khoyum Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Skal fra høsten av pendle Oslo-Tønsberg med tog for å gå på Høgskolen i Vestfold. Noen som vet om det er mulig å søke på pendlestipend av noe slag? Er i en situasjon som ikke tillater meg å flytte til Tønsberg og omegn, og siden prisen for å pendle ligger på ca 2k, så ser jeg etter mulige støtteordninger. Regner nesten med at det ikke eksisterer slike ordninger, men må være lov å prøve Endret 26. juli 2011 av khoyum Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette finnes, og det kalles for kjøregodtgjørelse! Du kan se mer om hva du kan få her. Lenke til kommentar
khoyum Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Glemte å presisere at jeg skal pendle med tog Har endret det nå. Takker for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette finnes, og det kalles for kjøregodtgjørelse! Du kan se mer om hva du kan få her. Du kan jo prøve å sende inn en søknad både til Høgskolen og Lånekassen og håpe på det beste. Altså: dette fungerer absolutt ikke, på noen måte. Statens satser for kjøregodtgjørelse viser hvor mye arbeidsgivere har lov til å betale sine ansatte for bruk av privat bil ved forretningsreiser, og er på ingen måte noe en har krav på å få utbetalt fordi man finner det for godt. Lånekassen betaler et marginalt reisestipend, men med denne avstanden blir dette ganske mikroskopisk. At en velger å bo i Oslo når en skal studere et helt annet sted må nok dekkes av egen lomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå