tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Dagens beste fra Sv Hvordan en tidligere partileder skal oppføre seg? Jeg ser på Carl I. Hagen og gjør det motsatte Nå skal det vel kanskje bemerkes at SV nådde 12,5% som frittstående parti i 2001, sank til 8,8% når de annonserte koalisjon med Ap og SP, sank nok en gang til 6,2% når de fortsatte regjeringssamarbeidet, og på tredje forsøk har vært usikre på om de når sperregrensen. De skal kanskje være glad for at de sannsynligvis ikke får en tredje omgang. Siv Jensen er kanskje ikke gjempeglad over Hagens soloutspill fra sidelinjen, men det betyr ikke at han ikke har et poeng akkurat i sammenligningen med SV. Ansvarlighet koster, og jo lenger ut på fløyen du befinner deg, jo mer koster det. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Ansvarlighet koster, og jo lenger ut på fløyen du befinner deg, jo mer koster det. Geir Enig i det og med Hagens siste utspill kan han jo skvise FrP helt ut av banen. Hans siste utspill er åpenbar: Fiske stemmer fra menigheten helt ute til Høyre som ikke har tenkt å stemme. Posisjonering. Posisjonering. Posisjonering. Endret 7. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Nå hører jo jeg til de som nesten håper at FrP kommer i regjering, nettopp fordi jeg tror det kommer til å gå med dem som med SV. Det er det - igjen nesten - verd å ofre en stortingsperiode på. Rent prinsipielt mener jeg ellers at alle partier med en betydelig mengde av folket bak seg burde få prøve seg i posisjon, så lenge vi skal ha et system som det vi har i dag, uavhengig av min personlige politiske mening. Geir Endret 7. september 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Nå hører jo jeg til de som nesten håper at FrP kommer i regjering, nettopp fordi jeg tror det kommer til å gå med dem som med SV. Det er det - igjen nesten - verd å ofre en stortingsperiode på. Rent prinsipielt mener jeg ellers at alle partier med en betydelig mengde av folket bak seg burde få prøve seg i posisjon, så lenge vi skal ha et system som det vi har i dag, uavhengig av min personlige politiske mening. Geir Enig, det er nesten som om jeg vil stemme på dem så folk kan se hvordan det går. Problemet er vel at det blir vanskelig å rydde opp igjen når oljefondet er borte og statoil, statkraft, fiskeressurser, sykehus, skoler og en shitload med statsobligasjoner er solgt... Endret 7. september 2013 av Spitfire396 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Men det kommer ikke til å skje. Selv om FrP kommer i regjering har de bare sine egne stemmer bak seg i Stortinget. Det lille de rekker (og får lov av Erna) å gjøre av endringer kommer ikke til å kjøre Norge på dunken. Nå skal det sies at jeg ikke nødvendigvis er i mot litt mer privatisering... Geir Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Problemet er vel at det blir vanskelig å rydde opp igjen når oljefondet er borte og statoil, statkraft, fiskeressurser, sykehus, skoler og en shitload med statsobligasjoner er solgt...Oljefondet er godt på vei til å brukes opp nå også, og privatiseringen har da jammen hjulpet barnehagedekningen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Nå hører jo jeg til de som nesten håper at FrP kommer i regjering, nettopp fordi jeg tror det kommer til å gå med dem som med SV. Det er det - igjen nesten - verd å ofre en stortingsperiode på. Jeg personlig kjøper over hode ikke det argumentet eller argumentet om at vi trenger forandring. Rent prinsipielt mener jeg ellers at alle partier med en betydelig mengde av folket bak seg burde få prøve seg i posisjon, så lenge vi skal ha et system som det vi har i dag, uavhengig av min personlige politiske mening. For så vidt enig om der er et godt alternativ. Jeg personlig ser ikke et godt alternativ. Hva er forresten alternativet? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Om alternativet er godt eller ikke avhenger av øynene som ser. Og så lenge vi skal ha et demokrati så må vi leve med at manges øyne ikke ser det samme som du gjør. Eller som jeg gjør, vi ser jo ikke det samme heller. Eller som noen av oss gjør. Så lenge disse øynene utgjør en vesentlig del av befolkningen, bør vel deres meninger bli hørt? Eller skal de bare bli hør når de har de "rette" meningene? Hvis FrP fikk 51% av stemmene her i landet, ville du ha ønsket å avskaffe demokratiet? Geir Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Den dag FrP får over 50% av stemmene, så er det vel på tide å flytte ut av landet.. Heldigvis vil ikke det skje med det første. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Det var et hypotetisk spørsmål. kgun sa at han var enig "om det er et godt alternativ". Hva om alternativet ikke er godt? Geir 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Den dag FrP får over 50% av stemmene, så er det vel på tide å flytte ut av landet.. Heldigvis vil ikke det skje med det første. Litt av en holdning du har til et helt legitimt politisk parti. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 At et parti er legitimt betyr ikke at politikken de vil ha er til å holde ut... Geir 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 At et parti er legitimt betyr ikke at politikken de vil ha er til å holde ut...Nei, det kan jeg forstå. Dessverre er politikere et nødvendig onde i et demokrati Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg gleder meg til å få på plass en regjering der FrP bringer inn forenklinger og sunt folkevett, Venstre og KrF sørger for sosial balanse, og Høyre manøvrerer skuta med statsmannskunst. Dette kan bli den beste regjeringen Norge har hatt noen sinne. Velferdsstaten kommer ikke til å bli rasert, men vil få sårt tiltrengte reformer. Også AP kommer til å omfavne reformene etterhvert, stilltidende som de har gjort med andre reformert innført av borgerlige regjeringer. Tenk på hvordan Norge hadde vært uten initiativene fra Høyre på 80-tallet: Alle butikker hadde stengt kl 16, også matbutikker. Utvalget ville fortsatt vært for det meste fra Norge, dvs. god kvalitet, men mangel på utenlandske varer (tenk på hvor mye import vi har i dag ...). NRK ville fortsatt vært eneste fjernsynskanal, med nøye utvalgte programmer for politisk korrekt oppbygging av folket. Listen er langt som et vondt år, men det er ingen grunn til å harselere videre med venstresidens bakstreverske historie. AP har også reformert seg og endret seg fundamentalt siden 70-tallet. Den rødgrønne regjeringens bruk av private aktører i helsesektoren og for å kunne oppnå full barnehagedekning, ville vært totalt utenkelig for noen tiår siden. Heldigvis går verden fremover også hos sosialistene, dog i et mer etterslentrende tempo. Derfor trenger vi en borgerlig regjering nå for nok en gang å vise vei. Jeg ser bare to mulige skyer på himmelen. Den ene er om kreftene i Høyre og FrP som ikke ser sammenhengen mellom kapitalisme og moral, får overtak. Den andre er om kreftene som drar mot venstre får stikke kjepper i hjulene for virkelige reformer. Vi går veldig spennende tider i møte! Endret 7. september 2013 av Horten Market 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Litt av en holdning du har til et helt legitimt politisk parti. Er det rart slik de ønsker å styre? De ønsker å bruke opp både dagens og fremtidens reserver. De har virkelig ikke lært noe fra f.eks Hellas eller Spania. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Er det rart slik de ønsker å styre? De ønsker å bruke opp både dagens og fremtidens reserver. Oljefondet er allerede brukt opp på fremtidige forpliktelser. Handlingsregelen er god i teorien, men uansvarlige politikere finner alltid en vei utenom, som den sittende regjering: La oss si du har en million i banken, men ikke vil bruke av dem, for det er uansvarlig. Isteden låner du en million i banken som du bruker fritt. Ja, det er sånn Norge styres. Det kalles ansvarlig forvaltning. Lureri! 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Den dagen FrP vinner valget vil jeg glede meg de neste årene og være stolt over at jeg er Norsk! 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Den dagen FrP vinner valget vil jeg glede meg de neste årene og være stolt over at jeg er Norsk! Stolt av at landet ligger i ruiner? For du tror vel virkelig ikke på at at partiet skal oppfylle alle sine løfter? Da må de først lære seg å trylle frem penger. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Trylle fram penger? Er du klar over hvor mye penger vi håver inn hvert minutt? FrP vil ta bort alt dilldall og fremme særiøse ting. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Stolt av at landet ligger i ruiner? For du tror vel virkelig ikke på at at partiet skal oppfylle alle sine løfter? Da må de først lære seg å trylle frem penger. Oljefondet er på 2,1 Billioner kroner, om jeg husker riktig. FrP sine forslag handler om millioner og milliarder. 20 milliarder om jeg husker riktig. 20 Milliarder avgift/skattekutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå