vikingkylling Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har en Citroen Xsantia (husker ikke årsmodell i farten), og for noen dager siden begynte en varsellampe å lyse for å si ifra at det er lite væske til det hydrauliske systemet. Etter å ha lest i instruksjonsboken vet jeg hvor jeg fyller det på, men ikke mer. Må jeg på verksted for å gjøre det, eller kan jeg gjøre det selv? Det nærmeste merkeverkstedet er seks mil unna, så om jeg må på verksted kan jeg vel gjøre det på et vanlig? Og hvor lenge kan jeg kjøre med den varsellampen egentlig? Takk for tips. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har aldri hatt en slik type bil, men det er nok et reservoar i motorrommet hvor det er markert min\max du kan fylle opp Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Joda, vet hvor jeg skal fylle det opp. Men hvordan? Det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hvordan? Åpne lokket og fylle på? Med riktig olje da 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Hvilket lokk? Det med slangen som stikker opp? Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Først skal du bruke spaken mellom setene til å heise bilen opp til maks høyde, bilen skal stå helt rett. Og så ser du oppe til høyre under panseret, der er det en orange måler, du skal helle på veske til denne er i mellom strekene (når bilen er i høyeste nivå) væsken du skal helle på er LHM væske, dette kan du kjøpe hos citroën, på bensinstasjon eller biltema. Står Citroën hydraulic fluid eller noe på den. Edit, det er et relativt stort lokk ved siden av den orange målerern. Endret 29. juli 2011 av Wickedlike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå