Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan Frp styre Norge?

Anbefalte innlegg

Når FrP vil frata arbeidstakeren rettigheter,...

Eksempler?

La meg gjette. Det du kaller "rettigheter" er i virkeligheten sosialistisk nytale for det normale mennesker kaler plikter - ting som skal med i avtalen enten man vil eller ikke.

Se i USA, der må noen ha tre jobber for å kunne dekke alle utgiftsposter, ville de hatt tre jobber om de hadde hatt en skikkelig lønn? Selvsagt er det alltid noen som har et stort forbruk, men det vi snakker om her er relativ fattigdom.

Det er bedre å gå sulten i et land alle er sultne enn å måtte ta til takke med bare en bil i et land der de fleste har to. Det er relativ fattigdom som teller. Eller hva?

http://www.lo.no/Presse/Pressemeldinger/LO-og-Frp-fortsatt-uenige/

Rettighetene er opparbeidet over tiår. Det er snakk om arbeidstider, lønn, sykefravær, ferier, overtid, jobb utenfor vanlig arbeidstid. Dette er ikke rettigheter naturen gir oss, men rettigheter mennesket har skaffet. Dette er noe mange arbeidere i USA kjemper for, og de er jo ikke kjent for å være sosialister.

Flott å se at du drar alle på venstresiden og mange på høyresiden over en kam som sosialister, og at du innrømmer at du ser på dem som undermennesker. Ingenting er bedre enn ærlige mennesker.

Absolutt fattigdom er langt mer alvorlig enn relativ fattigdom. Det betyr ikke at man ikke skal arbeide mot relativ fattigdom i Norge.

Se på Kina. En sosialistisk stat, men en stat hvor arbeiderene ikke har noen rettigheter. De arbeider livet av seg. Se i USA, der må noen ha tre jobber for å kunne dekke alle utgiftsposter, ville de hatt tre jobber om de hadde hatt en skikkelig lønn? Selvsagt er det alltid noen som har et stort forbruk, men det vi snakker om her er relativ fattigdom.

Mange karakteriserer i dag Kina som statskapitalistisk. I stedet for å investere i aksjemarkedet som den norske stat, kjøper Kina opp

1. Bedrifter som Elkem.
  2. Islandske fiskeforedlingsbedrifter.
  3. Havner i Hellas ...

Når kineserne kommer til Afrika spør de:

Vis oss jordene vi skal arbeide på.

Europeerne kommer med sine Power Point presentasjoner og prospeketer ...

Det er vel gode investeringer Kina gjør. Likevel skummelt at de egentlig har så mye makt over vesten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er noe mange arbeidere i USA kjemper for, og de er jo ikke kjent for å være sosialister.

Altså, du snakker om rettigheter? Hva faen har vi? Vi har ikke engang en fuckings minstelønn! Det har de i USA, så LO er så maksimalt FAIl som det går an å få.

Lenke til kommentar
Dette er noe mange arbeidere i USA kjemper for, og de er jo ikke kjent for å være sosialister.

Altså, du snakker om rettigheter? Hva faen har vi? Vi har ikke engang en fuckings minstelønn! Det har de i USA, så LO er så maksimalt FAIl som det går an å få.

Og hvor mye er den minstelønnen? Siden folk må ha flere jobber, så kan det ikke være så mye å skryte av.

Er det LO som feiler fordi det ikke er noen minstelønn? Husk at det også er andre fagforeninger i Norge som folk kan være medlem av.

http://www.lo.no/s/Medlemskap/medlemsfordeler/01-Avtalefestet-lonn-og-overtid/

Lenke til kommentar

Og hvor mye er den minstelønnen? Siden folk må ha flere jobber, så kan det ikke være så mye å skryte av.

Er det LO som feiler fordi det ikke er noen minstelønn? Husk at det også er andre fagforeninger i Norge som folk kan være medlem av.

Nei, den er ikke mye å skryte av, men de har iallefall en, hvor jeg bodde i USA var den i underkant av 9 dollar (husk at dollaeren er lav nå) og den er langt høyere i California, uansett så har ikke Norge noe minstelønn så jeg skjønner faen ikke hva du rakker ned på USA for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, den er ikke mye å skryte av, men de har iallefall en, hvor jeg bodde i USA var den i underkant av 9 dollar (husk at dollaeren er lav nå) og den er langt høyere i California, uansett så har ikke Norge noe minstelønn så jeg skjønner faen ikke hva du rakker ned på USA for.

Om så dollarkursen hadde vært på 7 kroner, er det ingenting for en person som gjerne er aleneforsørger, har flere lån, lang vei til jobb, dårlige boforhold osv.

Jeg rakker ikke ned på USA fordi de har en minstelønn. Jeg rakker faktisk ikke ned på USA i det hele tatt og jeg har aldri gjort det, men jeg er uenig med amerikanske politikere i mye. Det må jeg ha lov til uten at noen skal fortelle meg hvor mye jeg hater USA(generellt, altså), noe jeg ikke gjør. Politikk i USA er i mange tilfeller bra å bruke som eksempler.

Lenke til kommentar

Det er bedre å HA en minstelønn en å IKKE ha det, VI har det IKKE.

Og du har heller ikke flere lån eller lang vei til jobb om du lever på minstelønn.

Hvordan vet du det? Det er ikke realistisk å tro at man er garrantert jobb 5 min. fra hjemmet.

Jeg lurer litt på hvorvidt minstelønnen også er lønnen svært mange faktisk lever av. Tanken bak en slik minstelønn er nok god, men jeg stiller spørsmål ved hvorvidt den faktisk holder lønnen nede på dette minstenivået. Blir minstelønnen økt i takt med inflasjonen og en evt. velstandsøkning?

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Og du har heller ikke flere lån eller lang vei til jobb om du lever på minstelønn.

Hvordan vet du det? Det er ikke realistisk å tro at man er garrantert jobb 5 min. fra hjemmet.

Jeg lurer litt på hvorvidt minstelønnen også er lønnen svært mange faktisk lever av. Tanken bak en slik minstelønn er nok god, men jeg stiller spørsmål ved hvorvidt den faktisk holder lønnen nede på dette minstenivået. Blir minstelønnen økt i takt med inflasjonen og en evt. velstandsøkning?

Ehm, er du serr, ingen der nede tar en jobb hvor det koster dem mer å dra en hva de tjener, dette er VELDIG enkel logikk. Og altså det er ikke alle som gir ut minstelønn noen møkkakjeder gir mer av fri vilje. En minstelønnsjobb er noe du får som voksen vis du har driti 150% i videregående. Ellers greier du langt bedre en det om du ikke er blitt etterlat da.

Den er økt med inflasjonen så klart...

Men de har en minstelønn, den sikkerheten har vi ikke i Norge gjennom lov!

Lenke til kommentar

Når FrP vil frata arbeidstakeren rettigheter,...

Eksempler?

http://www.lo.no/Presse/Pressemeldinger/LO-og-Frp-fortsatt-uenige/

Rettighetene er opparbeidet over tiår. Det er snakk om arbeidstider, lønn, sykefravær, ferier, overtid, jobb utenfor vanlig arbeidstid. Dette er ikke rettigheter naturen gir oss, men rettigheter mennesket har skaffet. Dette er noe mange arbeidere i USA kjemper for, og de er jo ikke kjent for å være sosialister.

Så FrP vil ta fra folk retten til å ha arbeidstid, lønn, sykefravær, ferier, overtid og jobb utenfor vanlig arbeidstid. Er det det som er svaret ditt? Hvis FrP får makta vil ikke lengre norske arbeidstakere ha disse tingene. Alle vil jobbe gratis uten ferier. Men til gjengjeld har de ikke rett til å ha overtid, så de stakkars slavene er jo heldige der, i og med at de ikke får lønn. Eller? Kan du være mer konkret på hvilke rettigheter som skal fjernes?

LO er stort sett opptatt av å skaffe seg statlige privilegier for å opprettholde sin egen makt. Bedre lønn og bedre betingelser kommer sjelden fra fagorganisasjoner, og i den grad de faktisk spiller en rolle er det ved å ødelegge for bedrifters konkurranseevne på lang sikt og ved å skvise ut de uheldige som ikke er medlemmer og/eller ikke har jobb.

Alle avtaler mellom arbeidsgiver og arbeidstaker innebærer et kompromiss. Det er barnslig propaganda å påstå at staten eller en fagforening kan rekke hånda ned fra oven og gi arbeidstakere bedre betingelser uten noen negative konsekvenser. Hvis en lov reduserer arbeidstakerens verdi for arbeidsgiver betyr det redusert lønn. De som hadde valgt høyre lønn i stedet for (for eksempel) mindre gunstige betingelser for ferie eller sykefravær taper så på plikten de er påtvunget. Forbrukerne (som inkluderer arbeidstakerne) taper også, siden varer og tjenester ender opp med å koste mer.

Flott å se at du drar alle på venstresiden og mange på høyresiden over en kam som sosialister,

Gjør jeg det? Hvor?

og at du innrømmer at du ser på dem som undermennesker.

Gjør jeg det? Hvor?

Se i USA, der må noen ha tre jobber for å kunne dekke alle utgiftsposter, ville de hatt tre jobber om de hadde hatt en skikkelig lønn? Selvsagt er det alltid noen som har et stort forbruk, men det vi snakker om her er relativ fattigdom.

Det er bedre å gå sulten i et land alle er sultne enn å måtte ta til takke med bare en bil i et land der de fleste har to. Det er relativ fattigdom som teller. Eller hva?

Absolutt fattigdom er langt mer alvorlig enn relativ fattigdom. Det betyr ikke at man ikke skal arbeide mot relativ fattigdom i Norge.

Så poenget ditt er altså at staten bør sørge for at alle har lik lønn. For hvis ikke alle får like mye vil man ha relativ fattigdom, og det må motkjempes. Stemmer det?

Det er for det første ikke gitt at en liberalistisk politikk vil føre til mer relativ fattigdom. Det er en grunn til at mange av verdens mest økonomisk ulike land har sterke stater som fører streng kontroll på økonomien. For å ta et eksempel fra dette innlegget så er det de relativt fattigste som treffes hardest av lover om hva man får lov til å avtale i et arbeidsforhold, siden det er de som mest sannsynlig ville valgt mer penger eller som holdes ute av arbeidsmarkedet.

For det andre er FrP i praksis et sosialdemokratisk parti og vil ha høye skatter (i forhold til ekte liberalister) og massiv "omfordeling av godene". Så forskjellene til for eksempel AP er ikke store.

Et spørsmål. Tenk deg et mål på absolutt fattigdom/rikdom fra 1 til 100, der mindre enn 10 er absolutt fattigdom slik du definerer det. Vil du helst ha et land der alle ligger på 10 (dvs ikke absolutt fattigdom) eller ett land der folk ligger mellom 10 og 100?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm, er du serr, ingen der nede tar en jobb hvor det koster dem mer å dra en hva de tjener, dette er VELDIG enkel logikk. Og altså det er ikke alle som gir ut minstelønn noen møkkakjeder gir mer av fri vilje. En minstelønnsjobb er noe du får som voksen vis du har driti 150% i videregående. Ellers greier du langt bedre en det om du ikke er blitt etterlat da.

Selvsagt er det ikke noen som bruker dagens lønn på å komme seg til og fra jobb. Da går det jo opp i opp, og blir et tidsfordriv fremfor jobb. Det betyr likevel ikke at noen må bruke tid og penger for å komme seg på jobb - hver dag.

Det er bare å melde seg inn i en fagforening så er man garrantert en minstelønn. Om man ikke liker LO, finnes det andre fagforeninger(eller egentlig andre fagforeninger i andre hovedorganisasjoner) hvor man gjerne får hele kontigentet fratrekt på skatten.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Jeg har jobb i en såkalt industrikommune, hvor Arbeiderpartiet har oppunder 100 % av stemmene. La meg beskrive hvordan de 7,5 timene med lønnet arbeid i løpet av en dag forløper:

07:15: start

07:15 - 07:30: røyk og kaffe

07:30 - 09:00: jobbing

09:00 - 09:30: røyk og kaffe

09:30 - 11:00: jobbing

(11:00 - 11:30: offisiell lunsj)

11:30 - 13:00: jobbing

13:00 - 13:30: røyk og kaffe

13:30 - 15:00: jobbing

15:00 - 15:15: røyk og kaffe

15:15: ferdig

Om Petter Northug blir knust av en som har tatt doping, så er det ikke greit. Men om han blir knust av noen som regelrett er bedre, så må han akseptere det. Kina knuser Norge fordi vi har sakket akterut! Respekten min for Kina har økt mens jeg har jobbet her, og jeg innser, at industri generelt ikke har en fremtid i Norge.

Arbeiderpartiet har gjort oss ineffektive, og vi taper på alle områder. Jeg vil gjerne overlate kontrollen til FrP, i håp om at de kan fikse skadene Arbeiderpartiet har påført det norske folks arbeidsmoral, før det er for sent..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke noen som bruker dagens lønn på å komme seg til og fra jobb. Da går det jo opp i opp, og blir et tidsfordriv fremfor jobb. Det betyr likevel ikke at noen må bruke tid og penger for å komme seg på jobb - hver dag.

Det er bare å melde seg inn i en fagforening så er man garrantert en minstelønn. Om man ikke liker LO, finnes det andre fagforeninger(eller egentlig andre fagforeninger i andre hovedorganisasjoner) hvor man gjerne får hele kontigentet fratrekt på skatten.

Om arbedisgiver's intensjon er å gi deg drittbetalt ansetter han ikke organiserte folk. Så da er du jo like langt.

Jeg har jobb i en såkalt industrikommune, hvor Arbeiderpartiet har oppunder 100 % av stemmene. La meg beskrive hvordan de 7,5 timene med lønnet arbeid i løpet av en dag forløper:

07:15: start

07:15 - 07:30: røyk og kaffe

07:30 - 09:00: jobbing

09:00 - 09:30: røyk og kaffe

09:30 - 11:00: jobbing

(11:00 - 11:30: offisiell lunsj)

11:30 - 13:00: jobbing

13:00 - 13:30: røyk og kaffe

13:30 - 15:00: jobbing

15:00 - 15:15: røyk og kaffe

15:15: ferdig

Om Petter Northug blir knust av en som har tatt doping, så er det ikke greit. Men om han blir knust av noen som regelrett er bedre, så må han akseptere det. Kina knuser Norge fordi vi har sakket akterut! Respekten min for Kina har økt mens jeg har jobbet her, og jeg innser, at industri generelt ikke har en fremtid i Norge.

Arbeiderpartiet har gjort oss ineffektive, og vi taper på alle områder. Jeg vil gjerne overlate kontrollen til FrP, i håp om at de kan fikse skadene Arbeiderpartiet har påført det norske folks arbeidsmoral, før det er for sent..

Ett sted jeg har sommerjobber er det akkurat samme greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får nesten ta for meg denne posten også. Mange artikler her, med flotte overskrifter. La oss begynne.

Et par kilder på at FrP ikke vet hva deres politikk vil koste:

Helseutgiftene vil eksplodere med Frp

Utgiftene til helse vil eksplodere med Frps helsepolitikk. Overforbruket vil tappe andre sektorer, mener helseøkonom Jon Magnussen.

Dette er noe han mener. Det er ikke noe han har undersøkt eller kalkulert.

Leder av Helse- og omsorgskomiteen i Stortinget, Harald Tom Nesvik, har vært med på å utforme Frps handlingsprogram. Han sier nå at stykkprisfinansieringen skal ligge på 60 prosent – mot 40 i dag.

Han avviser kritikken og sier blant annet at problemet i Norge ikke er at for mange behandles.

Her kommer derimot lederen av Helse- og omsorgskomiteen Haral Tom Nesvik og avviser kritikken. Hvem skal vi høre på? En NTNU-forsker, eller Lederen for Helse of omsorgskomiteen som har vært med på å skape dette forslaget?

På oppdrag fra Arbeiderpartiet...

Dette er et politisk mål. De kom frem til at FrPs plan ville koste 88 milliarder kroner. Hvis det ble gjennomført på ett år.

Problemet er at FrP aldri hadde planlagt å gjennomføre dette på ett år, men over flere år. Derfor forsvinner argumentet fra AP, siden de ikke fokuserer på hva som faktisk sies.

En kilde om hvordan FrP vil satse bort oljepengene:

Frp vil lage nye oljefond

Ja jøss.

Frp vil sette av 60 milliarder kroner årlig til et såkalt infrastrukturfond fram til egenkapitalen er 300 milliarder. 10 milliarder kroner skal gå til et fond for energi- og petroleumsforskning, mens 10 milliarder skal pumpes inn i et fond for fornybar energi. Egenkapitalen i det regjeringseide investeringsselskapet Argentum skal økes med 2,5 milliarder kroner, mens forskningsfondet skal tilføres 34 milliarder.

FrP vil med andre ord bruke pengene våre på Infrastruktur, Energi-forskning, fornybar energi og vårt eget forskningsfond skal få enda mer penger.

Si meg, er det noe her som er negativt?

De vil og frata unge under 40 uføretrygd:

Frp vil frata unge uføretrygd

Ja, de vil frata de under 40 uføretrygt... Det er helt korrekt. Du glemte derimot hva de skulle gjøre i etterkant:

– I stedet for uføretrygd må de unge tilbys sammenhengende støtte og tålmodig innsats i et utviklingsløp. Jeg krever at de skal få en reell sjanse, sier Robert Eriksson (Frp), leder av Stortingets arbeids- og sosialkomité.

Det er med andre ord ikke å sparke beina under uføretrygdede, men et dytt for å få dem inn eller tilbake til arbeidslivet.

FrP ønsker og at arbeidsgiver kan utnytte arbeidstakeren ekstra:

Frp vil la deg jobbe mer

Slik vil Frp at du skal jobbe

Arbeidstakeren vil heller ikke få noen krav om overtidsbetaling. De vil og øke normal arbeidstid i uka. Da blir det lengre arbeidsdager. De vil og øke grensen for krav på matpause. For pauser er jo bare for sveklinger som ikke stemmer på FrP.

Å øke maksimalgrensen for overtid er jo ikke så farlig. Hvor mange timer hver dag er det i forskjell? 200 overtidstimer i året er under en time hver arbeidsdag. 400 overtidstimer i året er under to timer hver arbeidsdag. Bare i Januar i år hadde jeg en samlet arbeidstid på ca 220 timer, det er 70 timer overtid. Det er ikke mye overtid det er snakk om, og i noen jobber er det ikke nok personer til å kunne dekke alle stillinger (tenk helsesektor, mm.)

De snakket om å øke arbeidsdagen med en halvtime hver dag. That's it. Det forslaget forsvant derimot, etter de tok det opp for debatt og modererte det.

De kom med en idé. Den ble debatert og moderert. Så kom de frem til noe alle var enige om. Jeg ser ikke helt problemet.

FrP vil fjerne masse skatter. Vel, stemmer det? De står ikke for sine egne løfter:

Frp bryter egne skatteløfter

Dette er kommuner, som fortsatt er under rød-grønn regjering. Kutter de eiendomsskatten nå, får de ikke nok penger til å drive kommunen skikkelig. Hadde de fått mer penger, hadde det vært enklere å fjerne eiendomsskatten. Dette står forklart i artikkelen.

Nei, óg? Det er heller ingen andre kommuner som har senket den heller. Om de senker den, får de mindre penger å rutte med i kommunen, som igjen vil gi et dårligere tilbud til folkene som bor der.

Tingen er at det er regjeringen som styrer pengesekken til kommunene. Kuttes skatten i kommunen, betyr det mindre penger i kassa, og dermed mindre tilbud til de som bor der.

Første steg på at ting ikke skal forbli gratis lenger:

Frp vil ha årsavgift på biblioteket

Når var det sist noen her var på biblioteket og lånte seg en bok? Jeg er der aldri. Ingen jeg kjenner er innom biblioteket. Trenger jeg å lese noe, kjøper jeg boken, eller finner den på nettet.

Biblioteket ble skapt i en tid da vi ikke hadde råd til å kjøpe våre egne bøker. Nå har de aller fleste i landet råd til å betale en årlig sum om de ønsker å være medlem av biblioteket.

FrP-politikkere nekter å fly i økonomiklasse:

Frp-politiker: - Umenneskelig å fly økonomiklasse

Ja, et lekket internt notat etter en rimelig lang tur med fly. Det er lett å forstå at noen blir frustrerte. Og hun var jo ikke alene om det:

nestleder i delegasjonen, Lise Christoffersen (Ap), støtter business-kravet:

Jøss, er visst ikke bare én politiker fra FrP som har nevnt dette internt, men det er andre som til og med støtter henne!

Det er tross alt ikke FrP som har kommet med et offisiell beskjed. Det er et ønske fra delegasjonslederen Woldseth, som tilfeldigvis er medlem av FrP.

De vil og la private selskaper overta brann og redningsetater:

Frp vil sette brannslokking ut på anbud

De nevner Danmark der, så jeg tok en tur på wikipedia:

A public fire department managed and run by the municipality either full time or part time.

A volunteer fire department contracted by the municipality

Arrangement with neighbouring municipalities

Outsourced to a private company (e.g. Falck)

Contract with the government run Danish Emergency Management Agency (DEMA), DEMA has stations in 5 locations scattered over the country.

Dette er fem løsninger for hvordan man kan organisere brannmenn i Danmark. Frivillig. Man legger jobben ut på anbud, og de som tilbyr best tjeneste får jobben. Det er iallefall det som er hele poenget med å legge ting ut på anbud. Og hvis dere skulle betvile at noen faktisk får skikkelig trening:

All fire fighters (brandmænd) have the same training, no matter if they are volunteers, full time professionals or public or private employees.

FrP-ledelsen vet om overgrepsanklager, men beskytter seg selv istedenfor folket:

Frp-ledelsen visste om overgrepsanklager

De håndterte dette på en dårlig måte, det skal jeg innrømme. De gjorde en feil.

Husk dog at de ikke er alene om å begå feil internt. Vil tørre å påstå at samtlige partier har hatt interne problemer som de har tatt skikkelig i.

Som forventet så vil ikke FrP at utelanske skal ha det så bra her i Norge. De skal straffes for at de ikke er Norske. Diskrimering?

Frp vil ha hard og simpel soning for utlendinger

Problemstilling. Norges fengsel har bedre levevilkår og lønn enn de fleste fattige land, og de vil selvsagt tiltrekke seg "golddiggers". Se på det slik: Du sniker deg inn i Norge, begår kriminalitet, og ender opp i en plass hvor du får mat, klær, tilgang til alt av fasiliteter (trening, TV, dataspill, etc) og en daglig lønn.

Visste du forresten at innsatte i fengselet tjener mer enn en vanlig førstegangstjenende soldat?

(avkreftet, soldater tjener 140kr dagen, fengselsinnsatte tjener 280kr uken)

Har du i det hele tatt lest artikkelen?

Det er snakk om en såkallet innslusingslønn. Den begynner under minstelønn, slik arbeidsgivere lettere kan ansette innvandrere, og etterhvert som de jobber, vil lønnen gå opp og over minstelønnen igjen. Det er en ypperlig måte å få innvandrermennesker uten jobb inn i et jobbmarked.

Det var alt jeg fant i farta ved søk. Men det finnes så mye rart om partiet.

Men om Siv ville godtatt alle forslagene, det er ikke sikkert. Hun burde skjønne at og mennesker kan fly på økonomiklasse ihvertfall. Hvis FrP ikke tolker fattige som dyr, og rike som mennesker da :p

Siv har som sagt ingenting med fly-på-business-klasse-saken å gjøre.

Jeg fant ikke noen kilder til det andre jeg nevnte tidligere. Men det er noen år siden jeg så på en slik debatt der FrP mente at fattige kunne takke seg selv, og klare seg selv.

Jeg husker heller ikke hvilken FrP-politikker det var.

Men uansett, FrP har et rykte på seg til å være useriøse og ikke samfunnsnyttige.

Kanskje en ny FrP-leder vil klare å endre det ryktet. FrP vil nå være svekket i lang tid om de velger å fortsette med Siv.

FrP har mange rykter på seg, og de blir konstant svertet i media. Hvorfor er det ingen journalister som tar FrPs synspunkt i media? Hvorfor er det ingen som trekker frem alle de positive endringene FrP vil gjennomføre?

Jo, var det ikke nevnt tidligere at 1% av journalister stemmer på FrP? Ja, jøss. Go media.

*edit*

I helvete det ble en lang post. :love:

Endret av Slimda
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jo, var det ikke nevnt tidligere at 1% av journalister stemmer på FrP? Ja, jøss. Go media.

Kan hende må journalister som akademikere sette seg grundigere inn i det de skriver om.

Da er man i stand til å avkle den populistiske retorikken som mange lar seg blende av.

You can fool all the people some of the time and some of the people all the time but you cannot fool all the people all the time.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå er vel en "akademiker" en typisk statsansatt i vårt oppblåste byråkrati... Så FRP er en direkte trussen mot hans arbeidsplass :roll:

Interessant. Så hvordan vil FrP behandler akademikere? Vil de trenge akademisk arbeidskarft?

Lenke til kommentar

Det kan hende kgun, men det virker veldig merkelig at journalister til de grader ikke representerer folket. Jeg nekter å tro at alle journalister (utenom 1%) har belest seg grundig i politikken nok til å kunne si at FrP ikke er noe å samle på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Arbeiderpartiet har ikke forstått forskjellen mellom en utgift, og en investering. Å lage trafikksikre og driftssikre veier kommer til å komme alle til gode i mange generasjoner fremover, enten fremtidens biler går på bensin, elektrisitet eller hydrogen.

Hva er oljefondet som FrP vil avskaffe / bruke opp? Det hadde vel ikke eksistert med FrP ved makten? Så om de kommer til makten vil de bruke av (opp) dette fondet bygd opp av andre regjeringer til å bygge veier.

La oljeskattene finansiere folkets skatter brtyr inflatorisk forbruk. Finner du gull i hagen, er det dumt om du bruker opp alt med en gang. Er du smart avsetter du også noe til dine barn.

Det er nærliggende å svare med at FrP ikke vet forskjellen på økt nasjonalformue og privat forbruk.

Så 3 000 000 000 000 kroner er ikke investering?

Må man være sosialøkonom for å forstå det?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...