Gå til innhold

Red One Scarlet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette et bra kamera? Det virker jo som om det slår det meste av andre kameraer? Noen som har greie på dette merket?

Er dette noe å satse på, eller blir det svindyrt?

Definitivt et fantastisk kamera. Det mest fantastiske digitale filmkamera som noen gang er laget hvis vi ser bort ifra "storebrødrene" RED EPIC-S og EPIC-X.

Regner med at vi får endelig pris en gang til høsten (etter September). Ikke regn med at det blir særlig tilgjengelig før til neste år pga. stooor etterspørsel.

Kommer to versjoner av dette kamera. Scarlet Fixed med fastmontert elektronisk objektiv med 8x zoom, og ett hvor du kan bytte objektiv.

Masseproduksjon av disse nye RED kameraene starter i August med EPIC-X først, så EPIC-S, når de klarer å dekke etterspørselen med dem starter masseproduksjonen av Scarlet.

Lenke til kommentar

Definitivt et fantastisk kamera. Det mest fantastiske digitale filmkamera som noen gang er laget hvis vi ser bort ifra "storebrødrene" RED EPIC-S og EPIC-X.

Regner med at vi får endelig pris en gang til høsten (etter September). Ikke regn med at det blir særlig tilgjengelig før til neste år pga. stooor etterspørsel.

Kommer to versjoner av dette kamera. Scarlet Fixed med fastmontert elektronisk objektiv med 8x zoom, og ett hvor du kan bytte objektiv.

Masseproduksjon av disse nye RED kameraene starter i August med EPIC-X først, så EPIC-S, når de klarer å dekke etterspørselen med dem starter masseproduksjonen av Scarlet.

Ja da spørs det ikke om jeg sikter meg inn på et sånt. Det må da bli den versjonen som man kan skifte objektiv på. 8mm tele er litt lite.

Har lenge tenkt på noe nytt, og da er dette midt i blinken.

Men det må ikke bli for dyrt heller. Jeg fikk forståelsen av at det kunne kobles til nesten hva som helst av objektiver. Det hjelper jo en del.

En annen ting er jo hva slags video filer det er snakk om. Og hva trenger man av utstyr for å behandle det? Det ene drar jo det andre med seg.

Men nå så kommer kansje konkurrenten med noe like bra? Billig og bra, selger best.

Ellers var det en artig design på det. Helt annerledes enn allt annet.

Lenke til kommentar

Ja da spørs det ikke om jeg sikter meg inn på et sånt. Det må da bli den versjonen som man kan skifte objektiv på. 8mm tele er litt lite.

Det er ikke snakk om 8mm tele, men 8 ganger tele, noe som er ganske kraftig. De fleste vil velge versjonen med fast objektiv fordi man der får autofokus + Touchscreen fokus hvor du kan sette to forskjellige fokuspunkter og mye mer.

Foreløbig er det usikkert om man kan bruke Nikon og Canon objektiver på Scarlet versjonen med utskiftbar optikk, men det vil bli tilgjenglig "mini primes" + at alle objektiver til 16mm kamera med PL-Feste vil kunne brukes.

Har lenge tenkt på noe nytt, og da er dette midt i blinken.

Men det må ikke bli for dyrt heller.

Regn med over $10K for det du trenger i en basis pakke. Det vil bli lansert rabaterte basis pakker. Dessverre vil mye av RED's kameraer og utstyr øke i pris fra nyttår, så det lønner seg å være tidlig ute å bestille selv om man må vente en stund på kamera.

Jeg fikk forståelsen av at det kunne kobles til nesten hva som helst av objektiver. Det hjelper jo en del.

Epic-X & -S kommer det elektroniske feste for Canon & Nikon objektiver men ikke sikkert for Scarlet.

En annen ting er jo hva slags video filer det er snakk om. Og hva trenger man av utstyr for å behandle det? Det ene drar jo det andre med seg.

Filene er RED RAW (Rd3) i valgfrie kompresjoner. RED har et gratis redigerings program som kan gjøre det meste du trenger for redigering. En relativt kraftig PC vil klare seg.

Men nå så kommer kansje konkurrenten med noe like bra? Billig og bra, selger best.

Ellers var det en artig design på det. Helt annerledes enn allt annet.

Tviler på om noen konkurrenter kommer med noe av denne kvaliteten, men kanskje noe i nærheten om noen år.

Hvis du vil følge med på diskusjonene om RED's kameraer, så er det egen seksjon for Scarlet på RED forumet. Følg også med i seksjonen på toppen som heter RECON, her kommer alle nyheter.

Reduser.net

Lenke til kommentar

Ja jeg mente 8x tele, eller zoom. Jeg har et kamera med 10 x zoom. Synes ikke det er så voldsomt. 15-20 x zoom, da begynner det å ligne noe.

Tror nok den med fast linse blir tingen da. Men får nå se på prisen etter hvert.

Skal bli morro å følge med på hva dette gir for noe av bilder.

Lenke til kommentar

8x zoom på Scarlet fixed tilsvarer en 28mm-224mm zoom på et fullformat DSLR som 5D. Det finnes få zoom objektiver med så lang rekkevidde som også er av god kvalitet i foto verdenen. Videokameraer med 15-20x zoom er i de fleste tilfeller ikke optisk zoom hele veien.

RED Scarlet er ikke et video kamera, men et profesjonelt digitalt filmkamera.

Lenke til kommentar

8x zoom på Scarlet fixed tilsvarer en 28mm-224mm zoom på et fullformat DSLR som 5D. Det finnes få zoom objektiver med så lang rekkevidde som også er av god kvalitet i foto verdenen. Videokameraer med 15-20x zoom er i de fleste tilfeller ikke optisk zoom hele veien.

RED Scarlet er ikke et video kamera, men et profesjonelt digitalt filmkamera.

224mm, synes jeg ikke er så mye. Canon lagde XM2, det var det 20x optisk zoom på. Og det var et meget godt kamera. Jeg har selv et med 15x optisk zoom. Noe mindre enn det synes jeg blir lite. Men som du sier, kvaliteten blir dårligere, jo mere zoom. Men man klarer seg vel med 8mm. Og når bilde kvaliteten blir så bra, så er det jo bare morro. Det er det viktigste. Skal følge med på forumet der, og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...