Niklasp Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Forsker advarer mot 3D-mobiler. Disse kan gi deg hodepine Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det har jo vært et vellkjent problem med "ordentlig" 3d (ikke slik som på de fleste kinoer) Men det er jo forskjellig fra person til person hva bivirkningene er/om det er noen i det hele tatt Endret 26. juli 2011 av Woltox Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 kan ikke si jeg er overrasket. Omtrentlig samme teknologi i Nintendo 3ds og bare etter 30 min med spilling så begynte øyne og hode å verke. Nei ser mer ulemper med 3d på mobil enn fordeler (enda) Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Som Woltox sa så er dette problemet fra person til person. Jeg for eksempel sliter ikke med å spille 3DS med full effekt på. Det som kan forårsake hodepine er at man ikke greier å holde enheten stille og det gir ekstremt mye arbeid på øyene at du ofte mister fokus synet hele tiden. Alt det står jo også på artikkelen. Det jeg tror er at mobilbrukere blir mer utsatt ofr hodepine enn Nintendo 3DS brukere. Lettere å gå rundt med, mobilavhengighet og mer 3D funksjon gjør dette mer fristende å bruke. Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det er nok veldig personavhengig, ja. Siden 25. mars har jeg hatt nintendo 3ds'en min i gang ca 220 timer, uten å få hodepine noen gang. Jeg er 29 år. Optimus 3d bruker jeg litt til 3d-film, Avatar akkurat nå, heller ingen hodepine her. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg endte opp med å selge min Nintendo 3DS etter et par uker siden jeg rett og slett ikke orket å spille mer enn 20-30min av gangen med 3D effekten på. Er alikevel glad for at jeg kjøpte den, for den har lært meg å styre LANGT unna alt av 3D telefoner (noe jeg gikk og siklet på for noen måneder siden). Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg endte opp med å selge min Nintendo 3DS etter et par uker siden jeg rett og slett ikke orket å spille mer enn 20-30min av gangen med 3D effekten på. Er alikevel glad for at jeg kjøpte den, for den har lært meg å styre LANGT unna alt av 3D telefoner (noe jeg gikk og siklet på for noen måneder siden). Helt enig med deg og din avgjørelse. 3D er for lite utviklet enda til at det egner seg til langvarig og daglig bruk (detter er da hva jeg mener og forskere med meg.) Lenke til kommentar
numnon Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Kjøpt og betalt, eller har han brukt opp pengen sine på "eyecandy" så han ikke har råd til en slik selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg