trespiser Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Hvorfor skal alt gå så sabla fort i denne saken? Tørr ikke myndighetene å vise at vi egentlig ikke har ressurser til det? At politiet gjør dårlig jobb? Jeg er sikker på at dersom saken ikke hadde fått så stor oppmerksomhet på internasjonalt nivå så ville alt ha foregått på helt andre måter. Jeg frykter nå min egen frihet og demokratiet. Det første statsminister Jens Stoltenberg sa etter Oslo-bomba var at det ikke skulle ødelegge demokratiet og jeg ser endringer i folks tankegang så jeg er faktisk bekymret. Jeg vil ikke bli mer preget av situasjonen noe mer enn andre grusomme hendelser i verden da jeg ikke ble direkte berørt og mest sannsynlig ikke kommer til å få noen direkte konsekvenser for meg som person. Og hvordan kan Geir Lippestad si at ABB er sinnsyk? Han er vel forsvareren hans så hvilket grunnlag har han for å dømme ABB? Og hva mener han med at ABB er sinnsyk? Jeg har analysert det jeg har kommet over ABB's tankegang og sett på mye av det han har klart å utføre og forsøkt å komme frem til hva han har tenkt og denne mannen er svært farlig. Han er ikke dum og han er smart nok til å få folk til å tro han er sinnsyk og han er smart nok til å skjule "det som ingen trodde var mulig" Jeg ville heller ha påstått at samfunnet vårt som er sykt. Desverre er det slik at det som kommer fram i media ofte er overdrivelse og løgn basert på rykter som er langt i fra virkeligheten men likevel så er det så lett å tro på det da de aller fleste stoler på media så det har gått opp for meg hvor mye kontroll media har og det er jeg ikke intresert i da jeg er intresert i å bevare og samfunnet slik det er. Er det noen som kan diskutere dette saklig med meg og eventuelt opplyse meg med sikker informasjon? Edit: noen skrivefeil rettet og lere spørsmål tilføyet. Endret 26. juli 2011 av trespiser 1 Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Jeg syns politiet, brannvesenet, legene og alle andre har gjort en kjempejobb. Jens Stoltenberg taklet situasjonen meget bra, og jeg ser ingen grunn til å frykte for demokrati og frihet etter dette. Vårt svar på terror er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet! Endret 26. juli 2011 av Ph.D 2 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Jeg frykter nå min egen frihet og demokratiet. Det første statsminister Jens Stoltenberg sa etter Oslo-bomba var at det ikke skulle ødelegge demokratiet og jeg ser endringer i folks tankegang så jeg er faktisk bekymret. Du frykter friheten din? Du frykter demokratiet? Hva i all verden er så farlig med frihet og demokrati? Du burde tenke litt positivt. Jeg vil ikke bli mer preget av situasjonen noe mer enn andre grusomme hendelser i verden da jeg ikke ble direkte berørt og mest sannsynlig ikke kommer til å få noen direkte konsekvenser for meg som person. Det er det at det er nordmenn som er involvert som er viktig her. Eller er det sånn at du driter i hva som skjer med medmennesker fra det samme sosiale fellesskapet som du tilhører? Du burde bry deg mer. Jeg har analysert det jeg har kommet over ABB's tankegang og sett på mye av det han har klart å utføre og forsøkt å komme frem til hva han har tenkt og denne mannen er svært farlig. Han er ikke dum og han er smart nok til å få folk til å tro han er sinnsyk og han er smart nok til å skjule "det som ingen trodde var mulig" Jeg ville heller ha påstått at samfunnet vårt som er sykt. Hæ? Desverre er det slik at det som kommer fram i media ofte er overdrivelse og løgn basert på rykter som er langt i fra virkeligheten men likevel så er det så lett å tro på det da de aller fleste stoler på media så det har gått opp for meg hvor mye kontroll media har og det er jeg ikke intresert i da jeg er intresert i å bevare og samfunnet slik det er. Er det noen som kan diskutere dette saklig med meg og eventuelt opplyse meg med sikker informasjon? Edit: noen skrivefeil rettet og lere spørsmål tilføyet. ¿Que? Hva er det du vil fram til? Jeg ser ikke poenget. Endret 26. juli 2011 av MækkTævvish 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg syns politiet, brannvesenet, legene og alle andre har gjort en kjempejobb. Jens Stoltenberg taklet situasjonen meget bra, og jeg ser ingen grunn til å frykte for demokrati og frihet etter dette. Vårt svar på terror er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet! Det er flott at du synes det og de har nok gjort sitt beste men jeg vil gjerne at du sier hvorfor du synes det. Du sier at vårt svar på terror er mer demokrati, åpenhet og humanitet? Betyr det at demokratiet, åpenheten og humanitet var svakt i fra før? Var det et av ABB's mål å få til det? 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Du frykter friheten din? Du frykter demokratiet? Hva i all verden er så farlig med frihet og demokrati? Du burde tenke litt positivt. Prøver du å kverulere eller hva er det du tror? Jeg er redd for å miste store deler av friheten og demokratiet og det liker jeg ikke. Det er det at det er nordmenn som er involvert som er viktig her. Eller er det sånn at du driter i hva som skjer med medmennesker fra det samme sosiale fellesskapet som du tilhører? Du burde bry deg mer. Da burde du bry deg mer om Afrikas sult, krigen i Libya og ditt eget kosthold. Du misforstår meg. Hva er det du vil fram til? Jeg ser ikke poenget. Synd for deg... Heldigvis fler enn deg å diskutere med. Endret 26. juli 2011 av tom waits for alice Reparert quote Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tror kanskje at MækkTævvish ikke helt skjønte hva du ville frem til. Jeg var ikke sikker selv, og skulle til å spørre. Hvilke endringer i folks tankegang er det som gjør deg bekymret? Geir 4 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Du frykter friheten din? Du frykter demokratiet? Hva i all verden er så farlig med frihet og demokrati? Du burde tenke litt positivt. Prøver du å kverulere eller hva er det du tror? Jeg er redd for å miste store deler av friheten og demokratiet og det liker jeg ikke. Det er det at det er nordmenn som er involvert som er viktig her. Eller er det sånn at du driter i hva som skjer med medmennesker fra det samme sosiale fellesskapet som du tilhører? Du burde bry deg mer. Da burde du bry deg mer om Afrikas sult, krigen i Libya og ditt eget kosthold. Du misforstår meg. Hva er det du vil fram til? Jeg ser ikke poenget. Synd for deg... Heldigvis fler enn deg å diskutere med. Jeg synes det er naturlig å være mer opptatt om hva som skjer med mennesker som bor et steinkast unna deg fordi det kunne like gjerne vært en selv. Hadde jeg holdt med AP og vært et snev mer politisk engasjert enn jeg er i dag, kunne jeg like gjerne ha vært på utøya selv. Dessuten rammer ABB vårt samfunn gjennom sitt angrep. Ok, men hvorfor frykter du for å miste demokratiet og friheten din? Det er bare litt vanskelig å få fatt i hva du vil fram til, og det var derfor jeg var litt spydig. Det beklager jeg. Endret 26. juli 2011 av MækkTævvish Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg tror kanskje at MækkTævvish ikke helt skjønte hva du ville frem til. Jeg var ikke sikker selv, og skulle til å spørre. Hvilke endringer i folks tankegang er det som gjør deg bekymret? Geir Det tror ikke jeg heller. Jeg prøver å danne meg et mest mulig korrekt bilde av reaksjoner og konsekvenser og generelt om ABB's handlinger. Jeg oppfatter det at hatet mot ham tar overhånd og at folk egentlig er i sjokk og har blitt mer virkelighetsfjerne. Jeg føler at det blir vanskeligere å si akkurat det man mener uten at man må fokusere på destruksjonene. Jeg oppfatter det at folk har blitt mer åpne for vold; altså at man skal drepe ABB, torturere ham og ta igjen på han. Jeg mener at døds straff er feigt og at det er en billig straff. Ingen tvil om at det påvirker hele Norges folk på en sterk måte. Norges internasjonale ansikt er helt klart godt i gang med å endres. Det er jo endring i folks tankegang. 