Gå til innhold

Kommentartråd for Android Spill - Android Dungeon

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ingen motor, men tegner mot et canvas. Noe som går relativt tregt, og selv et så enkelt spill som dette ligger i grenseland for hva det kan takle. Det blir gjort en del caching, og bare de endrede bitene blir tegnet over.

Og å programmere til android, vel... Liker ikke java så veldig, og android SDK har ganske dårlig dokumentasjon, så ... Ikke så veldig hyggelig, egentlig.

I øyeblikket har jeg bare en activity, men holder så vidt på med å lage en ekstra en for å vise score screen.

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du ser på OpenGL ES. Bare å lage et rom som strekker seg fra -1 til 1 i z-retning og så tegne alt i x,y,0. Litt å sette seg inn i mtp states osv., men da har du plutselig mye mer maskinkraft å jobbe med når det kommer til å tegne. :)

Kan anbefale denne boken: http://www.amazon.com/Beginning-Android-Games-Mario-Zechner/dp/1430230428

Tar deg igjennom det du trenger fra basis. Igjennom boken ender man også opp med et brukbart rammeverk. Ville selv gjort noe annerledes, men akkurat OpenGL biten er veldig bra. Gir deg masse klasser som gjør du kan jobbe med OpenGL veldig som om det var et vanlig canvas.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Oi, gammel tråd ja. Nei, er ganske dødt. Startet så vidt på nytt med et 2d lib, men det gikk heller dårlig etter at jeg var begynt på jobb igjen. Tror det var denne filen som var linket til, forresten : https://dl.dropboxusercontent.com/u/2401158/old/Android%20Dungeon.apk

Det er .. "spillbart" rent teknisk sett, men klunkete UI, lite brett, ubalansert, kjedelige fiender, ingen "game complete" logikk, ingen score.. Lite poeng å spille, med andre ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...