slippern Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Offisielt støtter ikke P35 chipset mere en 8gb ram. men denne karen; http://www.soundsonline-forums.com/showthread.php?t=17728 Har oppdatert biosen sin slik at hovedkortet støttet 16gb, så da antar jeg at P35 hovedkortet kan adressere 16gb ram og kansje mere? Ifølge Gigabyte har dem ikke lansert en bios til GA-P35-DS3L hovedkortet som gjør at det støtter 16gb ram. Så da må det vell være en custom bios? Har googlet etter custom bios uten og finne noe veldig intressant =/ Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Offisielt støtter ikke P35 chipset mere en 8gb ram. men denne karen; http://www.soundsonline-forums.com/showthread.php?t=17728 Har oppdatert biosen sin slik at hovedkortet støttet 16gb, så da antar jeg at P35 hovedkortet kan adressere 16gb ram og kansje mere? Ifølge Gigabyte har dem ikke lansert en bios til GA-P35-DS3L hovedkortet som gjør at det støtter 16gb ram. Så da må det vell være en custom bios? Har googlet etter custom bios uten og finne noe veldig intressant =/ Det andre jeg kan tenke meg er at Gigabyte har fikset/gjort flere endringer en det de skriver i builde loggen sin. Så det kan godt hende at ved standard bios oppdatering så er det støtte for flere GB RAM enn det som er offisielt med P35. Frank Lenke til kommentar
slippern Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Mulig det Frank, har leitet lenge etter en løsning nå, letteste hadde vært og kjøpt nytt HK Lenke til kommentar
slippern Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Kjøpte 16gb ram, både bios og OS ser 16gb ram! En enkel forklaring på hvorfor hovedkortet kun offesielt støtter så lite ram er fordi det ikke eksisterte 4gb brikker på den tiden. Så neste er om det støtter mere en 16gb ram.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå