Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei. Jeg har flyttet pcen ut i garasjen fordi min mor kastet meg ut av kjelleren hvor jeg sitter å spiller wow. Jeg dro kabelen fra Modemet til en router jeg hadde i kjelleren, ut av vinduet og inn i garasjen. Jeg fant ut ganske fort at dette ikke funket og i følge datadoktoren må jeg "koble ut ruterfunksjonen i den ene boksen", som jeg har forstått kalles bridging. Hvordan gjør jeg dette? Router 1: D-link DIR-615 Router 2: D-link DIR 825 1 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Bridging? Du trenger vel bare å slå av NAT-funksjonen på boksen slik at den fungerer som en vanlig switch/aksesspunkt? Mener dette er plankekjøring på D-link, du må bare komme deg inn på boksen. Normalt sett vil boksen som ruter være det eneste du får tilgang til, så det kan være du må koble denne ut av nettverket du sitter på. Lenke til kommentar
Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Bridging? Du trenger vel bare å slå av NAT-funksjonen på boksen slik at den fungerer som en vanlig switch/aksesspunkt? Mener dette er plankekjøring på D-link, du må bare komme deg inn på boksen. Normalt sett vil boksen som ruter være det eneste du får tilgang til, så det kan være du må koble denne ut av nettverket du sitter på. Jaha.. Det du sier er forståelig, og det skal du ha! Men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du må slå av DHCP serveren (som deler ut IP) i den routeren du går via og koble deg til LAN både inn og ut, ikke wan som går til routerdelen. Du bruker da den bare som switch, ikke router. Lenke til kommentar
Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Du må slå av DHCP serveren (som deler ut IP) i den routeren du går via og koble deg til LAN både inn og ut, ikke wan som går til routerdelen. Du bruker da den bare som switch, ikke router. Fjernstyring? Lenke til kommentar
Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Kan noen guide meg step by step, eller eventuelt fjernstyre datamaskinen min? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Logg inn på DIR-825 http://192.168.0.1 Gi den ny ipadresse 192.168.0.2 og lagre. Logg inn på 192.168.0.2 Gå inn på innstillinger for LAN og fjern haken ved DHCP, lagre. Koble nettverkskabel fra DIR-615 i en av lanportene på DIR-825. Internettporten til DIR-825 skal ikke være tilkoblet. Ferdig... Du har nå flelles nettverk og UPNP. Lenke til kommentar
Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Logg inn på DIR-825 http://192.168.0.1 Gi den ny ipadresse 192.168.0.2 og lagre. Logg inn på 192.168.0.2 Gå inn på innstillinger for LAN og fjern haken ved DHCP, lagre. Koble nettverkskabel fra DIR-615 i en av lanportene på DIR-825. Internettporten til DIR-825 skal ikke være tilkoblet. Ferdig... Du har nå flelles nettverk og UPNP. Jeg klarer ikke å lage en ny IP med 192.168.0.2 Lenke til kommentar
Nisseballe Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Trengte egentlig ikke å gjøre noe av det du har sagt.. Har plugget den i INTERNET-porten hele veien ^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Unnskyld, men det virker ikke som du har snøring på dette. Anbefaler deg å følge det jeg har sagt for at det skal fungere problemfritt. Slår du ikke av DHCP, så risikerer du at du mister nett helt random.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå