Toalettet Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hei! Jeg vil bli politi etter vgs. Dette er det jeg vil drive med: - Måle fart og stoppe de som overtrer fartsgrensen. - Kjørepolitibil og bli ringt av politiet og bli fortalt f.eks: det er slossing på eksempelveien. 1. kan dere kjøre ned å sjekke det ut? - etterforske osv. - Patruljere osv. (kjøre rundt og se etter bråk og ordne opp) MÅ jeg liksom jobbe hos UP eller kan man ikke jobbe med forskjellig? - ransaking - PÅGRIPELSE! - Sivilpolitiet (kjøre og følge biler f.eks også sette på blålys) onkelen min pågrep Anders behring breivik. Det er slike ting jeg også vil gjøre. Hadde ett snitt på 4.2 og god i orden og oppførsel. HVordan ligger det an til dette? Prøver å gjøre bedre dette året. -Eskortere h.k.h/droninngen osv/kjendiser/andre personer Takk for svar og håper på at jeg ikke får svar som: Purken er støgg osv. Endret 26. juli 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Aner ikke hvilke krav det stilles til karakterer å lignende, men du må nok gjennom fysiske tester ala millitæret og, så formen må være bra. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Har 5 i gym om det hjelper noe i henhold til snittet? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Står om fysiske krav her: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Fysiske-tester/ Opptakskrav: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/ Gg egentli alt annet du måtte lure på finner du vel her: http://www.phs.no/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Opptakskrav: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette er det jeg vil drive med: - Måle fart og stoppe de som overtrer fartsgrensen. - Sivilpolitiet (kjøre og følge biler f.eks også sette på blålys) Dette er hovedsakelig det UP driver med; forbrytelser i trafikken. - Kjøre politibil og bli ringt av politiet og bli fortalt f.eks: det er slossing på eksempelveien. 1. kan dere kjøre ned å sjekke det ut? - Patruljere osv. (kjøre rundt og se etter bråk og ordne opp) Disse to er to sider av samme sak; vanlig patruljering, enten med eller uten melding fra sentral om hvor det er behov for deg. - etterforske osv. - ransaking Dette er litt forskjellig fra de forrige to (patruljetjeneste) , men det er stort sett samme folk, dvs "vanlig" politi som driver med det. Spesielle typer etterforskning (f.eks. alvorlige mord etc) kan sortere under Kripos eller Økokrim. - PÅGRIPELSE! Pågripe folk kan man jo gjøre i mange forskjellige situasjoner, enten man patruljerer til fots, i bil (inkludert UP), eller i forbindelse med en etterforskning/ransaking. onkelen min pågrep Anders behring breivik. Det er slike ting jeg også vil gjøre. -De som aksjonerte på Utøya var vel utrykningstroppen/Delta, ikke en tjeneste man kan utføre rett fra politiskolen. Krever lang erfaring/praksis med andre politi-oppgaver før du er aktuell til det. -Eskortere h.k.h/droninngen osv/kjendiser/andre personer Livvakt-tjeneste, også det en spesialoppgave som krever flere års praksis med annet politiarbeid før du kan søke deg dit. Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Trodde du ville bli arkitekt? Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 takk for fire utrolig hjelpende svar! Takk! Skal sjekke ut.. mulig UP er tingen for meg Men så lurte jeg på er det slik at når politiet skal ut i offentligheten må di ha på caps? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Caps er en del av uniformen. Men man MÅ nok ikke. Man ser endel politi uten caps. Kommer vel an på årstider, er vel lite politi med caps på vinteren. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Aha.. ser den. Aha.. ser den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå