Gå til innhold

Noctua U12P SE og Corsair Vengeance.

Anbefalte innlegg

Sitter å plukker ut komponenter til å oppgradere min 3,5 år gammel trofaste traver.

Blir følgende hovedkomponenter, men lurer på RAM og kjører.

Hovedkort - ASUS P8Z68 Deluxe

Prosessor - i5 2500K

Skjermkort - kjøpt tidligere i år, 570GTX

RAM - titter mest på Corsair Vengeance 4x4GB (totalt 16GB).

Kjøler - Noctua NH-U12P SE2

----

Spørsmålet er : har noen erfaring med kombinasjonen av Hovedkort, RAM brikker og Kjøler. Tror at Noctua'en blir litt for stor og kræsjer med de høye Vengeance brikkene. Lest flere steder at man kan enten fjerne en av de to viftene på kjøleren, eller heve den litt. Men hever man viften litt, så vil den nok kanskje kræsje med kabinett dør?

Vet noen om dette blir full kræsj, eller om denne kombinasjonen vil fungere.

Evt skal jeg kjøre stock kjøleren til Intel (støy og overklokking er ikke så viktig, men klart bonus).

Evt kan noen anbefale andre RAM brikker eller kjøler som gjør jobben godt nok?

Takker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Corsair xms3 1600mhz. Topp ram og ingen behov for digre kjøleribber.

Sidenote:

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du skal med i5 og 16GB ram. Hvis du driver med lyd/video bør du ha i7 med hyperthreading, og hvis du bruker den til gaming har du over hodet ingen bruk for 16GB. Du klarer deg fint med 4 og må nok multitaske ørten spill for å bruke 8.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

xms3 serien ser ut til å komme i bare 2GB brikker hos Netshop og Komplett (som er der jeg kommer til å handle fra). Skal ha inn minst 8GB RAM, multitasker såpass mye og kjører endel RAM tunge ting innimellom.

Hvorfor 16GB. RAM er billig + jeg liker å ha matchende sett for fremtiden. ;)

La først inn 8GB i handlekurven, men billig ferie + penger igjen på skatt = skeie ut litt. ;)

Men 8GB vil holde til mitt minimumskrav, det gjør det. Da vil Vengeance passe ifølge de jeg har lest på div forum, men får ikke brukt den nærmeste RAM slot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...