor ikke starte en egen tråd om Obama, så kan vi også fokusere på hvor mye problemer Tea Party bevegelsen har skapt for ham. Ganske stygt når Cnn antyder at denne gjeldskrisen og motviljen mot å løfte gjeldstaket kan skyldes rasisme - en svart president. Jeg er ikke sikker du hadde greidd deg bedre i den debatten enn i denne tråden om FrP kan styre landet? Endret 1. august 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) - Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd og Frp. Det sa Frp-leder Siv Jensen til NRK etter møtet mellom de parlamentariske lederne og statsminister Jens Stoltenberg på Stortinget tidlig i ettermiddag. Kilde: http://www.vg.no/nyh...?artid=10080719 http://www.youtube.com/watch?v=VQgSf1hXMh0 Etter det utsagnet er det vel Utenkelig at hun noen gang kan bli statsminister. At Høire vil samarbeide med henne eller ... Hvorfor det? Dessuten blir hun vel ikke "statsminister" men president? Endret 1. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Stortingspresident? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Hvorfor det? Kan en norsk statsminister leve med det utsagnet? Neppe. Sarah Palin: Hunt WikiLeaks chief down like Osama bin Laden I don't defend blackmail. That should be part of his case if he is arrested, charged and found guilty. I only say that Sara Pailin has issued her own judge to freely hunt him down and kill him. She is not the international judge and I would be scared if she had control over US nuclear weapons. I stand by my former posts. Det er medlemmer av Tea Party bevegelsen Siv Jensen besøker når hun er i USA. Endret 1. august 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Stortingspresident? Nei. President? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Stortingspresident? Nei. President? Det er nok med at du ødelegger din egen tråd. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvorfor det? Kan en norsk statsminister leve med det utsagnet? Neppe. Åhjooo da.... Det kan hun leve med... Når hun kan leve med at de dårligst stilte i samfunnet, blir nedprioritert, til fordel for de rikeste i samfunnet , så kan hun leve med dette også. Flertallet av de som stemmer FrP er jo bare noen slasker som ikke tenker på noen andre enn seg selv, og de som er som det de er..... Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Stortingspresident? Nei. President? Det er nok med at du ødelegger din egen tråd. Hehe. Du da, som er med på å ødelegge, både min og denne tråden Endret 1. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Nynazistene ser ut til å være skremt til skogs for denne gang. Nå gjenstår det å gjereise sentrum og jage FrP til skogs. Høyre bør få seg en real smell på grunn av sitt samarbeide med populister så de opplever det samme som Norges eldste parti Venstre har opplevd. Jeg skal jobbe for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå