Frode A Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Sommerhilsen fra Kalix i Nord-Sverige Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 stemningsbilde i flott lys og farger Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Flott stemning, men jeg synes ikke komposisjonen yter motivet særlig rettferd. Her tror jeg du kunne fått et mye tettere, mer intimt og mer interessant komponsert bilde om du hadde satt kameraet på høykant og valgt ut kun området med steinene nærmest og vindmøllene. Når det er sagt så er ikke dette helt skivebom heller, altså...Ville tatt litt av toppen dersom du øønsker beholde breddeformatet... Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Fine farger og fin stemning. Duverden hvordan slike bilder gjør seg i stor størrelse. Enig med Espen om kutt i toppen. Lenke til kommentar
Øystein Brembo Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det er fargene som fanger oppmerksomheten her Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sitter på en liten laptop, så en litt begrenset kommenteringsevne. Vil berømme den fine stemningen. Synes imidlertid bildet ble veldig undereksponert og flatt. Har ingen problemer med å akseptere undereksponering dersom det har en hensikt. Men jeg synes du burde i ha lysnet noen områder f.eks. deler av vannflaten, slik at det ble mere dybde og større spenninger i bildet. Slik det står nå så ble det lidt dødt for meg. Dersom ikke kamera ikke har så stort dynamisk område så må du kanskje bruke flere eksponeringer, slik at du får større marginer å jobbe med. Men jeg tror D90 klarer dette brasende i én eksponering dersom eksponeringen var gjort optimalt. Dvs. en liten overeksponering av himmelen, som du kunne hentet inn i raw konverteren. Jpg er ikke så godt egnet for slike motiv. Lenke til kommentar
Frode A Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Takk for kommentarene og konstruktive tilbakemeldinger, til Ferdinan, så er litt av problemet det samme her, sitter med en liten laptop som jeg har med på ferie og ikke all verdens mulighet til redigering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg