ErlendRU Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Nja har snakket med LOS Bynett som har bygd ut i området der og de sa de måtte ha med hele borettslaget, og uansett så ble det DYRT. Så snakket jeg med styrelederen i borettslaget og hun sa det var altfor dyrt i forhold til hvor mange som faktisk ville ha det i borettslaget, så blir jævla dårlig med det på noen år hvertfall. Nå går vi all in for en utradisjonell løsning, vi satser alt på at en av naboene er supersnille og har lyst til å låne oss sin fiber. Hvis noen da har si 30/30, så kunne vi økt til 60/60, og vi betaler da for de siste 30/30 elns, + litt ekstra kanskje, så sender vi det trådløst til oss. Tror det er ønsketenking, men det er jo lov å prøve seg, er jo noen som har litt ekstra godt hjerte. Edit: Hvis vi ikke får til det så er vi fucked, da snakker vi 2x2mbit/4 stk. FMLFMLFMFLMFLFMFL Endret 2. august 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Nja har snakket med LOS Bynett som har bygd ut i området der og de sa de måtte ha med hele borettslaget, og uansett så ble det DYRT. Så snakket jeg med styrelederen i borettslaget og hun sa det var altfor dyrt i forhold til hvor mange som faktisk ville ha det i borettslaget, så blir jævla dårlig med det på noen år hvertfall. Nå går vi all in for en utradisjonell løsning, vi satser alt på at en av naboene er supersnille og har lyst til å låne oss sin fiber. Hvis noen da har si 30/30, så kunne vi økt til 60/60, og vi betaler da for de siste 30/30 elns, + litt ekstra kanskje, så sender vi det trådløst til oss. Tror det er ønsketenking, men det er jo lov å prøve seg, er jo noen som har litt ekstra godt hjerte. Edit: Hvis vi ikke får til det så er vi fucked, da snakker vi 2x2mbit/4 stk. FMLFMLFMFLMFLFMFL Har du flyttet i slik pensjonist borettslag? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Virker ikke som det er langt unna. Tror de fleste har bodd der en god del år, og da følger nesten interessen for god internett og bra TV samme trenden. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Har litt av det same problemet her også. Her kjøpte BKK opp fiberen for fleire år sia. Dei har som sikkert mange veit stoppa å byggje ut fiber til privatkundar. Problemet er at dei ikkje vil selje fiberen til private aktørar som er villige til å byggje ut :S Uansett så ville det ikkje vore lett å få til er. Vil tru at over halvparten i burettslaget er over 60 år, så då seier vel det litt Heldigvis så er eg ikkje så langt frå sentral. Får over 18mbit med ca 1700m linje lengde. Endret 8. august 2011 av Gazer75 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Gjorde et søk med kapaks på adresser rundt omkring der hvor jeg skal bo, men skjønner egentlig ingenting. Til mitt hus er det som sagt 2832m til sentralen, men i en gate ca 400m unna meg så har 2km forsvunnet og det er bare 800m til sentralen og man kan kanskje få VDSL der. Nå er dette to forskjellige nabolag med en 50m glippe/jorde mellom hverandre. Kan det tenkes at det er samme sentralen bare at linjene er lagd langs veien og deretter går rundt omkring og at derfor blir 2km ekstra til meg som bor 400m unna i luftlinje? Ekstremt surt i så fall. Må jo være utrolig dårlig kobberkvalitet der jeg bor når jeg bare kan få drøye 2mbit, mens andre i området som bor 3200m unna sentralen kan få 6mbit o.l. FMLFMLFMLFMLFML.... Endret 8. august 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå