Thomaes Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Heisann! Jeg skal studere i Kristiansand til høsten og jeg gleder meg som en liten unge! Dessverre er det ingen andre jeg kjenner som skal dit, så jeg flytter alene. Jeg lurer på om noen har noen tips? Jeg flytter inn i en studentbolig og deler kjøkken med 12 andre, regner med jeg blir kjent med de der. Dessuten er det fadderuke på universitetet, som enkelt setter opp for å skape nye bekjentskaper. Jeg har tenkt til å bli med i noen foreninger, men er ikke kjent med andre enn studentforeningene (tips til andre utenfor studiet? ) Ellers, hvis det er noen på forumet som vil treffe en forvirra østlending på tur i Kristiansand, er det bare å si ifra :!: Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det er ikke verre enn å bli kjent med noen, skulle gå rimelig smertefritt da dere deler kjøkken (bad?). Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vær åpen og uredd, så går det bra. Siden du bor i kollektiv og har tenkt å ta del i fadderuken, kommer du til å bli kjent med mange. Lykke til! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Bor selv i Kristiansand! Vær med på fadderuka og vær deg selv Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) bare husk å kontroller alkoholinntaket under fadderuka. ikke stas å bli huska som han fulle idioten. erasmus studentene(de internasjonale studentene) er utrolig utadvendte og sosiale skapninger. meget lett å bli kjent med. Endret 29. juli 2011 av Sangesland Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg flyttet fra østlandet til Kristiansand i 2009 for å studere, kjente heller ingen. Men det er en fin by, jeg har flere venner her nå, det går nok fint skal du se. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg flyttet også til Trondheim helt alene for å studere for mange år siden. Kom i kontakt med mange der oppe, noen har jeg kontakt med fortsatt. 2 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg flyttet fra østlandet til Kristiansand i 2009 for å studere, kjente heller ingen. Men det er en fin by, jeg har flere venner her nå, det går nok fint skal du se. Jeg flyttet også til Trondheim helt alene for å studere for mange år siden. Kom i kontakt med mange der oppe, noen har jeg kontakt med fortsatt. i stedet for å informere at dere fikk mange venner, hva med å fortelle TS hvordan dere fikk disse vennene? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 i stedet for å informere at dere fikk mange venner, hva med å fortelle TS hvordan dere fikk disse vennene? Første året gikk jeg mye alene, var egentlig kun sammen med samboeren min som jeg kjente fra før. Egentlig ikke helt lett. Fikk meg heldigvis en deltidsstiling relativt raskt etter at jeg flyttet ned og ble gradvis kjent med folk. Etter å ha bodd der et år fikk jeg endelig to venninner gjennom studiene. Ellers har jeg blitt bedre kjent med mine kollegaer, samt at jeg også har vært aktiv med frivillig arbeid. Jeg har ikke mange venner, men jeg har så jeg klarer meg. Altså, det er egentlig fantasien som setter grenser for hvordan man finner venner, men man må se mulighetene. For en som meg, som er sjenert, så var det litt vanskelig, men det gikk til slutt. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Studendtforeninger er en lett vei til org.erfaring, nettverksbygging og venner med like interesser. Du har også linjeforeningen som er tilknyttet sine fakulteter/studieretninger. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Det finnes ikke linjeforeninger for alle på UiA (hvis man studerer der), og dessverre er min erfaring at veldig mye av disse foreningene handler om å drikke og feste. Passer ikke alle. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Kan så være at alle grader og fakulteter ikke har linjeforeninger, men det er mye forskjellig man kan gjøre i både linjeforeninger og studentlag uten nødvendigvis å feste. Jeg har selv studerte på UiA i 3 år og hatt tilknytting til begge deler alle årene mine. For min del var det org.erfaring og nettverk som fikk meg til å starte, men møtte flere jeg har god kontakt med enda det begynner å bli et par år siden. Endret 11. august 2011 av thrice Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Og jeg har selv studert der i to år og må si at jeg dessverre har et annet inntrykk. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Synd at du har det inntrykket. I laget jeg var med i hadde vi både faglige og sosiale tilsetninger, og mange valgte kun å delta på det faglige, for å droppe julebord, fest og slikt. Det kommer helt an på foreningen og hva du gjør det til selv. Utover det tror jeg ikke TS har noe å bekymre seg over. Fadderuken og studiegrupper vil gjøre at du har mange muligheter for å bli kjent med folk! Endret 11. august 2011 av thrice Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Tja, for meg er sosiale tilsetninger en viktig del av slikt, så det ville ikke vært aktuelt å måtte droppe det. Da er det lite inkluderende. Heldigvis har jeg funnet det jeg ønsker innenfor politikken og frivillig arbeid utenfor UiA. Endret 11. august 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Dignam Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Flytter til Kristiandsand sjæl på søndag. UIA. Snakkes der maybe! ) Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ses sikkert på bussen om dere busser, trener på Spicheren! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 jeg holder vors for thomaes og dignam. bare send meg en PM for invite snilt Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Haha. Du din lille luring :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå