Gå til innhold

– Unreal har fått lite oppmerksomhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det snakk om et nytt Unreal-spill, eller et nytt Unreal Tournament? Det er vel kanskje ingen som vet, siden det ikke er noen konkrete planer. Et nytt Unreal-spill kunne vært greit det, men jeg tror ikke den biten av franchisen har så mange fans i dag. Unreal var fett når det kom, men Unreal 2 er det ikke mange som har spilt. Et nytt UT derimot, hadde nok fått bein å gå på. Kanskje la det kjøre på UE4?

Lenke til kommentar

UT3 slo vel ikke helt an? Sier ikke at ingen likte det, men blant UT-fans'en var det vel mye klaging, labert liv online osv. Selv spilte jeg masse UT, UT2003 og 2004. UT3 har jeg prøvd på et par steam gratishelger osv, men det fenget meg ikke som forgjengerne gjorde, selv om det var litt vanskelig å sette fingeren på akkurat hvorfor. Lurte nesten litt på om det var en type spill jeg rett og slett hadde vokst litt fra, men det trenger ikke være det. Det gjør at jeg ikke umiddelbart er voldsomt interessert i et nytt UT, men skal ikke forhåndsdømme det heller.

Lenke til kommentar

Håper det er snakk om et Unreal Tournament i så fall. Unreal spillene er litt for gamle for min del, jeg var 6 år når Unreal kom og spilte det først når teknologien hadde kommet mye lengre. Har derimot spilt mye Unreal Tournament på grunn av stefaren min som var frelst av det spillet, også Unreal Tournament 2004 og Unreal Tournament 3. Hadde vært utrolig fett å få et nytt spill i den serien. Kanskje gå mer tilbake til 2004 og gå vekk fra det nye som kom i 3. Var i overkant mye "kjøretøy" i Unreal Tournament 3 syns jeg, mens i 2004 var det andre ting som sto i fokus.

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedproblemet med UT3 var at de ikke introduserte noen klare forbedringer, bortsett fra bedre teknologi. Da kan det jo tenkes at folk som var vant til de gamle spillene ikke så noen grunn til å gå over til noe som var nesten helt likt, bare litt annerledes. Personlig har jeg UT2k4 som favoritt, og ser ikke noen grunn til å gå over til UT3, selv om jeg også synes det er gøy.

Lenke til kommentar

Her må det klargjøres om det menes Unreal eller UT! Jeg er hæppi uansett jeg. Det trengs virkelig en ny arena-shooter alà Quake 3 eller UT. Førstepersonsskyter for singleplayer i samme oppskrift som tidligere Unreal-spill må være ekstremt velpolert for å slå an, for der er det sterke konkurrenter, både blant nyutgitte titler (Crysis ol.), og kommende (Rage).

Lenke til kommentar

UT3 slo vel ikke helt an?

 

Bare fordi UT3 ikke slo helt ann er det ikke noen grunn til å droppe hele serien. De bør heller gå tilbake til de gamle spillene og se hva som gjorde at folk elsket dem. Personlig syntes jeg UT3 ble for komplisert. Det som var så bra med de første var at det var så latterlig enkelt gameplay, så alle kunne lett sette seg inn i det ganske kjapt. Styr med W, S, D og A, hopp med Space (eller Ctrl i mitt tilfelle), sikt med musen og skyt med en av knappene. Det var alt. Jeg var aldri en stor fan av Adrenalin (bygg opp adrenalin ved å skyte folk og bruk det ved å taste inn en knappekombo som i et slossespill), og kjøretøyer ble for komplisert. I UT3 ble det alt for mye dill og alt for lite av det grunnleggende gameplayet. Det sier seg selv at når du starter en kamp og ikke har peiling på hva du skal gjøre er det noe som ikke stemmer. :p

 

Skal de lage et UT håper jeg de beholder små baner, noen få gameplay-moder som Deathmatch, CTF og Domination (pluss team-versjon av alle) og Assault (det der med å ha oppdrag vi må gjøre mens det andre laget hindrer oss). Jeg vil gjerne ha hoverboards, men resten av kjøretøyene kan de fint droppe. Da blir jeg fornøyd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

UT3 slo vel ikke helt an?

 

Bare fordi UT3 ikke slo helt ann er det ikke noen grunn til å droppe hele serien. De bør heller gå tilbake til de gamle spillene og se hva som gjorde at folk elsket dem. Personlig syntes jeg UT3 ble for komplisert. Det som var så bra med de første var at det var så latterlig enkelt gameplay, så alle kunne lett sette seg inn i det ganske kjapt. Styr med W, S, D og A, hopp med Space (eller Ctrl i mitt tilfelle), sikt med musen og skyt med en av knappene. Det var alt. Jeg var aldri en stor fan av Adrenalin (bygg opp adrenalin ved å skyte folk og bruk det ved å taste inn en knappekombo som i et slossespill), og kjøretøyer ble for komplisert. I UT3 ble det alt for mye dill og alt for lite av det grunnleggende gameplayet. Det sier seg selv at når du starter en kamp og ikke har peiling på hva du skal gjøre er det noe som ikke stemmer. :p

 

Skal de lage et UT håper jeg de beholder små baner, noen få gameplay-moder som Deathmatch, CTF og Domination (pluss team-versjon av alle) og Assault (det der med å ha oppdrag vi må gjøre mens det andre laget hindrer oss). Jeg vil gjerne ha hoverboards, men resten av kjøretøyene kan de fint droppe. Da blir jeg fornøyd. :)

 

Må si jeg er helt enig! De prøvde å gjøre hele spillet til en miks av gamle UT og Battlefield, krydret med diverse egne og andre spills sære ideèr. Se på det første UT og Quake 3. Der har man grunnoppskriften!

Lenke til kommentar

UT3 var faktisk helt ok underholdning så lenge man holdt seg unna de sære banene med masse kjøretøy og ingenting å skyte på. Men UT/Q3 gameplayet har vel egentlig gått ut på dato. Tenker da spesielt på ideen om at våpen plukkes opp på ulike steder på banen. Dette er jo et gameplay element som stammer fra singleplayer og som av naturlige årsaker fulgte med når man gikk over til multi. Samtidig er det vel et av grunnelementene så noen forandring på det området blir kanskje meningsløst.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Pickup systemet blir jo en del av gameplayet og "strategien" i denne type spill. Å vite hvor de beste våpnene er og ha flaks med at de faktisk er der når man kommer dit, er jo nærmest en forutsetning for å gjøre det bra i matchen. Dette var det vi var vant til "den gang", men nåtildags tror jeg dette føles litt rart for mange. Jeg er ikke nødvendigvis for å kutte ut dette systemet hvis de skal lage en arena shooter, og for å være ærlig tror jeg ikke de kommer til å gjøre det heller, hvis det er en oppfølger i UT-serien det er snakk om. Men noe de kunne gjøre, er f.eks. å la det være litt mer futt i startvåpenet sånn at folk ikke føler seg nærmest hjelpeløse fra de spawner til de har funnet seg noe sterkere.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Selvsagt må de ha med henting av våpen. Det er jo en del av konkurransen. I stedet for at alle surrer rundt uten å ha noe å gjøre samler alle seg på få steder. Dessuten er det jo en del strategi i det. Vil du ha et bra, ettertraktet våpen, eller klarer du deg med et mindre bra våpen ingen vil ha? En som er flink med maskinegevær kan lett ta en som er dårlig med rakettkaster. Alle våpnene har fordeler og svakheter. Og hvem husker ikke det evige rushet til quad damage? :p

Lenke til kommentar

Men noe de kunne gjøre, er f.eks. å la det være litt mer futt i startvåpenet sånn at folk ikke føler seg nærmest hjelpeløse fra de spawner til de har funnet seg noe sterkere.

 

Mer futt?! Mtp. at dual enforcer i UT3 var det de-facto generelt sterkeste våpenet man hadde å benytte seg av i TDM, CTF og teammodes generelt så hiver jeg meg på bremsen.

 

UT3 sitt kjerne-gameplay var og er det ingenting å utsette på, vi snakker tross alt om mer av mye slikt det var i UT1. Det var alt annet som fikk hardcore community til å aldri bli mer enn noen håndfuller med spillere, dessverre.

 

For min del (og for aller fleste jeg kjenner via UT) kan de godt droppe fancy kjøretøy ol. som kom med UT2003 og heller fokusere på kjernemodusene i arena-fps sjangeren. Det andre finner uansett fort veien til de uendelige jaktmarker her i gården. For kjøretøy etc. så har jeg Battlefield hvor jeg storkoser meg det.

 

Forsåvidt så har vel Epic ved Mark Rein eller Steve Polge tidligere uttalt det ikke kommer ett nytt UT spill innen UE4 (og dermed neste generasjon konsoller), klabert - hvor godt de holder seg til det er en annen sak.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Men noe de kunne gjøre, er f.eks. å la det være litt mer futt i startvåpenet sånn at folk ikke føler seg nærmest hjelpeløse fra de spawner til de har funnet seg noe sterkere.

 

Mer futt?! Mtp. at dual enforcer i UT3 var det de-facto generelt sterkeste våpenet man hadde å benytte seg av i TDM, CTF og teammodes generelt så hiver jeg meg på bremsen.

 

Var dual enforcers startvåpenet i UT3? Tenkte uansett ikke spesielt på UT3 her, som jeg har spilt veldig lite og derfor ikke husker spesielt godt, men slik jeg husker UT2004 og diverse andre "old-school" deathmatch-spill. Det blir litt annerledes med våpenskapene i spawn området som enkelte større modes i UT-serien har hatt. Pistolen man starter med i DN4Ever er forholdsvis kraftig, samtidig som det fortsatt lønner seg å finne andre våpen, syntes det var et riktig valg. Dual wield problemet har jo en fryktelig enkel løsning, men mulig "puristene" klikker.

Lenke til kommentar

Nei, du starter med en enkel Enforcer, men det skal fryktelig lite til for å få tak i en til slik at man har dobbelt opp. En enkel Enforcer i UT3 har uansett 20 dmg pr skudd (som du treffer selvsagt :p).

 

I både UT2003 og UT2004 har du Shield Gun ved siden av Assault'n som du starter med, perfekt getaway dings ;)

Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke enig - alle starter tross alt med det samme våpenet i hånd, hvor man tar det derfra er helt og holdent opp til deg selv.

 

Dobbel enforcer ble fikset selv av klanmiljøet her i Europa, dog så tok det lang tid før det ble implementert - folk flest foretrekker å spille slik spillet ble laget av utvikler. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke "urettferdig" sett utifra at det er likt for alle, men det er et lite frustrasjonselement som jeg tror kan være en liten turn-off for mange nå.

 

Akkurat når det gjelder UT (selv om det er en serie jeg tilsammen har brukt haugevis av timer på tidligere) er jeg faktisk litt for at de kan prøve seg på litt nye ting nå (uten at jeg har noen stor formening om akkurat hva slags ting det skulle være). Jeg tror rett og slett det kan slå bedre an enn "det samme med enda bedre grafikk".

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

At det kan være et frustrasjonselement er jeg helt enig i, men her kommer læringskurven i spill som Quake og UT inn - den er voldsom og bratt!

 

Joda, de kan gjerne få prøve seg på nye ting bare de med det ikke lar kjernemodusene gå i bakkant. Bedre grafikk, veeel - det er et tveegget sverd i mine øyne, grafikken "må" jo være bedre i ett nytt Unreal spill siden Epic først og fremst lever av lisensinntekter fra UE så må de vise hva den nye motoren kan. Derimot vil jeg ikke si UT3 hadde bedre grafikk enn de eldre titlene, visst - det så bra ut, om du hadde bloom, hdr ol. på, men da så man jo til gjengjeld heller ikke en skit. Uten de så ser UT3 i mine øyne elendig ut, noe jeg vil kategorisere som en "fail" av dimensjoner. :)

 

Jeg ser uansett frem til en ny Unreal tittel, krysser dog fingrene for at det blir nytt UT.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Vil absolutt at de skal ha med våpen spawns, men kan allerede se QQ trådene fra CoD, BF folka som klager med en gang ikke alt er helt likt for alle spillerene. "AMAGAD, THIS IS SOOOOO UNBALANCED QQQQQQQ"

 

Det er litt ironisk, når man tenker etter. UT2k3 (og sikker flere) lar deg velge om du vil ha våpenet i høyre eller venstre hånd eller i midten. CoD og Battlefield krever at du har det i høyre hånd. Det ser ikke ut som en stor sak, men det er faktisk svært viktig for oss som er venstrehendte. Er du høyrehendt og har våpenet i høyre hånd vil det være en forlengelse av hånden din, så du treffer der du sikter. For oss venstrehendte blir det helt feil, og vi er mye mer avhengig av crosshair. Selv med det sikter vi bare sånn ca midt i skjermen. Skal det være likt må vi få velge selv hvilken hånd vi skal ha våpenet i, eventuelt ha det midt i skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...