Gå til innhold

[Løst] Et rart? "problem" ved bruk av 2 skjermer på 4870X2

Simkin

Anbefalte innlegg

Skjermkortet er et Radeon 4870X2, jeg bruker i tillegg til PC skjermen, TV'en også tilkoblet. Jeg har i det siste blitt oppmerksom på att jeg lagger i CS:S som jeg spiller litt innimellom. har ikke tenkt noe særlig over det før igår, da det var ekstra ille. jeg har funnet ut, att hvis jeg deaktiverer TV'en min i Catalyst-kontrollpanel, så forvinner laggingen, temperaturen ser også ut til å være en del lavere, faktisk så ligger tempen på rundt 87 grader ved begge skjermene aktive, mens det nå ligger på 72 grader ved kun PC skjermen aktiv. (denne kan stige, så jeg tar dette med en liten klype salt :))

Er dette normalt?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du ikke har kjørt fullskjerm i CS og fått lag i form av lav fps siden Crossfire ikke fungerer med mindre du kjører fullskjerm. Jeg er dog noe skeptisk til dette med tanke på at det er CS og et enkelt HD 4870 er fortsatt ikke så ille å spille på.

Har du prøvd å bytte DVI-porter? Det høres rart ut, men det kan kanskje ha noe å si.

At skjermkortet blir varmere når du kjører to skjermer er fordi det klokkes opp for å takle to skjermer, det kan du ikke gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Det er mulig du ikke har kjørt fullskjerm i CS og fått lag i form av lav fps siden Crossfire ikke fungerer med mindre du kjører fullskjerm. Jeg er dog noe skeptisk til dette med tanke på at det er CS og et enkelt HD 4870 er fortsatt ikke så ille å spille på.

Har du prøvd å bytte DVI-porter? Det høres rart ut, men det kan kanskje ha noe å si.

At skjermkortet blir varmere når du kjører to skjermer er fordi det klokkes opp for å takle to skjermer, det kan du ikke gjøre noe med.

Har ikke prøvd å bytte DVI porter nei, det er forsåvidt ikke så farlig heller, jeg bruker TV'en såpass sjelden att jeg klarer fint å aktivere denne når jeg skal bruke TV. ble bare litt nyskjerrig på det :)

Greit å vite det ang temperatur ved 2 skjermer også!

Takker å bukker.

Spurte fordi kortet mitt går over 100 og til tider 110C som fører til at jeg er nødt til å avslutte spillet, i frykt for at noe smelter :(

Mitt blir rundt 90 med vifta på auto(stock vifte), noen ganger litt over. mulig du har dårlig luftgjennomstrømming i kabinettet og/eller att det er varmt der kabinettet står.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...