GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Ettersom min laptop har fylt 3 år og begynner å slite med å dra FPS spill, har jeg gått til innkjøp av en gaming pc ifra komplett. Brukte pakken "Limited edition" som utgangspunk, men det aller meste ble oppgradert. Kostet meg drøye 14.000 kr Cooler Master CM 690 II Advanced Sort 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Ba Corsair AX 850W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2-pin P Gigabyte GA-Z68X-UD4, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, FW, SATA Intel® Core? i7-2600 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822 Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3,5" Corsair SSD Force Series? GT 120GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/515MB/s read/write, 8 Har også noen småkomponenter med som jeg ikke nevner her, blandt annen blue ray spiller osv... Hadde vært fint å hørt andre sine meninger om denne pc`en til 14.000 (uten skjerm, tastatur, mus osv) Har det ifra før Denne burde ikke ha noe problem med å dra BF3 med settings på max med en god fps`? Kanksje litt vanskelig å forutsi med tanke at spillet ikke har kommet ut enda xD Vet at noen mener 850W er overkill, men i mineøyne er det bedre å ha muligheten til å kunne bytte skjermkort uten å måtte gjøre alt for store endringer :!: Endret 26. juli 2011 av GenerationCraft Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Skift ut cpu med en som har K på slutten, den er ulåst og du har da muligheten i fremtiden til å klokke den opp. Siden det er 1155 (Sandybridge) du har valgt så er det så enkelt som å klikke på 1 knapp Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Har allerede bestil og jeg har ikke behov for å overklokke:) Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nei men kjekt å vite at en har muligheten da...har nesten samme maskin som deg og valgte K serien just in case. Men ser bra ut den maskinen der, skjermkortet funker på det aller meste men for å dra BF3 på max i høy oppløsning så må du nok skifte...jeg har samme kort og har allerede bestilt et vesentlig større kort. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvorfor poste noe du allerede har bestilt? Hva er vitsen hvis du ikke ønsker tilbakemeldinger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Syns dette var fryktelig dyrt i forhold til hva du får (kunne fått samme ytelse i gaming for halve prisen), har du ingen intensjoner om å bygge selv ville jeg sett på Netshop sin bygger istedenfor: http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-47899.aspx Det du bør endre på i forhold til ditt opprinnelige oppsett er: CPU - i5 2500 heller (k-versjon vist du skal overklokke) Hovedkort - Asus P8P67 Pro Minne - Alt over 8GB minne til en gaming rig er penger ut vinduet, 4 GB holder faktisk Skjermkort - GTX570 Harddisk - Samsung Spinpoint F3 1TB er raskest, mest stabil, veldig lydsvak og som regel billigst, alt annet blir en no brainer. Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Hvorfor poste noe du allerede har bestilt? Hva er vitsen hvis du ikke ønsker tilbakemeldinger? Har jeg sakt at jeg ikke ønsker tilbakemeldinger? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Fint oppsett ,selv om det er skikkelig overkill til gaming, men nå har du nå en stund fremover. Vil anbefale deg å begynne med musikk/video, så du får brukt i hvert fall halvparten av rammen ;o) GL HF! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hvorfor poste noe du allerede har bestilt? Hva er vitsen hvis du ikke ønsker tilbakemeldinger? Har jeg sakt at jeg ikke ønsker tilbakemeldinger? Har allerede bestil og jeg har ikke behov for å overklokke:) Nei, men hva er vitsen hvis du ikke har tenkt til å endre noe, lyst på andre tilbakemeldinger annet enn "bra kjøp"? Det kan du jo få av kompiser og mamma hvis det er viktig. Men siden du poster, så må jeg få si meg enig med IT-Henrik. Du har valgt en unødvendig dyr CPU, som også er låst (!!). Dette i seg selv er jo ingen skandale, men ser du på totalprisen du skal handle for, så er jeg ikke så sikker på at det gir deg så mye mer enn om du hadde valgt et P8P67 Pro hovedkort med 4-8GB ram og heller valgt I 2500k CPU. Ser jo at overklokking kanskje er litt skummelt, men spør du og poster, får du tilbakemeldinger. Take it or leave it Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Skulle nok spurt før du bestilte ja... /Gledesdrepermodus: aktivert 1 Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Fint oppsett ,selv om det er skikkelig overkill til gaming, men nå har du nå en stund fremover. Vil anbefale deg å begynne med musikk/video, så du får brukt i hvert fall halvparten av rammen ;o) GL HF! takker:) Ja, til informasjon driver jeg med video redigering av diverse spill. Grunnen til at jeg valgte 16 gb ram er vel egentlig hovedsaklig fordi det ikke kostet så mye mere... og jeg synes det er greit å ha muligheten til å ha masse programer åpne på samme tid. Men, ja 8 gb holder i massevis. :!: Liker forkjøpet Btw, litt av grunnen til at det ble 14k, er fordi jeg valgte en nokså dyr blue ray spiller... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Skulle nok spurt før du bestilte ja... /Gledesdrepermodus: aktivert For all del, ser jo greia med å få litt gehør for sine innkjøp. Er en del av forbrukergreia, at man søker bistand og råd før man kjøper og deretter bekreftelser etter at man har kjøpt. Men det å kjøpe FØR man poster og deretter ber om tilbakemeldinger, er litt rart. Kunne jo tenkes at kidden hadde spart noen kr og fått litt vettug hjelp Ikke minst fornufte tilsvar på innlegget sitt. Kanskje jeg er på vei til å bli litt for gammel og kjedelig.. Kanskje (Skal ei si noe.. husker det året jeg hadde 5 stk Lian Li kabinetter fordi jeg ikke ble fornøyd...) Endret 26. juli 2011 av andylove Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Ser jo at overklokking kanskje er litt skummelt, men spør du og poster, får du tilbakemeldinger. Take it or leave it ---------------------------------------------------------------------- Har dessvere litt dårlige erfaringer med overklokking... Og foresten, selv om jeg allerede har bestil betyr det jo ikke at jeg vil lære av mine feil? Jeg er åpen for å lære:) Og ja.. hadde kanskje vært en ide å spørt dere før jeg bestilte Endret 26. juli 2011 av GenerationCraft Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har dessvere litt dårlige erfaringer med overklokking... Og foresten, selv om jeg allerede har bestil betyr det jo ikke at jeg vil lære av mine feil? Jeg er åpen for å lære:) Og ja.. hadde kanskje vært en ide å spørt dere før jeg bestilte Sorry, jeg tar litt hardt i noen ganger. Du kan selvfølgelig overklokke hva du har kjøpt, men det finnes egne varianter for dette fra Intel pr i dag. De er benevnt med K på slutten av prosessornavnet. Finnes pr i dag 2 slike så vidt jeg vet, 2500k og 2600k. Uansett, 16GB ram er veldig gøy når du har en VT miljøer. Eller redigerer video (da snakker jeg ikke om iphone videoen din...). Du vil nok ha en maskin som harmonerer ganske bra, men skjermkortet ditt er noe svakt i forhold til resten, synes jeg. Du vil merke det til BF3 til høsten da 560Ti og HD6870 er inngangsporten for å spille spillet på noenlunde greie innstillinger. Kjøp forresten 2TB disker fra Samsung. Strålende lagringsdisker som ikke bråker. Skulle gjerne sett noen gode alternativer om folk har det, men her spiller egne oppfatninger inn ang støy og vi er alle forskjellige Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 NetShop Free Intel 1155 PC-bygger Konfigurer din egen maskin! m/Win7 NetShop 3 års PC garanti Produksjon og testing av PC Fractal Design Define R3 Black Pearl Chieftec, 750W, CFT-750-14CS, modulær ASUS P8P67 PRO B3 P67 hovedkort s 1155 Intel Core i5 2500K Quad Prosessor Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 8GB, CL9 OCZ 120 GB SSD 2,5" Vertex 3 Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA LiteOn Blu-ray spiller SATA bulk Sort Microsoft Windows 7 Home Premium Sum: 10 977,- Bedre til gaming, legg til 8gb ekstra minne, og i7 2600k og da er den bedre på alle områrder. Men ja, for din egen del, undersøk litt mer neste gang, eventuelt ta spør :-) Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Har dessvere litt dårlige erfaringer med overklokking... Og foresten, selv om jeg allerede har bestil betyr det jo ikke at jeg vil lære av mine feil? Jeg er åpen for å lære:) Og ja.. hadde kanskje vært en ide å spørt dere før jeg bestilte Sorry, jeg tar litt hardt i noen ganger. Du kan selvfølgelig overklokke hva du har kjøpt, men det finnes egne varianter for dette fra Intel pr i dag. De er benevnt med K på slutten av prosessornavnet. Finnes pr i dag 2 slike så vidt jeg vet, 2500k og 2600k. Uansett, 16GB ram er veldig gøy når du har en VT miljøer. Eller redigerer video (da snakker jeg ikke om iphone videoen din...). Du vil nok ha en maskin som harmonerer ganske bra, men skjermkortet ditt er noe svakt i forhold til resten, synes jeg. Du vil merke det til BF3 til høsten da 560Ti og HD6870 er inngangsporten for å spille spillet på noenlunde greie innstillinger. Kjøp forresten 2TB disker fra Samsung. Strålende lagringsdisker som ikke bråker. Skulle gjerne sett noen gode alternativer om folk har det, men her spiller egne oppfatninger inn ang støy og vi er alle forskjellige Wtf iphone video? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har dessvere litt dårlige erfaringer med overklokking... Og foresten, selv om jeg allerede har bestil betyr det jo ikke at jeg vil lære av mine feil? Jeg er åpen for å lære:) Og ja.. hadde kanskje vært en ide å spørt dere før jeg bestilte Sorry, jeg tar litt hardt i noen ganger. Du kan selvfølgelig overklokke hva du har kjøpt, men det finnes egne varianter for dette fra Intel pr i dag. De er benevnt med K på slutten av prosessornavnet. Finnes pr i dag 2 slike så vidt jeg vet, 2500k og 2600k. Uansett, 16GB ram er veldig gøy når du har en VT miljøer. Eller redigerer video (da snakker jeg ikke om iphone videoen din...). Du vil nok ha en maskin som harmonerer ganske bra, men skjermkortet ditt er noe svakt i forhold til resten, synes jeg. Du vil merke det til BF3 til høsten da 560Ti og HD6870 er inngangsporten for å spille spillet på noenlunde greie innstillinger. Kjøp forresten 2TB disker fra Samsung. Strålende lagringsdisker som ikke bråker. Skulle gjerne sett noen gode alternativer om folk har det, men her spiller egne oppfatninger inn ang støy og vi er alle forskjellige Wtf iphone video? Haha, det var en spøk Mente bare at du har nok ram til å leke deg med nær sagt hva det skal være av videoredigering. Tåler litt mer enn iPhone videoen Lenke til kommentar
GenerationCraft Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Åja.. haha Lenke til kommentar
harryman123 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Hehe du fekk jo svar 10min etter du posta, så var den allerede bestillt? Men joda gjort er gjort, kan uansett bruke angreretten viss du skulle angre, eller at noen her inne greier og overtale deg til og bytte ut deler. Men likte strømforsyningen din, har den sjølv og er meget fornøyd. Ellers ville jeg også valgt en prosessor med K bak seg, på grunn av overklokking. En knapp på hovedkort, så woopps 50% bedre ytelse nesten. Og det skjermkortet skal vel klare BF3 på eit akseptabelt nivå med mindre du er kresen på grafikk, bf3 på max skal bør man sikte i litt høgere prisklasse. Uansett lykke til med pcen, håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Fint oppsett ,selv om det er skikkelig overkill til gaming, men nå har du nå en stund fremover. Vil anbefale deg å begynne med musikk/video, så du får brukt i hvert fall halvparten av rammen ;o) GL HF! takker:) Ja, til informasjon driver jeg med video redigering av diverse spill. Grunnen til at jeg valgte 16 gb ram er vel egentlig hovedsaklig fordi det ikke kostet så mye mere... og jeg synes det er greit å ha muligheten til å ha masse programer åpne på samme tid. Men, ja 8 gb holder i massevis. Liker forkjøpet Btw, litt av grunnen til at det ble 14k, er fordi jeg valgte en nokså dyr blue ray spiller... Det heter Blu-ray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå