radivx Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei, Flyttet for litt siden inn i et nybygd borettslag på Sørås v/Bergen. Utbygger har satt i stand en standard utbyggingsavtale med Canal Digital som vi er nødt å forholde oss til de neste to årene. Hastighetene i nybygget er noe lavere enn hos eneboligen til mine foreldre, men 24.5/4.75 er alt i alt aksteptabelt når man betaler for 25/5. Problemet er at i visse tidsintervall (kl. 20-24 er værst) så reduseres hastigheten betraktelig. Nedhastigheten er i dette intervallet ofte nede i en tredjedel av hva jeg betaler for. En annen ting er at hastigheten jeg får på speedtest.net og andre steder er veldig ustabil i disse intervallene. Har kontaktet CD flere ganger med problemet. De har allerede sendt en tekniker som har målt at signalstyrke ol. er OK. Broren min som var hjemme på tidspunktet fikk bare beskjed om å bruke kablet nett (noe vi allerede gjør). Klagde på nytt i dag og gikk beskjed at de sender en kar til ila. de neste dagene, skal sørge for selv å være hjemme denne gangen. Er litt forbauset over at kunderservice ikke kan sjekke ut båndbreddeflyten, eller at dette kan sendes videre til 2. linje uten at det møter folk opp hos meg. Noen som har noen tanker om dette problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg sliter også med at jeg ikke alltid har "full pupp". Nedlasting er alltid OK, mens opplasting varierer mellom 40 og 100%. Sitter med GET-type som er temmelig lik din oppkobling. Problemet med oppkobling via TV-kabel (DOCSIS) er at det er begrenset kapasitet på upload. Blir det for mange kunder, så vil det gå tregt i de mest belastede periodene. Pass på at trådløsnettet ditt er kryptert med WPA og at det ikke går noe annen trafikk via routeren når du måler. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Har flere ganger gjort målinger direkte i modem uten router (CD gir ut 4 globale IPer direkte fra modem). Får samme reduksjon i hastighet om PC er koblet direkte til. Har ellers alltid gjort målinger med kablet nett. Trådløsnett er til vanlig kryptert med WPA2 Personal/PSK. Har slått meg at det er DOCSIS oppsettet til CD som ikke holder 100% mål og er alt i alt forståelsesfull når det gjelder ressursfordeling, men det virker pussig at ledelsen til CD slenger dritt om fiber når de ikke greier å levere de hastighetene husstandene har betalt for. Stiller meg egentlig mest uforstående til at de ikke greier å detektere slike svakheter og gi et skikkelig svar til kunder som klager. Endret 27. juli 2011 av radivx Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det er det samme her, de gjør ikke så mye for å løse problemene. For min del er det til å leve med litt redusert hastighet i perioder. Det verste er når det er mange korte utfall og svak ping i perioder. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Fikk i dag melding om at saken var lukket uten at jeg hadde hørt noe fra dem. Var rimelig håpefull når jeg ringte dem for å høre hva som egentlig var gjort. I kjent stil hadde "tekniker" bare lukket saken fordi det var en router tilkoblet og signalstyrke allerede var sjekket. Etter litt kjefting og klaging på deres oppførsel (har jobbet som 1.linje selv og saker skal ikke lukkes uten en saklig respons) fikk jeg vel i grunn bare vite at jeg måtte ringe dem opp igjen når jeg faktisk hadde problemet (jippii!). Ringte dem opp igjen nå for litt siden da ettermiddagsrushet endelig har trådd inn. Rapporterte da at jeg var nedi 15mbit og prøvde gjentatte ganger å fortelle at dette ofte var nedi 8 og det som værre er. Fikk da beskjed om at det ble skrevet en hastighetsklage og at jeg skulle bli oppdatert på epost. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Dette høres dessverre så altfor kjent ut. Hadde akkurat samme problemet med CD hele tiden jeg hadde det, farten gikk ned til det halve på kvelden. Maste og maste, men problemet ble aldri løst hos oss. De gadd vel ikke tenker jeg... Nå har jeg heldigvis fiber fra altibox istedet. Det hjelper vel ikke deg akkurat da men... Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Er jo ikke sikkert det et problem de kan løse. Begrensninger i coax+dagens standarder. Da er vel heller spm. om du skal betale for hastigheten du ikke alltid får. http://arstechnica.com/business/news/2011/05/docsis-the-unsung-hero-of-high-speed-cable-internet-access.ars http://arstechnica.com/business/news/2011/05/meet-docsis-part-2-the-jump-from-20-to-30.ars Endret 28. juli 2011 av Revolution Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Har slått meg at det er DOCSIS oppsettet til CD som ikke holder 100% mål og er alt i alt forståelsesfull når det gjelder ressursfordeling, men det virker pussig at ledelsen til CD slenger dritt om fiber når de ikke greier å levere de hastighetene husstandene har betalt for. Ikke sant...like artig hver gang de står frem for å snakke skit om andre teknologier (som i realiteten er overlegen deres egen) når de ikke leverer det de skal. Det var det som irriterte meg aller mest igrunn. Men de motsier jo seg selv, for de skryter jo av fiber frem til sentralene...så da må jo fiber være litt bra allikevel da...eller? Endret 28. juli 2011 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå