Gå til innhold

Ny TV - får ikke lyd til receiver gjennom HDMI?

Gjest member-97590

Anbefalte innlegg

Gjest member-97590

Hei!

Kjøpte meg i dag en Sony Bravia EX72 TV og vil gjerne koble DVD-spiller, xbox, og riks-tv boks til hjemmekinoanlegget mitt.

Reciveren er en Yamaha RX - V365.

Har fryktelig lite peiling på slikt, men har ettersom eg har forstått satt opp ting rett, men det fungerer tydligvis ikke.

Dette har jeg gjort:

Koblet TV fra HDMI-IN til HDMI-OUT på receiver.

Deretter koblet DVD-spiller og Xbox til de andre HDMI-inngangene på receiveren.

Men får bare bilde og ingen lyd på anlegget, mens lyden kommer kun på TV-høytaleren. Noen som aner hva jeg har gjort feil?

Har skjekket innstillingene på TV'en, og den skal vere klar til dette.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg vet ikke hvilken receiver du har. Veldig viktig: les instruksjonsboka. 2. >Har du valgt riktig inngang på receiveren. 3. Mulig du må 'fortelle receiveren hva de forskjellige inngangene skal tilsvare på programvelgeren.

4. Regner med at du får opp receiverens menny på tv. Der skal du valigvis kunne velge hvilken inngang som skal avspilles . 5. På min receiver går jeg inn i menyen. Herfra Kan jeg se HDMI inngangen velge hvilken lydkilde som skal avspille. F.eks HDMI programmeres til DVD HDMI - HDMI 2 Programmeres til TV signaler OSV.

Dette bør du lett kunne finne i instruksjonsboken.

Har du ikke receiver menyen oppe på skjermen blir det mer vrient.

LES MENYEN NØYE. Dersom det ikke er noe galt med receiveren burde dette være ganske enkelt.

MVH

Harald Gjerholm

Hei!

Kjøpte meg i dag en Sony Bravia EX72 TV og vil gjerne koble DVD-spiller, xbox, og riks-tv boks til hjemmekinoanlegget mitt.

Reciveren er en Yamaha RX - V365.

Har fryktelig lite peiling på slikt, men har ettersom eg har forstått satt opp ting rett, men det fungerer tydligvis ikke.

Dette har jeg gjort:

Koblet TV fra HDMI-IN til HDMI-OUT på receiver.

Deretter koblet DVD-spiller og Xbox til de andre HDMI-inngangene på receiveren.

Men får bare bilde og ingen lyd på anlegget, mens lyden kommer kun på TV-høytaleren. Noen som aner hva jeg har gjort feil?

Har skjekket innstillingene på TV'en, og den skal vere klar til dette.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...