[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har et problem. Under egenskapene for skjermkortet mitt skal det stå: Busstype: AGP 4X " - men det står: AGP (PCI-modus)! Lasta ned en .reg fil som gir deg tilgang på ekstra ting under skjerm-egenskapene, deriblandt stille på AGP-hastighet osv. Under skjermkortet står det: Nvidia - AGP 3.0 (8X,4X,2X,1X), SBW, FW, Maksimal dybde på forespørselskø: 32. Alt er som det skal(?). Ovenfor står dette: Ukjent - AGP 0.0(Maks dybde på forespørselskø: 1) Noe lukter at "ukjent"=hovedkort. Hva er galt her? Hovedkortet er av typen ASUS P4PE - og støtter selvfølgelig AGP 4X. Mener jeg husker at jeg "updata" BIOSen for lenge sida - ingen andre problemer, bare dette . Er BIOSen problemet i det hele tatt? HJELP! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei Har du satt alle instillingene i BIOS riktig? Sikker på at ikke skjermkortet er satt til å bruke PCI modus i BIOS i stedet for AGP? Mitt råd er, ta en titt i BIOS.. kanskje du finner noen svar der Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis AGP apeture size (eller hva det nå heter) er satt til < 16MB elns så blir PCI mode automagisk enablet. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 AGP apeture size var over 16Mb....men jeg økte for å teste(til 256MB faktisk), men det står fortsatt PCI-modus i windows. Det står AGP4X i BIOSen...Er det mer enn en plass i biosen det står noe om AGP? *kan jo skjekke* ÅÅ Så irriterende....mister dødsmye FPS på dette-det er jeg sikker på! Kan det være at jeg trenger AGP-"drivere" ellerno? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Asus P4PE er vel basert på 845PE som OS'et ditt kanskje ikke kjenner til (for ny). Så installer Intels drivere/inf-filer. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Du må laste ned de nyeste chipset-driverne. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...e&ProductID=816 Fungerer på alle Windowsene. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 YEESSS! Det gjorde susen! TUSEN TAKK! :D *dele ut is* Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 "]YEESSS! Det gjorde susen! TUSEN TAKK! :D *dele ut is* Blir en tanke vanskelig å gi meg is fordi jeg sitter på en internett-kafé i Köbenhavn. Men du kan jo sende meg penger til å kjøpe is. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hehe - får ta det en annen gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå