Tardface Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Heisann. Forrige gang jeg var på byen, kjøpte jeg to pils og de syntes jeg smakte mye bedre enn ølen jeg hadde drukket på vors tidligere på kvelden. Derfor lurte jeg bare på om noen visste hva som er den vanligste ølen man kjøper på utesteder? Vil gjerne finne ut hvilken type/merke dette var.. Alt jeg ba om var to pils, og glemte etterpå å spørre hvilket merke det var.. Mvh Tardface Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du må nesten si hvilken by det er snakk om. I Tromsø får du mack, i Bodø får du Mack/Nordlandspils, i Tr.heim Dahls. Du skjønner tegningen. Lenke til kommentar
Tardface Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 det var i Grimstad.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Sansynlig at det var arendalspils da kanskje. en enda mer lokal øltype i grimstad er den nøgne ø, men den vet jeg ikke om finnes på tapp Endret 26. juli 2011 av Snobjorn Lenke til kommentar
Tardface Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Ja, det kan være.. Men er det alltid sånn at det er lokale øltyper de selger? Er det ikke vanlig med f.eks; Carlsberg på tapp på utesteder? Kan det eventuelt være de har gjort noe med ølen, siden jeg syntes den var mye lettere og "lysere/svakere" på smak.. Har de kanskje vannet den ut eller noe? Den gled mye lettere ned enn andre typer øl jeg har smakt.. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Kanskje var du full fra før? Det er vanlig å servere de lokale ølene på utesteder, så det kan ha vært Arendals eller kanskje CB? Det er også vanlig med store anerkjente merker som f. eks Carlsberg og Ringnes. Øl fra tapp er vel også kjent for å smake bedre enn den vanlige butikkvarianten. Ta å reis tilbake til utestedet til helgen og spør hva du ble servert? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Heisann. Forrige gang jeg var på byen, kjøpte jeg to pils og de syntes jeg smakte mye bedre enn ølen jeg hadde drukket på vors tidligere på kvelden. Derfor lurte jeg bare på om noen visste hva som er den vanligste ølen man kjøper på utesteder? Vil gjerne finne ut hvilken type/merke dette var.. Alt jeg ba om var to pils, og glemte etterpå å spørre hvilket merke det var.. Mvh Tardface Det første du bør gjøre er å finne ut hva utestedet heter. Det andre du bør gjøre er å utforske din egen ølsmak litt. Om du mener det er markerte forskjeller på pils er det megt mulig du finner andre ølsorter enda mer spennende. Hva med en Pale Ale eller en India Pale Ale? Det finnes en egen tråd om øl her på forumet. Den Store Øltråden StoreMy Ølblogger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå