jappadu Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hei, Jeg holder på å legge inn Google map, hvor man kan legge flere markeringer på et kart fra cms-systemet. Her er et eksempelt på et script. Her skal man i utgangpuktet legge inn kordinatene, men det er erstattes med denne koden: var latlng = new google.maps.LatLng(gm.latlng.split(",")[0], gm.latlng.split(",")[1].trim()); Hva betyr gm.latlng.....? function initializeMap() { var latlng = new google.maps.LatLng(gm.latlng.split(",")[0], gm.latlng.split(",")[1].trim()); var myOptions = { zoom: 0, center: latlng, mapTypeControl: false, //maxZoom: 14, mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP }; map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"), myOptions); bounds = new google.maps.LatLngBounds(); initMarkers(); function initMarkers() { marker = new google.maps.Marker({ position: new google.maps.LatLng(object.latlng.split(",")[0], object.latlng.split(",")[1].trim()), title: object.name, map: map }); var point = new google.maps.LatLng(object.latlng.split(",")[0], object.latlng.split(",")[1].trim()); bounds.extend(point); } Takk på forhånd Endret 26. juli 2011 av webcoder Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det ser nesten ut som om gm.latlng er en variabel som brukes for å hente et sett med koordinater. Hvor disse koordinatene kommer fra aner jeg ikke. Kanskje forrige gang brukeren anvendte seg av kartet? Det er brukt split(",")[0] og split(",")[1], så jeg vil tro at variablen har dette formatet: gm.latlng = 47.8, 12.1 gm.latlng.split(",")[0] = 47.8 gm.latlng.split(",")[1].trim = 12.1 gm.latlng kan også være et alias for google.maps.LatLng(int, int), men dette gir ikke noe som helst mening i dette eksemplet. Ble litt rotete det her, men ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå