Horten94 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hallo den siste uka elns har PCen bare fryst helt uten grunn. Jeg tror det er på grunna skjerkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627500 Grunnen er at den er synsyk varm. Får nesten vondt når jeg tar på den. Er dette normalt ? Jeg tør ikke og bruke den atm >.< Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du får nesten finne ut av hva tempen ligger på da. Disse kortene blir varme så at man brenner seg når man tar på dem er ikke uvanlig. Last ned Furmark 1.9.0 og se hva tempen ligger på under load. Mener å huske at disse kortene kan komme opp i over 100c uten problemer. Dog ligger vel normalen på mellom 80 og 90 grader en plass. Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Åja det gjør det altså. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 http://bildr.no/image/935955.jpeg Det fikk jeg Kan det være grunnen til at PCen fryser seg eller er det andre ting ? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Umulig å se resultatet. Bildet er knøttlite Jo, jeg glemte å nevne at du må kjøre Furmark en stund for å oppnå makstemp.(10min ca.), men det sier seg jo egentlig selv. Endret 27. juli 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Bildet lite ? Oo Er stort som bare det La til bildet Endret 27. juli 2011 av Horten94 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Tja, nå har du kun kjørt Furmark i drøye to minutter, men tempen ser da forsåvidt grei ut. Du kan jo kjøre Furmark i en 30min+ for å oppnå absolutt maks-temp. Tviler dog på at det er tempen på GPU som forårsaker det. Hvordan står det til med minnebrikkene? Har du satt de til riktig hastighet med riktig spenning i BIOS? Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Tror det. Hvordan sjekker jeg det ? Pcen frøys i dag men den gikk tilbake og peip 3 ganger Det har liksom godt greit en god stund Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Du finner spesifikasjonene på minnebrikkene dine og går deretter inn i BIOS og ser etter om brikkene står innstilt ihht. spesifikasjonene. Det er dog mye annet som kan være årsaken til det du opplever. Hvilken PSU har du? Hva mener du med "gikk tilbake og peip tre ganger"? Den restartet? Endret 27. juli 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Har 750W Den bare frøys seg helt og peip 3 ganger Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Vel, at det er 750W hjelper egentlig ikke stort. Hvilken PSU er det spesifikt? De pipene du nevner kan evt. være feilkoder fra hovedkortet ditt. Finn ut hvilket hovedkort du har og post det her. Du kan jo prøve å finne ut hva de pipene betyr på forhånd ved å lese manualen til HK som du finner på nett, eller google litt. Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Hvor sjekker hvordan PSU jeg har ? Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427377&reviewPage=2 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvilken PSU du har kan du finne ut ved å se på den. Hvis det ikke sier deg noe så kan du jo ta et bilde av den og poste her. Disse pipene, hvordan hørtes de ut nøyaktig? Var de like lange eller var ett av de lengre enn resten? Ett langt pip pluss tre korte er en feilmelding som indikerer at systemet ikke finner grafikk-kortet f.eks. Ett langt pip pluss to korte indikerer at systemet ikke finner RAM. Det var fra speakeren inne i kabinettet disse pipene kom fra og ikke fra PC-høyttalerne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå