ErlendRU Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hei, skal muligens flytte nå og derfor sjekker jeg ut hva jeg kan få av internett. Det er ikke lagt opp fiber, for det syntes borettslaget ble for dyrt (DOH!! ), og bor for langt unna sentralen for VDSL desverre. Men så går jeg inn på bredbånd.no og snoker litt der, men det som blir rapportert som max linje der er Ventelos 6000/600, de over dette er bare merket som at de ikke kan bestilles. Stemmer det at det ikke er mulig og få bedre enn dette? Hastighet på kobberlinje: 2464 / 384 kbps Avstand fra sentral: 2812 m Endret 26. juli 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Må dessverre skuffe deg, tror nok du ikke er i nærheten av å få den hastigheten Ventelo oppgir. Regner med du har hentet avstand og reell hastighet fra KAPAKS, og du kommer nok til å få ca det, muligens vil du få ~3000 kbps, men det kommer veldig an på kobberkvaliteten. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Fuuuck... 4 karer som liker å sitte en del på nettet og 2 av oss laster også ned ganske mye. Kommer til å gå til helvete.. Finnes det andre løsninger, går jo faen meg raskere med 3G på tlf min omtrent jo. Dataene var de som sto på bredbånd.no, men var cirka det samme på kapaks. Edit: Ser Canal Digital kan levere bredbånd via TV-kabelen, kan jeg få bedre hastigheter med dette? Edit2: Nope, de kunne ikke levere til den adressen i det hele tatt. Endret 26. juli 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du kan sjekke om det er flere linjer inn til huset, så kan dere eventuelt ha flere abn, en til hver pc feks, så lager dere et internt nettverk uten om det, det bør jo kunne gå ann da adsl ikke er så dyrt idag. Det er det beste jeg kommer på Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du kan sjekke om det er flere linjer inn til huset, så kan dere eventuelt ha flere abn, en til hver pc feks, så lager dere et internt nettverk uten om det, det bør jo kunne gå ann da adsl ikke er så dyrt idag. Det er det beste jeg kommer på Desidert beste løsning. Jeg skal ha 2 linjer til. Og jeg er en person. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Allerede bestilt, venter bare på montør. Måtte skrive mail til telenor tho. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Hvordan sjekker man det? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Har du sjekket om du kan få Internett gjennom coax der du bor? (altså gjennom kabletnettet) sjekk med GET, Canal Digital og hør om du er koblet til eller eventuelt kan kobles til. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Verken Get eller CD kan levere det viser et søk på tlf-nummer/adresse på sidene dems. Ser dårlig ut for gaminga/nedlastinga dette altså. Det verste er at det er bygd ut fiber i området, men borettslaget ville ikke ha det fordi det ble for dyrt...... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Verken Get eller CD kan levere det viser et søk på tlf-nummer/adresse på sidene dems. Ser dårlig ut for gaminga/nedlastinga dette altså. Det verste er at det er bygd ut fiber i området, men borettslaget ville ikke ha det fordi det ble for dyrt...... Nei altså, send dem en mail å spør, selvom adressen din ikke kommer opp på søk kan hustanden ligge i ett kabelnett bare at du ikke er koblet på. Du kan f.eks. prøve å søke på naboer sin adresse for å se om de kommer opp, kommer de opp er det garantert at de kan koble deg på. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Japp, skal ta en ringerunde til alle uansett. Stoler ikke helt på det bredbånd.no sier ang hva jeg kan få osv. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Japp, skal ta en ringerunde til alle uansett. Stoler ikke helt på det bredbånd.no sier ang hva jeg kan få osv. Jeg var også 2800 meter fra sentral før, men når jeg søkte opp en adresse som var 650 meter fra meg (Veistrekke) så var den 200 meter fra sentralen xD Som jo er fucked up. Jeg gadd ikke ringe telenor angående det da vi fikk kabel-nett istede. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Hehe, stoler absolutt ikke på det som står på nettet, men har ikke giddi å setti i gang noe prosess enda, er ikke sikkert jeg får huset en gang. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hehe, stoler absolutt ikke på det som står på nettet, men har ikke giddi å setti i gang noe prosess enda, er ikke sikkert jeg får huset en gang. What? Har du ikke flyttet inn en gang? Har du ikke lært at man ALLTID kjøper hus etter Internett, altså hus også ser hvordan mulighetene er for Internett, Internett først så hus Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Hehe, har bekreftet at jeg får huset nå! Men det er en problemstilling jeg har tenkt mye på og er litt bekymra for, men tenker også vi finner en løsning på det. Kommer nok til å ta en ringerunde rundt til uka. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hehe, har bekreftet at jeg får huset nå! Men det er en problemstilling jeg har tenkt mye på og er litt bekymra for, men tenker også vi finner en løsning på det. Kommer nok til å ta en ringerunde rundt til uka. Dere kan jo også sjekke om dere kan få Directconnect, en kompis av meg har det og har aldri vært mer fornøyd, har aldri detti ut på 6 mnd og han ligger på rundt 10 ms i ping mot Oslo. Han får noen hundre kbps mer en hva han betaler for begge veier Også har jeg hørt en annen som hater frima, men du kan iallefall sjekke det ut og se om du bor nær en sentral. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Snakk om å faen meg kjøpe den største katta i sekken når det gjelder internett altså... NGT, Telenor, Ventelo og Directconnect kan gi meg rundt 2mbit. Get og CD kan ikke levere, og borettslaget synes det var for dyrt med fiber, så det ligger faen meg fiber i området... FML Endret 2. august 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Noen som har erfaring med å koble seg på fiber som allerede ligger i området og hvor mye dette evt koster? Nesten alle naboene har det, men ikke borettslaget mitt. Så er det såklart et spørsmål om borettslaget hadde godkjent det, men er jo en utgift jeg hadde tatt evt, og en utgift som hadde økt verdien på boligen en del. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Altså nå vet jeg ikke hvor det er du bor, men jeg går utifra at det er altibox da det er vanligst. http://www.vikenfiber.no/privat/prisoversikt/etablering Vikenfiber (i Akershus) koster det 1900 kr, du kan jo sende en mail til din lokal altibox fohandler å spørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå