toro6 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det kan ligge noe i veien på tyske motorveier også. Det jeg sier er at det ikke vits i å gå fullstendig av skaftet for en slik overtredelse. Når det gjelder råkjøring kommer trådstarter et stykke ned på lista over verstinger. Men bevares, vi holder oss helst i lavere hastigheter. Det gjør iallefall jeg. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Jeg er i utgangspunktet enig i det du skriver, men jeg synes ikke straffen er urimelig. Dessverre for trådstarter, så skal også straffen ha en allmennpreventiv effekt, og det gjør den strengere enn hva som kanskje hadde vært nødvendig for kun å gi trådstarter en lærepenge. Jeg fikk for ca. 1 år siden et forenklet forelegg for å kjøre i 98 i 80-sonen. Det svei, og jeg tok lærdom av det. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det funker for min egen del. Jeg holder meg som regel under grensa for førerkortbeslag. Straffenivået i norge er drøyt, men har sikkert hindret mange liv i å gå tapt. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Eller hadde du bare ekstrem uflaks, og mistet lappen første gang du råkjørte noensinne? Første fartsboten jeg fikk var at jeg mistet lappen i 3 mnd og at jeg ifølge politimannen kjørte jeg i 107km i en 70 sone (og i mitt forsvar så trodde jeg det var en 80 sone men anyway ) og hadde jeg blitt tatt i 106km så hadde jeg kun fått en bot suuurrrtttt ^^ Resultat; 7000 i bot og 3 mnd uten lappen. Lærte vel litt av det. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Norske firefeltsveier kan ikke sammenlignes med strekninger på autobahnen der det er fri fart. Autobahnen er både tykkere, bredere og rettere (både vertikalt og horisontalt). Jeg er på biltur nedover Europa hvert år, og har sett hvordan veiene er der nede. Farten på 162 km/t var nok gjennomsnittsfart. Det vil si at nåla til tider sikkert har vist 180 km/t. Det er ikke noe jeg ville gjort på norske veier. Greit nok at de kan tåle det, men de er uansett ikke like gode som de tyske. Å kjøre dritfort om natta kan også være skummelt. Du ser ikke så lett hindringer i veien før det er for sent. Ta en titt på denne reven som ble påkjørt av en BMW i 200 km/t: http://www.offroad.no/forum/lofiversion/index.php/t87218.html 1 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg har også kjørt mye i Europa, mest i Tyskland og Frankrike. Noen av motorveiene der nede er helt klart i bedre forfatning enn f.eks. E18, men langt fra alle! Har kjørt på tyske motorveier med fartsgrense 120 km/h som har vært både svingete, smale og hatt dårlig dekke. Slik sett er ikke veiene i Norge så veldig ulike fra dem lenger sør på kontinentet. Personlig tar jeg avstand fra fartsovertredelser av dette format, kort og godt fordi eventuelle omgivelser ikke vil være forberedet på denne farten. Men at det er direkte farlig å kjøre i 160 km/t på en motorvei uten annen trafikk - det stemmer ikke. Uansett, som toro3 sier, la oss holde oss unna slike hastigheter her til lands. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå