Torb88 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Heisann. Skal til USA neste uke og vurderer å kjøpe med meg en Samsung Galaxy Tab 10.1. Har lyst på 3G versjon, så lurer på om noen vet om en 3G versjon kjøpt i USA vil fungere i Norge, eller om de er låst til nettverket jeg eventuelt kjøper fra der borte? (Verizon, T-mobile eller lignende). Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har også planer om å kjøpe i USA. Jeg regner med at 3G skal fungere hjemme også, men da jeg så på en amerikansk nettside stod det noe om at man måtte binde seg i 2 år. Det bør jo være en mulighet for å slippe dette? Har ikke så mye peiling på dette selv. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Som regel må du binde deg i opptil 2 år ja. Kjøpte det for et halv år siden, men jeg kjøpte 3G med Verizon, men nå bor jeg i USA så litt lettere for meg. Har fått inntrykk av at den ikke vil fungere i Norge med 3G. Akkurat som å bestille mobil, blir like mye surr. Men for all del, give it a shot. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 "Give it a shot"? Det er snakk om nesten 5k for denne dingsen, så da er det for surt om noe ikke virker som det skal Siden du bor i USA har du gjerne litt peiling på hvordan ting fungerer der. Så hvis det er slik som du sier at man er nødt til å binde seg, kjøper jeg heller en her i Norge. Er litt surt siden man kan spare rundt en tusenlapp ved å kjøpe på den andre siden av Atlanteren. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Heisann. Skal til USA neste uke og vurderer å kjøpe med meg en Samsung Galaxy Tab 10.1. Har lyst på 3G versjon, så lurer på om noen vet om en 3G versjon kjøpt i USA vil fungere i Norge, eller om de er låst til nettverket jeg eventuelt kjøper fra der borte? (Verizon, T-mobile eller lignende). Det vil ikke fungere, så ikke "give it a shot". Verizon benytter seg av en annen nettverksteknologi enn det vi har her i Norge, og stort sett resten av verden, nemlig CDMA. I Norge bruker vi GSM. Dersom du skal kjøpe en GT 10.1 med 3g, må du finne en fra AT & T. Desverre tror jeg ikke denne utgaven er kommet for salg enda. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det vil ikke fungere, så ikke "give it a shot". Verizon benytter seg av en annen nettverksteknologi enn det vi har her i Norge, og stort sett resten av verden, nemlig CDMA. I Norge bruker vi GSM. Dersom du skal kjøpe en GT 10.1 med 3g, må du finne en fra AT & T. Desverre tror jeg ikke denne utgaven er kommet for salg enda. Jeg kjøpte min på Sears i Vegas i starten av juli og de visste ikke når 3G kom, men regnet med at man kunne kjøpe den fri fra en evt. AT&T-kontrakt. De hadde ikke info om priser. -KJ Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Får bare krysse fingrene for at man får kjøpt 3G fra AT&T da, ellers blir det vel bare wifi, selv om jeg føler at litt av poenget med nettbrett forsvinner da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Naits, du kan jo kjøre tethering via mobilen (3G -> WIFI). Ser Amazon selger G Tab 10.1 for 500 og 600$ med kun WIFI. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ja, det fungerer jo ganske greit. Men batteriet på mobilen min er elendig, og vet ikke hvor mye strøm det bruker. Også mener jeg å ha lest at G Tab 10.1 skal kommer med 4G? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Også mener jeg å ha lest at G Tab 10.1 skal kommer med 4G? Det stemmer at den kommer med 4G. Blir en fin combo det. http://androidcommunity.com/samsung-galaxy-tab-10-1-with-4g-lte-hands-on-and-unboxing-verizon-20110803/ Lenke til kommentar
Jess Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Noen som har lykkes med å kjøpe i/fra USA? Ser på samsung-us at de skiller mellom ulike operatører, men forøvirg så kommer 10.1/8.9 med (hva jeg tror er) de rette nettspesifikasjonene... Frequencies and Data Type: GSM: 850/900/1800/1900 MHz; UMTS: 1700/2100, 1900, 850; HSDPA+ 21M, HSUPA 5.76M (http://www.samsung.com/us/mobile/galaxy-tab/SGH-T859UWBTMB-specs) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Skal du kjøpe fra den med 3G fra USA, så pass på at du kjøper riktig utgave ihvertfall. Det finnes en utgave der simkortet er innebygd og ikke kan byttes, og derfor heller ikke brukes her i Norge. Lenke til kommentar
Jess Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Om man dropper 3G, er det da noe man bør være obs på (ut over strømtilførselen)? Eller vil den funke både her og der? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Strømforsyningen dekker 100-240V AC. Du behøver en slik: http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå