Terrasque Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Denne tråden er for kommentarer til prosjektet Android Dungeon. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg er vel mest interessert i det kodetekniske.. Bruker du noe rammeverk eller motor? Hva synes du om å programmere til Android? Kjører du flere activities, eller en activity der du tegner forskjellig avhengig av om man er på helpscreen, gamescreen osv.? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Jeg bruker ingen motor, men tegner mot et canvas. Noe som går relativt tregt, og selv et så enkelt spill som dette ligger i grenseland for hva det kan takle. Det blir gjort en del caching, og bare de endrede bitene blir tegnet over. Og å programmere til android, vel... Liker ikke java så veldig, og android SDK har ganske dårlig dokumentasjon, så ... Ikke så veldig hyggelig, egentlig. I øyeblikket har jeg bare en activity, men holder så vidt på med å lage en ekstra en for å vise score screen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da anbefaler jeg at du ser på OpenGL ES. Bare å lage et rom som strekker seg fra -1 til 1 i z-retning og så tegne alt i x,y,0. Litt å sette seg inn i mtp states osv., men da har du plutselig mye mer maskinkraft å jobbe med når det kommer til å tegne. Kan anbefale denne boken: http://www.amazon.com/Beginning-Android-Games-Mario-Zechner/dp/1430230428 Tar deg igjennom det du trenger fra basis. Igjennom boken ender man også opp med et brukbart rammeverk. Ville selv gjort noe annerledes, men akkurat OpenGL biten er veldig bra. Gir deg masse klasser som gjør du kan jobbe med OpenGL veldig som om det var et vanlig canvas. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Har sett litt på OpenGL, men tror ikke jeg vil bruke det for dette prosjektet. Vi får se.. Lenke til kommentar
Mintority Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Kommer det til å komme noe av dette til iOS? Anyway: Er ganske positiv, men kan ikke laste ned fordi jeg ikke har noen Android enhet. Lenke til kommentar
Fomor The Savage Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Har sett litt på OpenGL, men tror ikke jeg vil bruke det for dette prosjektet. Vi får se.. Hei. Sorry for å bumpe en gammel tråd. Lurer på om du fortsatt er aktiv? Ingen av lenkene i dropboxen fra arbeidsloggen din er aktive lengre, ville bare gi heads up på det da. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Oi, gammel tråd ja. Nei, er ganske dødt. Startet så vidt på nytt med et 2d lib, men det gikk heller dårlig etter at jeg var begynt på jobb igjen. Tror det var denne filen som var linket til, forresten : https://dl.dropboxusercontent.com/u/2401158/old/Android%20Dungeon.apk Det er .. "spillbart" rent teknisk sett, men klunkete UI, lite brett, ubalansert, kjedelige fiender, ingen "game complete" logikk, ingen score.. Lite poeng å spille, med andre ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå