Xenode Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Ja, da er jeg tilbake for å dele flere håpløse problemer med dere :wink: Nå har jeg kommet så langt som til at maskinen godtar cpu vifta. ASUS reportern sier "Computer completed power-on-self test, now booting from operative" men når jeg kommer til den svarte WinXP load screenen restarter den plutselig :o Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva slags PSU har du, nytt / gammelt? Kraftig nok? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Resett CMOS'en. Det hjalp hos meg når ASUS-kortet mitt "kjedet" seg. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Har en Antec 480W. Takk for tipset Diverse, prøver det nå Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Det gikk som vanlig :-? WinXP load screen... *klikk* sier det så restarter den Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Dersom du skulle klare å starte XP, så er der ei smart instilling som gjer at XP rebootar i staden for å vise Bluescreen. Du slepp difor å sjå feilmeldinga, og det kan virke som om Bluescreen fenomenet ikkje eksisterar i XP. Bill er smart. Bent Lenke til kommentar
ApeacE Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Har du sjekket om det er en bios oppdatering til hovekortet, jeg hadde nettop ett lignede problem hos en kompis og det gjorde susen..... Ps denne ville heller ikke godta en xp2500 barton før dette var gjort... Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Er en del BIOS oppdateringer ja, men ingen av dem ser ut til å fikse på det problemet jeg har Kunne kanskje prøvd å formatere, men hvordan gjør jeg det når jeg ikke kommer lenger enn til BIOS'en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Kunne kanskje prøvd å formatere, men hvordan gjør jeg det når jeg ikke kommer lenger enn til BIOS'en? Det gjøres akkurat som når du installerer første gang - du booter XP CD'en. Og hvis det ikke går, vel så ville det ikke hjelpe uansett for feilen ligger da antagelig i hardware. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Da er det nok en hardware feil, for det virka ikke :-? Noen andre idéer til hva som burde gjøres/prøves? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 lemp ut den ene av rambrikkene, test, bytt om brikkene og test igjen... høres ut som en feil på minnebrikkene... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 det kan godt være at prosessoren blir for varm, sjekk om cpu vifte er riktig montert, og sjekk i bios om det er uvanlig høy temp. Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Har testa alle mulige minnebrikker og slots, null forskjell CPU-Temp ligger rundt 45 grader. Tror ikke det er for varmt? Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du har nesten det samme problemet som jeg har... les posten nedom (seriøse problemer med installering av windows) kanskje der er noen tips du ikke har prøvd... jeg klarer ikke å installere windows.... Blir gal!!! Lykke til!! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Forsøkt å starte i safe mode? Trykker f8 (?) i oppstart? Om den starter da er det vel sikkert en driver eller.no. BIOS er ikke dum å oppdatere. Forsøke med minst mulig i maskinen er også en idè (Fjerne evt. PCI kort). Har du kjørt sjekk program på RAM? (Mem86 e.l.) Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Har forsøkt safemode ja, men denne maskinen er tydeligvis kranglete :-? Har ingen PCI kort, men kan jo alltids forsøke å oppdatere BIOS Har ikke kjørt noen sjekkprogram på RAM, nei. Bare prøvd alle slots med begge brikkene. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Kjøp deg ny pc... det er det beste rådet jeg kan gi Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 prøvd med andre ram brikker? har hatt lignende problem sjøl og da var det rammen Lenke til kommentar
Xenode Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Har ikke prøvd med andre RAM-brikker nei, fordi jeg ikke har andre her :-? Skal oppdatere BIOS men vet ikke hvem av oppdateringene jeg trenger? Noen som vet det? ASUS siden er så rotete Har Rev 2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå