Haganeset Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Som overskrifta sier så trives jeg ikke i den nye jobben. Det er diverse medarbeidere og arbeidsoppgavene som er problemet mitt. Når jeg begynnte så hadde jeg vel litt for store forhåpninger. Jeg ble ikke tatt skikkelig imot, fikk noen skikkelig utvaska arbeidsklær som bare gikk til knærne og måtte ta med vernesko selv. Etterhvert så ble jeg satt til " drittoppgaver " og jeg følte jeg ble sett på som enn outsider/vikar. Nå har det vist seg at folk har rapportert til formenn at jeg ikke jobber når jeg er på jobb, men bare henger rundt. Hvor dem har fått det ifra vet ikke jeg, men jeg står fast på at jeg jobber når jeg er på jobb og er med venner og henger etter jobb! Jeg fikk også høre at jeg ikke spør formenn om ting ang. arbeidet.. Men jeg prøvde å forklare at jeg holder meg til den gruppa jeg er med og jobber med å spør der om det er noe jeg lurer på! Jeg har enda litt igjen av prøvetida mi her og fikk beskjed om at jeg måtte legger mer innsats i arbeidet og bevise ovenfor formenn at jeg er den rette til jobben. Men etter å ha tenkt litt, så føler ikke jeg for å gi noen innsats videre ettersom det nesten er bestemt på forhånd at jeg ikke får fortsette etter prøvetiden. Jeg har drømmer om å komme meg offshore, hvor jeg har mange kurs innenfor det fagfeltet ifra forrige jobber i oljeindustrien. Jeg mangler kun offshore sikkerhetskurs. Hva mener dere!? Burde jeg holde ut prøvetiden med eller uten innsats? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Merk at oppsigelsestiden kan endre seg etter du er ferdig med prøvetiden. Selv hadde jeg vel endel kortere oppsigelsestid innenfor prøveperioden min enn hva jeg har nå. Endret 26. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du bør absolutt gå ut prøvetiden, og virkelig gi jernet! Vist hva du er laget av og at du kan stå på. Jobb hard og effektivt, bevis at du bryr deg om jobben og vis interesse for de rundt deg! Hvis de andre synes hun henger rundt, kanskje du gjør det uten å være obs? Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hva slags yrke er det snakk om? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Prøvetiden er en evalueringsperiode for begge parter om dere passer sammen. Altså både bedriften og arbeidstakeren. Hvis du føler at dette ikke er jobben for deg, så er nettopp prøvetiden der for å finne det ut. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har vurdert å gi innsats den siste tiden jeg har av prøvetiden. Det er snakk om mekaniker yrke. Når prøvetiden er omme og nytt møte blir avtalt og jeg faktisk får tilbud om jobb og jeg takker nei, går jeg på dagen da? eller har jeg oppsigelses tid fra prøveperioden eller lengre? Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har du noen tidligere arbeidserfaring innom fagfeltet? Har tidligere vært i samme situasjon i bilmekaniker yrket uten tidligere arbeidserfaring. Det virker dessvere ut som om det er vanlig å få det litt tøft og en del dritt jobber i begynnelsen, men endrer seg relativt mye innom et år. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg var lærling som mekaniker hos statoil for noen år siden. Der fikk kun 2 av 10 fast jobb etterpå så jeg hadde ikke store forhåpninger der. Fant meg en annen jobb hvor jeg trivdes i, men som var langt hjemmefra. Jobba der i nesten 2 år før jeg flyttet hjemover igjen nå tidligere iår. Statoil tok meg skikkelig godt imot, og dem hadde ett eget opplegg for nyansatte. Samme med det firmaet jeg var hos sist. Der ble jeg også tatt skikkelig godt imot og ble lært opp i det arbeidet jeg skulle gjøre slik at jeg ikke var avhengig av å spørre hva jeg skulle gjøre hele dagen. Her jeg er nå så er det HELT anderledes. Jeg har ikke fått noen som helst opplæring, med unntak av en avdeling jeg var innom ei uke før jeg begynnte i den avdelingen jeg skulle. Blir satt til arbeid jeg aldri har vært borti UTEN tegninger! Det er rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Da er det kanskje greit å prate med avd.leder/sjefen om det. Jeg har ingen erfaring med møte etter prøvetiden for å diskutere hva jeg ønsker, men bare automatisk "overført" til ansatt status og dermed en 3.mnd oppsigelse tid i motsettning til den vanlige 1.mnd oppsigelsetid i prøvetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå