elias_ Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg kjører ddr3 4gb ram på MSI-gd80 windows 7 64-bit. Det vises at 2.99gb av 4gb er "usable" vet ikke hvordan dette løses, så dere på diskusjon må hjelpe litt til! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har du 4 brikker på 1GB? For da kan det hende at den ene brikken/sloten er defekt. Lenke til kommentar
elias_ Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Har du 4 brikker på 1GB? For da kan det hende at den ene brikken/sloten er defekt. jeg kjører 2 brikker på 2gb Lenke til kommentar
Athey Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du trenger x64 versjonen av Windows for å kunne bruke over 3GB ram Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du trenger x64 versjonen av Windows for å kunne bruke over 3GB ram Han sa han bruker 64-bit.. Prøv å bytte til 2 andre spor på hovedkortet og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Har skjedd med meg også. Jeg puttet inn 4 ram-brikker, tilsammen 8GB, og fikk i System 8GB Installed (3.5GB Usable). Nappet ut to av dem, så endret det seg til noe annet, men fortsatt ikke 4GB. Nå shufflet jeg litt rundt på de to brikkene, og fikk plutselig 4GB og ingenting (usable) i parentes. Aner ikke hva som foregår. Jeg har også Win7 64-bit. Det rare er at alle applikasjoner som diagnostiserer hardware viser 8GB detected når jeg har i alle 4 brikkene. Men i System står det 8GB installed (3.5GB usable). Weird. Hvis det var noe fysisk galt med en av brikkene ville vel ikke 8GB bli detektert. Endret 26. juli 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Athey Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du trenger x64 versjonen av Windows for å kunne bruke over 3GB ram Han sa han bruker 64-bit.. Prøv å bytte til 2 andre spor på hovedkortet og se om det hjelper. Jeg leste gjennom posten hans to ganger, men det så jeg ikke Lenke til kommentar
elias_ Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 prøvd å bytte om på brikkene på forskjellige spor på hovedkortet.. ikke noe har funket hittil. Har også prøvd "run - msconfig - også maxe rammen "4096" men når jeg rebootet stod det enda på 2.99 usable. Flere forslag? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Det er en innstillign i bios som fixer dette,husker ikke helt hva den heter men goggle det... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Memory remapping heter det. Men på MSI sine GD-80 hovedkort skal "memory remapping" være slått på automatisk slik minneadressen for maskinvare (skjermkort etc) automatisk bli remappa til over 4 GiB området når bios "oppdager" OS versjon. Nå er ellers MSI GD-80 alt for upresis angivelse av hovedkort, da det finnes en mengde ulike versjoner av disse. Hvorfor det da viser 2,99 GiB er vanskelig å svare på. Følgende er mulige måter å løse problemet på. 1. Oppgrader BIOS om nyere versjon finnes. 2. Resett BIOS (hard resett) 3. Reinstaller CPU - det viser seg at det har løst problemet for enkelte. Edit: Jeg ser at det er rapportert enkelte slike tilfeller med MSI sin sokkel 1155 hovedkort (og andre). Endret 1. august 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Er minnemodulene dine med på denne lista?: http://www.msi.com/file/test_report/TR10_2298.pdf Hvis de gjør det kan du be om support fra MSI. Hvis ikke, kan du ha et problem Endret 1. august 2011 av TOMpsy Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Kjører dere skole windows? Vet det er slik der. 1 Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 - Sjekk oppgavebehandling/taskmanager, se hvor mye ram som vises der - Sjekk sidevekslingsfilen din, sett den til minst 4Gb om den er lavere Kjører dere skole windows? Vet det er slik der. - Har sett det samme selv, når jeg er på skolen vises det en annen mengde ram enn når jeg er hjemme/koblet til et annet nettverk, lurer på om dette kan være tildelt ytelse fra server e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå