Gå til innhold

Hvordan politi jobber med dette?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil bli politi etter vgs.

Dette er det jeg vil drive med:

- Måle fart og stoppe de som overtrer fartsgrensen.

- Kjørepolitibil og bli ringt av politiet og bli fortalt f.eks: det er slossing på eksempelveien. 1. kan dere kjøre ned å sjekke det ut?

- etterforske osv.

- Patruljere osv. (kjøre rundt og se etter bråk og ordne opp)

MÅ jeg liksom jobbe hos UP eller kan man ikke jobbe med forskjellig?

- ransaking

- PÅGRIPELSE!

- Sivilpolitiet (kjøre og følge biler f.eks også sette på blålys)

onkelen min pågrep Anders behring breivik. Det er slike ting jeg også vil gjøre.

Hadde ett snitt på 4.2 og god i orden og oppførsel. HVordan ligger det an til dette? Prøver å gjøre bedre dette året.

-Eskortere h.k.h/droninngen osv/kjendiser/andre personer

Takk for svar og håper på at jeg ikke får svar som: Purken er støgg osv. :)

Endret av want2havebody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det jeg vil drive med:

- Måle fart og stoppe de som overtrer fartsgrensen.

- Sivilpolitiet (kjøre og følge biler f.eks også sette på blålys)

Dette er hovedsakelig det UP driver med; forbrytelser i trafikken.

- Kjøre politibil og bli ringt av politiet og bli fortalt f.eks: det er slossing på eksempelveien. 1. kan dere kjøre ned å sjekke det ut?

- Patruljere osv. (kjøre rundt og se etter bråk og ordne opp)

Disse to er to sider av samme sak; vanlig patruljering, enten med eller uten melding fra sentral om hvor det er behov for deg.

- etterforske osv.

- ransaking

Dette er litt forskjellig fra de forrige to (patruljetjeneste) , men det er stort sett samme folk, dvs "vanlig" politi som driver med det. Spesielle typer etterforskning (f.eks. alvorlige mord etc) kan sortere under Kripos eller Økokrim.

- PÅGRIPELSE!

Pågripe folk kan man jo gjøre i mange forskjellige situasjoner, enten man patruljerer til fots, i bil (inkludert UP), eller i forbindelse med en etterforskning/ransaking.

onkelen min pågrep Anders behring breivik. Det er slike ting jeg også vil gjøre.

-De som aksjonerte på Utøya var vel utrykningstroppen/Delta, ikke en tjeneste man kan utføre rett fra politiskolen. Krever lang erfaring/praksis med andre politi-oppgaver før du er aktuell til det.

-Eskortere h.k.h/droninngen osv/kjendiser/andre personer

Livvakt-tjeneste, også det en spesialoppgave som krever flere års praksis med annet politiarbeid før du kan søke deg dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...