Frokna_ Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hjelp! Jeg har akkurat skylt ut plumboen jeg hadde i avløpet. Og merket at det hadde blitt noen flekker på benken min. Jeg prøvde forgjeves og få de vekk, men etter vært ble det hvite flekker på kjøkken benken. Kan dette beises bort? Jeg leier leilighet og vil ikke at dette skal ødelegge hele kjøkken benken. Det ble også noen rundinger fra blant annet saft flasken og lignende, og hele benken har blitt mye brunere enn den skal være. Hvordan er det mulig? Jeg sølte ikke noe på benken, helte alt rett i avløpet. Vær så snill og svar.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Plumbo er ekstremt etsende og eter seg gjennom solide materialer raskere enn du rekker å blunke. Kunne du kanskje ta et bilde så vi kan granske skaden? Lenke til kommentar
Frokna_ Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jepp http://i51.tinypic.com/k9dgzo.jpg Er det noen mulighet for å slipe ned og beise? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det ser egentlig mest ut som om det har stått noe over lenger tid på benken, blomsterpotter eller lignende som har forhindret at treet har blitt mørkere pga solens uv stråler. Du har sikkert sett lignende på panelerte vegger hvor det har hengt bilder over flere år. Uansett så ser det ut til at det er en heltre benkeplate og den kan du enkelt slipe ned og lakkere på nytt. Litt kronglete vil det være hvis du må fjerne skyllekummen men det er mulig det kan la seg gjøre uten å fjerne denne. En annen løsning som er noe mer usikker er å slipe vekk lakken og prøve og jevne ut fargeforskjellen ved hjelp av en slags beis eller lignende. Faren da er jo at hvis du bommer på fargen så vil flekkene fremstå som mørkere enn resten av plata og da er du like langt så jeg holder en knapp på å slipe ned plata istedenfor. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) du kan helt sikkert pusse ned og olje igjen så lenge det er en benk i heltre, men hvordan er liksom overflata på benken? kjennes det ut som treverk eller er det helt glatt som parkett liksom? ikea selger forsåvidt billig og bra olje til benker i heltre Endret 26. juli 2011 av weebl Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Uansett så ser det ut til at det er en heltre benkeplate og den kan du enkelt slipe ned og lakkere på nytt. Tja, det kan godt hende at plata ikke er lakkert men oljet, og at lakk er helt feil ting å bruke, og at oljing (som uansett skal gjøres som vedlikehold på en oljet benkeplate med jevne mellomrom) vil utbedre disse skjoldene tilstrekkelig, og at sliping er 'overkill'. Siden er trådstarter leier boligen, er mitt råd som utleier: Hvis har/vil ha et et godt forhold til utleier, og ønsker å beholde det eller tilogmed bedre det, så snakk med utleier før du gjør noe. Utleier kan sette pris på at du vil fikse dette selv, og kanskje gi gode råd om hvordan du skal gjøre det, og hvilke midler du skal bruke. Utleier kan også foretrekke å fikse dette selv. Utleier kan også foretrekke å samle opp alle skader som kommer på benken i leieforholdet, og så slipe eller bytte hele greia når du flytter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå