Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gruer meg hver dag til å dra på jobb


Anbefalte innlegg

Det der hørtes ut som en ræva arbeidsplass spør du meg.

 

Du sier du har opplevd mobbing på alle arbeidsplassene dine - ikke for å være slem eller noe her - men hva med å gå litt inn i deg selv? Gjør du noe spesielt for å bli mobbet? Kanskje gi et bedre førsteinntrykk eller noe.

 

Men for alt jeg vet så er det et lite tettsted der rykter går fort etc. etc. Kan jo prøve en annen bransje og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Si opp, det er ikke verdt og gå å grue seg sånn kun pga jobb. I tillegg til det går du ut med dette offentlig, som i avis, henger dem ut, de fleste hater mobbere, og det blir ikke så kult for dem da, dem blir til og skjemmes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høres ikke ut som om arbeidskollegene dine er av den sympatiske sorten, men jeg reagerer litt på at du sier at du blir mobbet på hver eneste arbeidsplass du skaffer deg...?

 

Nå må jeg innrømme at jeg ikke tror G4S er den bedriften med best miljø på arbeidsplassen, men at folk ikke fryses ut og mobbes er et minimumskrav til voksne folk.

 

Dog... de jeg kjenner fra G4S er hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar

Ikke skift jobb før du har fått mobberne sagt opp. Gjør alt i den makt for at de mister jobben hvis de ikke slutter.

 

Og hvis du ender med å få andre sparket og ikke triver i jobben i etterkant pga. At folk er sure på deg så slutt, men da har du ihvertfall fått stoppet de så det ikke skjer med andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Mobbing er utrolig utbredt, og det går i alle aldersgrupper, helt utrolig egentlig. Jeg husker for 4 år siden jeg hadde nettopp flyttet til en annen by, så skulle jeg melde meg på nav, hadde time der. Møtte opp på morgenen, så ser jeg en høy mann som jobber på nav, skallet, og en dame som også jobber der, så ser jeg at han slenger mobbekommentarer til dama (Så lav arbeidsmoral du har) og dama blir rød i ansiktet og sier ingenting, da hun verken smilte eller sa noe tilbake til han så skjønte jeg at det var mobbing og ikke humor. Det var rart å se at en dame i 30 årene blir mobbet av en mann i 40 årene og begge jobber på nav. Mobbing er et natur fenomen og det kan sikkert forklares på en perfekt måte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tipper at det er mye mørketall når det gjelder mobbing på arbeidsplass. Inntrykket mitt er at en god del folk tar i mot dritt fra stygge kolleger, og ikke gjør noen form for formell motreaksjon. Med formell motreaksjon mener jeg ikke å svare frekt tilbake, men å gå til ledelsen og opplyse om hva som har skjedd.

 

Det verste er når folk har holdt på å lekt bøllefrø i hele sin jobb-karriere, og ingen har tatt initiativ til å ta tak i dette problemet. Jeg har selv tatt tak i tilfeller hvor kolleger har blitt mobbet på arbeidsplassen; for jobber du i en seriøs bedrift så er sannsynligvis ledelsen svært interessert i å vite om alt står bra til. Ingen bedrifter tjener på at folk slutter en etter en pga mobbing. Mobberen bør bli opplyst om at hans atferd er uakseptert på arbeidsplassen, og hjelper ikke dette må dette tas opp nok ganger til at mobberen blir kastet ut.

 

Samtidig er det nesten et filosofisk tema om arbeidsledigheten i landet bør være nær null, med tanke på at det sikkert finnes en hel del folk som samfunnet vil tjene på å ikke ha i jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...