1 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Du frykter friheten din? Du frykter demokratiet? Hva i all verden er så farlig med frihet og demokrati? Du burde tenke litt positivt. Prøver du å kverulere eller hva er det du tror? Jeg er redd for å miste store deler av friheten og demokratiet og det liker jeg ikke. Det er det at det er nordmenn som er involvert som er viktig her. Eller er det sånn at du driter i hva som skjer med medmennesker fra det samme sosiale fellesskapet som du tilhører? Du burde bry deg mer. Da burde du bry deg mer om Afrikas sult, krigen i Libya og ditt eget kosthold. Du misforstår meg. Hva er det du vil fram til? Jeg ser ikke poenget. Synd for deg... Heldigvis fler enn deg å diskutere med. Jeg synes det er naturlig å være mer opptatt om hva som skjer med mennesker som bor et steinkast unna deg fordi det kunne like gjerne vært en selv. Hadde jeg holdt med AP og vært et snev mer politisk engasjert enn jeg er i dag, kunne jeg like gjerne ha vært på utøya selv. Dessuten rammer ABB vårt samfunn gjennom sitt angrep. Ok, men hvorfor frykter du for å miste demokratiet og friheten din? Det er bare litt vanskelig å få fatt i hva du vil fram til, og det var derfor jeg var litt spydig. Det beklager jeg. Det kan jeg forstå men slik jeg tenkte før dette så var jeg fullstendig klar over at døden kan inntreffe hvor som helst når som helst og at det å bo i Norge er heller ingen garanti for å være helt trygg. For meg så virker det som at folk ser på Norge som et sted som skiller seg ut fra resten av verden. En verden som faller fra hverandre på grunn av mer oppdeling og splittelse. Hehe, det skaper bare mer diskusjon og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er så sterk på politkk men jeg har alltid vært opptatt av hvordan samfunnet fungerer og hvordan alt henger sammen. Men jeg har aldri vært så opptatt av politikk og samfunn som nå. Jeg er ikke akkurat så veldig god på å forklare og skjønner at det er vanskelig å forstå det jeg mener så jeg beklager selv men jeg vil så gjerne diskutere og få svar på alle spørsmålene mine. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 ingen som vil diskutere? Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 ingen som vil diskutere? Beklager, men skjønner ikke hva du ønsker å diskutere. Jeg har i hvert fall ikke merket at hverken friheten eller demokratiet vårt forsvinner, ei har jeg merket endringer i folks tankegang når det kommer til demokrati. 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det eg selv frykter, og eg må si, eg står i midten på det politiske, er en politisk ubalanse hvor nå høyresiden vil bli svartemerket i lang tid fremover. Eg er ikke redd for innstrammninger på sikkerhet eller mer overvåkning som eg tror du vil fram til(?). Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Det eg selv frykter, og eg må si, eg står i midten på det politiske, er en politisk ubalanse hvor nå høyresiden vil bli svartemerket i lang tid fremover. Eg er ikke redd for innstrammninger på sikkerhet eller mer overvåkning som eg tror du vil fram til(?). Det var noe av det jeg ville fram til. Og at media har utrolig mye større makt over folk enn det vi er klar over. Etter mine analyseringer så viser det seg ofte at sannheten er anerledes enn det som blir fremstilt i media som igjen bortforklares med feil og overdrivelse. Det er media som stort sett bestemmer hva vi vanlige folk skal få vite om og vil man vite mer så må man oppsøke forum og spesial sider på nettet som igjen fører til at man er nødt til å skille ut det som er sant og løgner etter det som ser mest troverdig ut. Selv ikke wikipedia er en helt sikker kilde. Jeg mener ikke at alle kan bli enige om alt men jeg mener at det alltid finnes en sannhet som alle kan gå ut i fra. Vi er i en tid med raske endringer og "ting som folk ikke trodde kunne være mulig" skjer jo! Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 ingen som vil diskutere? Beklager, men skjønner ikke hva du ønsker å diskutere. Jeg har i hvert fall ikke merket at hverken friheten eller demokratiet vårt forsvinner, ei har jeg merket endringer i folks tankegang når det kommer til demokrati. Manifestet til ABB danner vel grunnlag for en ny ideologi som vil blomstre opp etterhvert? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det er ikke noe nytt i ABBs manifest, bare gammelt oppgulp satt sammen av en stormannsgal mann. Ideologien er gammel, og nei, jeg tror ikek den vil blomstre. Tvert i mot, jeg tror folk vil snu seg vekk fra den. Geir 2 Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det er ikke noe nytt i ABBs manifest, bare gammelt oppgulp satt sammen av en stormannsgal mann. Ideologien er gammel, og nei, jeg tror ikek den vil blomstre. Tvert i mot, jeg tror folk vil snu seg vekk fra den. Geir Sant det men han hadde skrevet en god del på egenhånd? Han har i hvertfall satt i sammen det "gamle oppgulpet" til en slags håndbok for hvem som helst som vil og oppfordrer andre til å fortsette "krigen" Det er nok svært mange som er nysgjerrige på hva denne mannen har skrevet i manifestet og blir ekstra nysgjerrige og han har langt i fra fått folk til å snu ryggen fra det. Mange snur nok ryggen til og vil klare å fortrenge dette men det er også mange som blir inspirert og fortsetter "krigen". Han er i mot islamisering av Europa og vil ødelegge politikken som fører til islamisering. Han er ikke den eneste som er i mot islamisering og hvem som helst skjønner jo det at islamiseringen bare kommer til å akselere fortere og fortere men at det er så lite enda at alle overser det og ingen gidder å bry seg om det. Vi kan jo se på Oslo hvor ca 25% av befolkningen er innvandrere for få år siden da jeg sjekka det opp. Det er også ca 1000 etniske nordmenn som har konvertert til islam bare i Oslo. Hvor mange muslimer er det som svikter Allah Akhbar for å bli kristen? Han forsøker å ødelegge islamiseringen så han måtte ramme AP og disse menneskene i følge han er ikke uskyldige som går i den politiske retningen. Nesten så jeg sier at religion er rota til alt vondt ved at folk blir hjernevaska og tor at det skal føre til et paradis. Det blir ingen bedre verden hvis folk skal ha hver sin religion. Endret 26. juli 2011 av trespiser Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mer demokrati? Enten så har man demokrati eller ikke. Hvis Stoltenberg mente åpent for mer meninger fra alle parter og ikke sensurering på folk, ja da er jeg enig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det er også ca 1000 etniske nordmenn som har konvertert til islam bare i Oslo. Hvor mange muslimer er det som svikter Allah Akhbar for å bli kristen? Antagelig like mange, uten at det finnes nøye statistikker. Kilde Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mer demokrati? Enten så har man demokrati eller ikke. Hvis Stoltenberg mente åpent for mer meninger fra alle parter og ikke sensurering på folk, ja da er jeg enig. Nja, så enkelt er det vel ikke. Demokrati er et ideal som er implementert i varierende grad i ulike land. Norge er et demokrati, allikevel har nok noen grupper mer innflytelse enn andre. Geir Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det jeg synes er skremmende er at en del(mange?) uten videre kun ønsker å kneble og gjemme bort mannen best mulig. Børste ham under teppet fordi det er en vond & fæl ting. Man er ikke særlig interessert i å finne ut hvordan det kunne skje, eller hvordan man kan unngå at lignende ting skjer igjen. Man ønsker bare å stikke hodet i jorden og leve videre som før i eventyrlandet. Dette kan jo ikke skje oss. Og hvertfall ikke en gang til når det nå allerede har skjedd? Det er en slags "fornektelse" som har bredt seg rundt. Nå kan det jo tenkes at det er fordi det ennå er tidlig og at mange ennå ikke har klart å fordøye den grusomme hendelsen, men jeg håper vi ikke går videre fremover på samme måte som før ved å glemme det og tro at alt har blitt fikset ved å holde noen fakkeltog og legge blomster rundt i byen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå