Gjest medlem-211409 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hei! Vet ikke om dette er riktig sted å poste, bare å flytte om dette er et feilplassert emne. Jeg har en venn som har ført inn sprit fra Tyskland til Norge. Han er 17 år, med andre ord mindreårig. Hvilken straff kunne han ha forventet seg om f. eks tollerne skulle funnet på å ta en stikksjekk av hans bagasje? Lurer på dette siden vi hadde en diskusjon om hvilken straff han ville fått, eventuelt ikke fått noen straff. Han tok inn mindre enn tollgrensen, så det er ikke snakk om smugling. Endret 26. juli 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Ja det får man. Enten via et forenklet forelegg som foresatte må vedta, eller via en politianmeldelse. mvh Marit Ulla Lund tollinspektør/inspector of customs infoenheten Tollregion Midt-Norge telefon 73884351 faks 73884366 -----Opprinnelig melding----- Fra: xxx Sendt: 24. mars 2004 19:04 Til: [email protected] Emne: Hvis man er under 18 år og tar med seg tobakksvarer til Norge, får man da bot? Dette er svaret jeg fikk i 2004. Det samme gjelder sannsynligvis alkohol også. De tar beslag i varene også. Hvor stor boten er aner jeg ikke. Men tviler på at den er så veldig høy, det er vel mer som en smekk på hånda at foreldrene er nødt til å vedta den. Forøvrig ble jeg stoppet av tollere året før, da jeg var 14-15 med 10 bokser løssnus (5 bokser for mye) uten at de brydde seg. Dem var på jakt etter narkotika. Utrolig at jeg tar vare på 7 år gamle e-poster i grunn. Men jeg viste det kom til å lønne seg en vakker deg. Endret 26. juli 2011 av Dj_eLmO 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Takk! Går utifra det samme gjelder alkohol, ja. Shit- politianmeldelse, ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå